چین می گوید اتحاد Five Eyes با موقعیت هنگ کنگ “کور” خواهد شد | چین

[ad_1]

چین انتقاد از اتحاد پنج چشم علیه سیاست هنگ کنگ خود را رد کرد و گفت: “باید با واقعیت روبرو شود” که مستعمره سابق انگلیس به چین بازگردانده شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ژائو لیجیانگ به بیانیه ای درباره هنگ کنگ که توسط ایالات متحده ، انگلیس ، استرالیا ، کانادا و نیوزیلند منتشر شده است پاسخ داد ، که در مجموع یک همکاری اطلاعاتی موسوم به “پنج چشم” را تشکیل می دهد.

ژائو در جلسه توجیهی روزانه گفت: “چه آنها پنج چشم داشته باشند و چه 10 چشم ، اگر جرات آسیب رساندن به حاكمیت ، امنیت و توسعه چین را دارند ، باید مراقب باشند كه چشمانشان خراشیده و كور شود.”

وزرای خارجه پنج ایالت گفتند که مصوبه جدید دولت چین مبنی بر رد صلاحیت چهار قانونگذار دموکرات در هنگ کنگ “بخشی از یک کارزار هماهنگ برای خاموش کردن همه صداهای منتقد است.”

در بیانیه مشترک این قطعنامه نقض تعهدات بین المللی چین و تمایل به داشتن استقلال و آزادی بیان بالا به هنگ کنگ خوانده شده است.

به هنگ کنگ ، شهر 7.5 میلیون نفری ، پس از بازگشت به چین در سال 1997 ، به مدت 50 سال در امور محلی استقلال داده شد.

ژائو گفت كه هنگ كنگ جز integ لاینفك چین است و مقامات دولتی باید “به وطن وفادار باشند. این اخلاق سیاسی اساسی در هر كشور جهان است ، درست است؟”

چهار قانونگذار رد صلاحیت شده قبلاً به دلیل درخواست دولتهای خارجی برای تحریم چین و هنگ کنگ از حضور در انتخابات مجدد منع شده اند. آنها به دلیل تعویق انتخابات به مدت یک سال در سمت خود باقی ماندند.

سه دموکرات سابق دیگر روز یکشنبه پس از دستگیری در دادگستری در هنگ کنگ ، یک روز پس از بازداشت به دلیل اخلال در قانونگذاری در جریان بحث درباره قانون سرود در اوایل سال جاری ،

حامیانی که در نزدیکی دادگاه دادگستری کاولون غربی تابلوهایی با شعار داشتند به آنها پیوستند.

یکی از این سه نفر ، ادی چو ، گفت که او به دلیل اقدامات آنها با هدف جلوگیری از تصمیم سرود ، با “آزار و اذیت دیکتاتوری” روبرو شده است. این قانون مسئولیت کیفری را برای توهین و سو ab استفاده از سرود “راهپیمایی داوطلبان” در نظر گرفته است.

[ad_2]