کشورهای اتحادیه اروپا برای یک توافق سریع احتمالی در مورد Brexit آماده می شوند Brexit

[ad_1]

کشورهای اتحادیه اروپا آماده هستند تا با پاکسازی جلسه ای در شب کریسمس برای آغاز روند تصویب ، به توافق Brexit برسند.

به سفرا در بروکسل گفته شد که پس از پایان گفتگوها می توانند روز پنجشنبه دیدار کنند. دیپلمات های نمایندگی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حال خواندن برخی از 2000 صفحه متن قانونی هستند که توافق شده است.

با توجه به کمبود زمان قبل از پایان دوره گذار ، دیگر امکان ندارد پارلمان اروپا به توافق در مورد توافق نامه تجارت و امنیت با انگلستان رأی دهد. انگلیس ظرف هشت روز بازار واحد و گمرک را ترک می کند.

در عوض ، پایتخت ها باید با “اعمال مقدماتی” معامله در اول ژانویه موافقت کنند و نمایندگان پارلمان اروپا در اواخر ماه جاری رای خواهند گرفت. با توجه به نیاز به ترجمه و تأیید قرارداد توسط 27 دولت ، این فرآیند هنوز یک هفته طول می کشد.

شناخته شده است که رئیس کمیسیون اروپا اورسولا فون در لاین طی 72 ساعت گذشته به طور مداوم با بوریس جانسون در تماس بوده است زیرا وی تلاش کرده است به مصالحه ای برسد که رضایت داونینگ استریت و کشورهای عضو را فراهم کند. انتظار می رود تماس بعدی برای بعد از ظهر چهارشنبه برنامه ریزی شده باشد.

میشل بارنیه ، مذاکره کننده اصلی اتحادیه ، روز سه شنبه در گفتگو با سفرای اتحادیه اروپا گفت که پیشرفت وجود دارد ، اما او پیشنهاد اخیر دیوید موروز ، نخست وزیر تعیین شده را رد کرد.

اتحادیه اروپا اعلام کرده است که آماده از دست دادن 25٪ از ارزش ماهی ناوگان خود در آبهای انگلستان است. انگلیس بازگشت به کشور را با 35٪ پیشنهاد کرد – اختلاف بالقوه 63.8 میلیون یورو (58.1 میلیون پوند). با این حال ، بارنیر گفت که پیشنهاد انگلیس شامل ماهی های پلاژیک مانند شاه ماهی و ماهی خال مخالی نیست ، به این معنی که از دست دادن درآمد سالانه نزدیک به 230 میلیون یورو در سال خواهد بود.

دفتر مسئولیت بودجه انگلیس ماه گذشته هشدار داده بود که عدم موفقیت در تأمین معامله تجاری و امنیتی پس از 9 ماه مذاکره برای 300000 شغل در سال آینده هزینه دارد و تولید ناخالص داخلی را 2 درصد معادل 40 میلیارد پوند در سال کاهش می دهد.

اما بارنیه گفت: “طبق گفته یک منبع ،” هر دو طرف از نظر سیاسی آماده غلبه بر این مسئله هستند “و افزود که” برخی از موارد اکنون باید بالاتر برود “.

فون در لاین کشورهای عمده ماهیگیری را تشویق کرد تا به پیشنهاد انگلیس نزدیک شوند. فرانسه و دانمارک البته بیشترین احتیاط را در مورد پیشنهاد پیشنهادی دارند.

سفیر دانمارک به بارنیه گفت که اتحادیه اروپا باید به پیشنهاد نهایی خود پایبند باشد. مذاکره کننده اتحادیه اروپا پاسخی نداد. نماینده فرانسه بر حساسیت سیاسی این موضوع برای جوامع ساحلی خود تأکید کرد.

[ad_2]