کاکاپ ، چاق ترین طوطی جهان ، پرنده نیوزلند را برای سال 2020 معرفی کرد | اخبار جهان

[ad_1]

بعد از ظهر نمی تواند پرواز کند و پنهان شود ، اما طوطی بزرگ در معرض خطر انقراض مجدداً خود را در کانون توجه قرار داده و پرنده ای بی سابقه برای دومین بار در سال نیوزلند است.

کاکادوی سبز و مزرعه ای – سنگین ترین و با دوام ترین طوطی جهان – اولین بار در سال 2008 برنده شد. پس از تلاش های حفاظتی ، جمعیت این طوطی بزرگ از 50 نفر در دهه 1990 به 213 نفر رسید.

Kākāpō – پرنده ای که “مرغ خزه قدرتمند” نیز نامیده می شود – قبلاً در سراسر Aatearoa زندگی می کرد ، اما امروز فقط در جزایر بدون شکارچی زنده می ماند.

کاکاپ نر صدایی پر سر و صدا از خود ساطع می کند که زنان را به خود جلب می کند و بوی “مانند داخل یک محفظه کلارینت ، مخروطی و شبیه رزین و چوب” می دهد ، “سخنگوی مسابقه گفت.

“مواردی که کاکاپ را منحصر به فرد می کند ، آنها را در معرض تهدیدات آسیب پذیر می کند. آنها پرورش دهنده کندی هستند ، روی زمین لانه می کنند و محافظت اصلی آنها – بوته های تقلیدی است.

“این خصوصیات در جزیره پرندگانی که کاکائو در آنها تکامل یافته است بسیار عالی عمل کردند ، اما شکارچیانی مانند جلاد ، موش و گربه را فریب نمی دهند.”


Kākāpō: چهار واقعیت در مورد سنگین ترین طوطی جهان – ویدئو

پرنده در معرض خطر دیگر ، آلباتروس ضد رویداد ، که اغلب در تورهای ماهیگیری گرفتار می شود ، با کسب بیش از 55000 رأی اکثریت آرا گزینه اول را به دست آورد ، اما تحت سیستم ترجیحی رقابت از kākāpō عبور کرد. برگزارکنندگان اظهار داشتند که آنها امیدوارند که آنتی پد آلباتروس احساس سرقت نکند.

برگزارکنندگان خاطرنشان می کنند ، این رقابت باعث افزایش آگاهی از محیط زیست می شود ، در مقایسه با 15 سال پیش که “پرنده سال” راه اندازی شد: “این قطعاً بخشی از تغییر تفکر در مورد نیازهای محیط بی نظیر نیوزلند و گونه های بومی است.”

وی همچنین شخصیت های شگفت انگیز و شگفت انگیز را به مخاطبان معرفی کرد. مشهورترین کاکاپا در جهان Siroka است که اعتقاد بر این است که پس از یک بیماری تنفسی خود را مرد می داند ، به این معنی که او اولین مرد بزرگ شده است.

در 23 سالگی – دانشمندان معتقدند که کاکاپ می تواند حدود 60 سال زنده بماند – Siroka از نیوزیلند بازدید کرد تا وضعیت گونه های آن را ارتقا دهد. در سال 2009 ، وی پس از تلاش برای جفت شدن با رئیس جانورشناس مارک کارواردین هنگام فیلمبرداری از مستند BBC “آخرین شانس دیدن” با بازیگر بریتانیایی استفان فرای ، که چهره پرنده را با یک نجیب زاده ویکتوریایی مقایسه کرد ، به شهرت جهانی رسید. فیلم حادثه – با نظر فرای: “او واقعاً به دنبال آن است!” – بیش از 18 میلیون بازدید داشته است.

این یک رسوایی عجیب نیست ، این مسابقه امسال شامل تایید تاریخچه اسباب بازی های مربوط به بزرگسالان در مورد قنداقه های چند شکلی یا آدامس و کلاهبرداری رای دهندگان بود. ناظران داوطلب دریافتند که 1500 رأی یک بار از همان آدرس IP گرفته شده است ، همه برای کوچکترین گونه کیوی – کیوی-پوکوپوکو یا کیوی کوچک.

شرکت کنندگان می توانند با قرار دادن آنها به ترتیب انتخاب به حداکثر پنج پرنده رای دهند. نظرسنجی امسال برای جلوگیری از رویارویی با انتخابات پارلمانی در نیوزیلند به تعویق افتاد.

طبق آخرین دولت کارگران سبز ، وزارت حفاظت ، یک سازمان دولتی که از گونه های بومی مراقبت می کند ، بیشترین افزایش بودجه را در 15 سال گذشته دریافت کرده است.

دولت وعده داده است که روی همه قایق های تجاری ماهیگیری دوربین بگذارد و نیوزلند قصد دارد تا سال 2050 از شر شکارچیان خلاص شود.

[ad_2]