کشور کوچک اقیانوس آرام پالائو کشتی صید “غیرقانونی” چینی را توقیف کرد | پالائو

[ad_1]

مقامات گفتند ، یک کشتی صیادی چینی و 28 خدمه آن در پالائو بازداشت شده اند و برای این کشور کوچک اقیانوس آرام که متحد تایوان رقیب پکن است ، یک وضعیت ظریف دیپلماتیک ایجاد کرده است.

این قایق که گمان می رود به طور غیرقانونی خیار دریایی برداشت کرده است ، توسط قایق گشتی در ریف هلنا در آبهای سرزمینی پالائو رهگیری و به جزیره اصلی کورور منتقل شد.

ویکتور رمنگسف ، مدیر دپارتمان حقوق دریایی و اجرای قانون پالوا گفت: “آنها در آنجا یک خیار دریایی داشتند … تخمین زده می شود که حدود 500 پوند باشد.”

خیار دریایی – که در بازارهای بین المللی به عنوان “بش د مر” شناخته می شود – یک محصول پرسود برای خدمه ماهیگیری در اقیانوس آرام است. امسال دادگاهی در ساموآ با استناد به گزارشی از انجمن اقیانوس آرام شنید كه حیوانات با قیمت هر كیلوگرم 800 دلار به بازارهای آسیا تحویل داده می شود.

ناوگان صیادی چینی در ماه ها و سال های اخیر در جستجوی زمین های ماهیگیری جدید هر چه بیشتر به اقیانوس آرام هجوم آورده اند. اما این اولین بار است که خدمه چینی در آبهای سرزمینی پالائو رهگیری و بازداشت می کنند.

یک کشتی ماهیگیری رهگیری و شش قایق کوچکتر توسط پالاو دستگیر شدند.

رمینگس گفت: ماهیگیران چینی و 19 خدمه از قایق گشتی که آنها را صید کرد ، در قرنطینه 14 روزه در پالائو ، یکی از معدود مکان های جهان که Covid-19 آزاد است ، تحت قرنطینه هستند.

برادر رئیس جمهور پولوف تامی رمینگساو جونیور رمینگس گفت که هنوز در مورد اتهام ماهیگیرانی که گمان می رود از استان هاینان در جنوب چین هستند ، اتهام متهم نشده است.

وی گفت: “این یکی از مواردی است که ما در مورد آن بحث می کنیم.” “ما نمی خواهیم که آنها بیشتر در Palava مورد نیاز باشند.”

خدمه یک قایق ماهیگیری چینی توسط مقامات پالائو به ظن برداشت غیرقانونی خیار دریایی بازداشت شدند.
خدمه یک قایق ماهیگیری چینی توسط مقامات پالائو به ظن برداشت غیرقانونی خیار دریایی بازداشت شدند. عکس: شامل / گاردین

رمنگسوف گفت که پالائو باید ضمن محافظت از آبهای سرزمینی کشور در برابر حمله ، نگرانی های خود را در مورد خدمه معرفی کوید به مجمع الجزایر متعادل کند.

“این ورود غیرقانونی است. ما ممکن است نگران Covid و انتشار Covid باشیم ، اما نمی توانیم فقط به مردم اجازه دهیم هر کاری که می خواهند انجام دهند و خود را پنهان کنند [alleged illegal activity]. “

چین هنوز پاسخی رسمی به بازداشت شهروندان خود نداده است.

پالائو که مدت ها پیشگام حفاظت دریایی به حساب می آمد کشتی های ماهیگیری تجاری خارجی را از آب های خود منع کرده است.

اما فشار بر کشورهای اقیانوس آرام در حال افزایش است تا از نزدیک به آبهای سرزمینی آنها از نزدیک حمله نکنند ، زیرا ناوگان ماهیگیری ، که چین بزرگترین آنها است ، در جستجوی ذخایر جدید بیشتر و بیشتر از بنادر داخلی دور می شوند.

در گزارشی از موسسه توسعه خارجی لندن در سال جاری آمده است: “ناوگان ماهیگیری مسافت های طولانی چینی با داشتن ذخایر خسته ماهی در آبهای داخلی و تشویق یارانه ها ، هر چه دورتر و دورتر سفر می کنند و شرکتهای این شرکت برای تأمین تقاضای روزافزون غذاهای دریایی ، کشتی های بیشتری تولید می کنند.”

در ماه آگوست ، در مجاورت بلافاصله جزایر گالاپاگوس ، یک ناوچه ای متشکل از نزدیک به 300 کشتی چینی ماهانه 73000 ساعت صرف ماهیگیری کرد و هزاران تن ماهی مرکب و ماهی را بیرون آورد.

رمینگس اظهار داشت که یک قایق ماهیگیری خارجی مشابه در ماه سپتامبر در پالائونا رهگیری شده است ، اما با رسیدن قایق های گشتی محیط بانان ، کشتی ماهیگیری آنجا را ترک کرده بود.

شناور ماهیگیری توسط یک قایق گشتی کلاس گاردین تهیه شده در استرالیا رهگیری شد که فقط در ماه سپتامبر تحویل پالائو شد.

پالائو ، یک کشور مجمع الجزایری با حدود 500 جزیره و 18000 نفر ، یکی از چهار متحد تایوان است که در اقیانوس آرام باقی مانده است و فقط 15 عضو در سراسر جهان است.

چین که تایوان را بخشی از خاک خود می داند ، در گذشته با انجام تحریم غیررسمی گردشگری در سال 2018 از روابط دیپلماتیک پولوف ابراز نارضایتی کرده است.

پالائو همچنین ارتباط تنگاتنگی با آمریکا دارد ، یکی از کشورهای اقیانوس آرام که توافق نامه ارتباط آزاد با ایالات متحده امضا کرده است. رئیس جمهور از ارتش ایالات متحده خواسته است تا پایگاه خود را در پالائو ایجاد کند.

با خبرگزاری فرانسه

[ad_2]