کایلی مور گیلبرت پس از آزادی در زندان از حامیان خود تشکر می کند: “آزادی من پیروزی تو است” | کایلی مور-گیلبرت

[ad_1]

آکادمیست آزاد شده ، کایلی مور-گیلبرت ، در حالی که بیش از دو سال را در زندانهای ایران به سر برد ، از خانواده ، دوستان و همکارانش که برای آزادی وی تبلیغ کردند ، تجلیل کرد.

پس از 804 روز زندان به اتهامات جاسوسی که بی اساس تشخیص داده شد ، هفته گذشته مور گیلبرت در جایگزینی دشوار و چشمگیر زندانیان توسط سه بمب افکن محکوم ایرانی در زندان تایلند آزاد شد.

در حساب توییتر گروه مبارزات ، مور-گیلبرت ارسال کرد ، “راستش ، من نمی دانم از کجا شروع کنم و چگونه می توانم از شما برای همه تلاش های باورنکردنی مبارزات انتخاباتی خود برای آزادی من تشکر کنم.

“من از همه آنچه شما برای من انجام داده اید مبهوت شده ام ، و صادقانه بگویم هیچ كلمه ای برای ابراز عمق قدردانی و نحوه لمس من ندارم. نمی توانم به شما بگویم که شنیدن صحبت های دوستان و همکارانم و فراموش کردن من چقدر خوب بود ، آنقدر به من امید و قدرت داد تا تحمل آنچه را که کابوسی بی پایان و بی امان به نظر می رسید تحمل کنم.

“آزادی من در واقع پیروزی شما است. با تمام وجودم ممنون “

مور گیلبرت همچنین عکسی از خود در فرودگاه دوحه در راه بازگشت به استرالیا را منتشر کرد. وی از تهران با هواپیمای دولتی به پرواز درآمده و در حال حاضر در قرنطینه است و اواخر جمعه به کانبرا می رسد.

مور گیلبرت ، استاد دوگانه انگلستان و استرالیا که در دانشگاه ملبورن به تدریس معارف اسلامی می پردازد ، در سپتامبر 2018 در حالی که قصد داشت کشور را ترک کند پس از شرکت در یک کنفرانس دانشگاهی در قم ، در تهران دستگیر شد.

وی به زندان بدنام تهران اوین فرستاده شد که سپاه پاسداران در اتاق مخفی 2A نگهداری می کرد و از طرف دادگاه مخفی به اتهام جاسوسی به 10 سال زندان محکوم شد. دولت ایران ادعا کرد او جاسوسی بود که برای اسرائیل ، کشور ملیت شوهرش کار می کرد.

مور-گیلبرت مرتباً اتهامات علیه خود را انكار می كند ، دولت استرالیا آنها را “بی اساس” رد می كند و هرگز به طور علنی مداركی راجع به جنایات وی ارائه نداده است.

مور-گیلبرت بارها در زندان دست به اعتصاب غذا زد و در طی انفرادی طولانی مدت سلامتی وی رو به وخامت گذاشت.

در ماه های اخیر ، وی به دلیل تشدید ترس از گسترش ویروس کرونا در زندان های شلوغ کشور ، به یک زندان دورافتاده کارچاک در شرق تهران منتقل شده است.

هفته گذشته مور گیلبرت از ایران خارج شد و گفت که ترک کردن علی رغم ظلمی که به او شده بسیار شیرین است.

وی گفت: “من به احترام ، عشق و تحسین نسبت به بزرگان ایران و مردم صمیمانه ، سخاوتمند و شجاع آن چیزی ندارم.”

“من به عنوان یک دوست و با نیت دوستانه به ایران آمدم و با چنین احساساتی نه تنها تاکنون دست نخورده بلکه تقویت شده ام.”

رسانه های دولتی ایران فیلم سه مرد را نشان دادند که مور گیلبرت هنگام بازگشت به ایران با دریافت گل های حلقه دار با پرچم ملی جایگزین شد.

این سه نفر در فوریه 2012 در بانکوک سقوط کردند که هدف آن کشتن دیپلمات های اسرائیلی بود ، اما موفق شدند آپارتمان اجاره ای خود را منفجر کنند و 5 نفر را زخمی کنند. هر سه در تایلند در زندان بودند.

استرالیا از تأیید تبادل زندانیان که مور-گیلبرت را آزاد کرد ، خودداری کرد.

[ad_2]