کتابهای کودکان هشت برابر بیشتر از شخصیتهای BAME | کتابها

[ad_1]

طبق تجزیه و تحلیل جدید ، دو سال پس از کشف ناگهانی که فقط 1٪ از کتابهای کودکان انگلیس دارای یک قهرمان اصلی است که یک اقلیت سیاه پوست ، آسیایی یا قومی است ، این سهم به 5٪ افزایش یافت. اما کودکی از یک اقلیت ملی در هنگام خواندن کتاب بسیار بیشتر با قهرمان داستان دیدار می کند تا یک قهرمان که از نژاد خود است.

روز چهارشنبه دو گزارش جدید درباره نمایندگی در کتاب های کودکان منتشر شد و مرکز سوادآموزی در آموزش ابتدایی (CLPE) دریافت که 5٪ از کتاب های کودکان در سال گذشته در انگلیس منتشر شده است در مقایسه با 4٪ در سال 2018 از اقلیت های قومی اصلی هستند. سال و تنها 1٪ در سال 2017.

تعداد کتابهایی که دارای شخصیتهای اقلیت سیاه ، آسیایی یا قومی هستند نیز به 10٪ افزایش یافته است – از 7٪ در 2018 و 4٪ در 2017. این هنوز هم به خوبی زیر 33.5٪ است – نسبت کودکان در سن دبستان که از نژاد اقلیت هستند.

“ما خوشحالیم که این رشد سال به سال ادامه دارد ، اما نقطه شروع آن بسیار کم بود. و حتی جایی که هستیم وقتی قدم به عقب می گذارید ، باز هم چنان بی تناسب است و باید اطمینان حاصل کنیم که افزایش رشد باعث رضایت خاطر ما نمی شود یا احساس نمی کنیم این کار انجام شده است. ” پروژه CLPE. “ما می خواهیم صنعت نشر را تشویق کنیم که فقط به دنبال تلاش برای بهترین باشد.”

این گزارش همچنین نشان می دهد که برخی از ناشران مطالعات قبلی CLPE را رها کرده و از آنها خواسته اند که تعداد حیوانات موجود در کتاب های کودکان را نیز گزارش دهند ، با این فرضیه که “این امر به نوعی به صلاحیت عدم اقلیت های قومی کمک می کند”. اما ناشران گفتند كه در 38٪ كتاب هایشان شخصیت های اصلی حیوانات یا اشیا in بی جان بوده اند ، این بدان معناست كه كودكان تقریباً هشت برابر بیشتر از شخصیت های غیر سفید پوست انسان با قهرمانان حیوانات روبرو می شوند. نویسندگان گزارش می نویسند ، این تثبیت در مورد حیوانات “توجه ، انرژی و تلاش ذینفعان را از حل مسئله واقعی منحرف می کند.”

در این بیانیه آمده است: “با توجه به اینکه حضور اقلیت های قومی بخش کوچکی از مردم را تشکیل می دهد ، این ارقام بیشتر روش هایی را نشان می دهد که نمایندگی کم می تواند بر هویت خواننده تأثیر بگذارد و جهان بینی خواننده را شکل دهد.”

گزارش تنوع دوم ، تهیه شده توسط خیریه کتابخوانی کودکان BookTrust ، به افزایش جزئی تعداد افراد رنگی که به عنوان نویسنده و تصویرگر در دو سال گذشته در انگلستان کار می کنند ، اشاره دارد. در سال 2019 ، حدود 9 درصد نویسندگان و تصویرگران کودکان افراد رنگی بودند که 7 درصد از عناوین اصلی را ایجاد کردند. در سال 2017 ، 6٪ از نویسندگان و تصویرگران افراد رنگی بودند ، پشت 4٪ عناوین. تعداد افرادی که به عنوان نویسنده و تصویرگر اولین رنگی را به خود اختصاص داده اند نیز در این مدت دو برابر شده و به 24 نفر رسیده است ، اما در این گزارش اشاره شده است که تقریبا نیمی از آنها توسط خود ناشر ترکیبی منتشر یا منتشر شده اند.

جیل کلمن ، مدیر کتاب های کودکان در BookTrust ، گفت: “این در مسیر درست پیش می رود ، اما این چیزها مدت طولانی است که تغییر می کند و آنها نیاز دارند که همه با هم روی آنها کار کنند.” “پس از اولین پیام ، مردم از دیدن چقدر همه چیز سیاه و سفید بد است شوکه شدند – راهی برای فرار از اتاق وجود ندارد. من فکر می کنم که نگرش مردم به دلیل انواع مختلفی که از زمان انتشار آخرین گزارش رخ داده است و به ویژه Black Lives Matter مهم است که ناشران را تحت تأثیر قرار داده است ، تغییر چشمگیری داشته است. و به همین دلیل ناشران اکنون متفاوت هستند ، آنها علاقه بیشتری به ایجاد تغییراتی دارند و می فهمند که اوضاع چندان مناسب نیست. “

BookTrust صنعت انتشارات را به چالش می کشد تا زمانی که گزارش بعدی خود را منتشر می کند تعداد تولیدکنندگان رنگ در انگلیس را به 13 درصد برساند.

سارا کرون ، مدیر ادبیات شورای هنر انگلستان ، که بودجه گزارش CLPE را تأمین مالی کرد ، گفت که بررسی های منظم “برای حل عدم تعادل تاریخی و کمبود فرصت ها بسیار مهم است”.

وی افزود: “در حالی که مشاهده بهبود مستمر طی سه سال اخیر بسیار خوشایند بوده است ، اما باید کارهای بیشتری انجام شود تا همه کودکان بتوانند خود را در کتابهایی که خوانده اند ببینند و صنعت نشر کودکان نشان دهنده تنوع قرن بیست و یکم انگلستان است.” گفت

[ad_2]