چگونه می توان برنامه های Sunak را درک کرد؟ آنها در مورد سیاست هستند ، نه در مورد اقتصاد بررسی هزینه 2020

[ad_1]

پik وزیر کار ، هر صدر کار ، از استفورد کریپس گرفته تا آلیستر دارلینگ. و اکنون تمسخر ، تحریک و تمسخر عمومی را تصور کنید که آنها پس از شناخته شدن در پارلمان تحمل می کنند تا کسری بودجه تقریبا 400 میلیارد پوندی ، کل بدهی بیش از 2 پوند و شدیدترین افت تولید ناخالص داخلی در سه قرن گذشته را به دست آورند. آنها به نقطه ای از دریای دور تبعید می شوند. با این حال ، ریشی سوناک ، محافظه کار عصر امروز ، که فقط در ماه فوریه به شماره 11 رسید ، همه این کارها را انجام داد ، و هشدار داد “یک وضعیت اضطراری در اقتصاد” ، و هنوز هم یک روز نه چندان وحشتناک در دفتر به نظر می رسد.

ظاهراً منظور آنها از “دولت حزب طبیعی” این است.

هنگامی که صدها میلیارد پول در لباسهای مختلف از لباس بیمارستان گرفته تا حقوق کارگران بخش خصوصی ریخته شد ، مقداری از این عقل سلیم را بر سر رای دهندگان بگذارید. همچنین یک دقیقه وقت بگذارید تا ارزیابی کنید که تعداد اردک ها و غواصی امروز به نمایش گذاشته شده است: بررسی هزینه فقط برای یک سال ، به درستی به تعویق انداختن یک انتخاب سخت برای زمان کمتر قابل تغییر اما همچنان مملو از گرد و غبار طلا برای بقیه اعضای پارلمان. علی رغم آنچه احتمالاً در طول دهه گذشته شنیده اید ، Tories اکنون می توانند به طرز جادویی چیزهای بیشتری شوند: پل های بیشتر ، پلیس بیشتر ، پرستار بیشتر در بیمارستان های بیشتر! و چند عنوان دیگر به مطبوعات می رسد.

خزانه داری ، البته ، هیچ جادوگری ندارد. فقط مسئولان انگشتان خود را عبور داده و به بهترین ها امیدوار بودند. با این حال ، پیام اصلی که آنها و استادان سیاسی آنها می خواهند از امروز بگیرند این است که اقتصاد در یک حفره عمیق فرو رفته است ، اما بوریس جانسون برنامه ای برای بیرون آوردن ما دارد.

بلع این داستان ساده و آسان است – و غلط است. وی این افسردگی را یک فاجعه طبیعی می داند و نادیده می گیرد که چگونه این دولت با بی رحمی پاسخ خود را نسبت به بیماری همه گیر از دست داده است و نه تنها یکی از بزرگترین تلفات اروپا بلکه یکی از بدترین شاخص های اقتصادی را نیز در اختیار دارد. هیچ اشاره ای به بحث و جدل Tory در مورد Brexit نمی کند ، که به طور شگفت انگیزی ، Sunak از آن نام نبرد ، اگرچه از سال 2016 تقریبا باعث از بین رفتن سرمایه گذاری های تجاری شده است. اثرات کوید مدتها پس از واکسن زدن.

بیشتر این به مدل تجاری انگلیس برمی گردد که متکی به سربار کم کارکنان و ترفندهای مالی برای کسب سود است. این بخش بزرگی از دلیل این است که بسیاری از خیابان های بزرگ ما همچنان در محاصره قرار دارند ، در حالی که خانه های دردسر اکنون بسته شده اند. سپس آسیب های طولانی مدت به تحصیل کودکان و افزایش بیکاری جوانان وارد می شود. همچنین به هشدار دفتر مسئولیت بودجه فکر کنید ، طبق آن اقتصاد انگلیس طی 5 سال هنوز از آنچه در ماه مارس پیش بینی شده است ، کوچکتر خواهد بود. نتیجه گیری اجتناب ناپذیر – ما انتظار داریم معادل ملی طولانی Covid باشد.

موارد اندکی که در این بیانیه اعلام شده است به این امر کمک می کند. علی رغم تمام صحبت های جانسون در مورد تسطیح ، در مناطق آسیب دیده اکنون نیازی به پاک کردن موهای بلوند زیر کلاه ایمنی نیست که دوربین ها را سرقت می کند ، و مقامات دولتی از وایت هال بیرون رانده می شوند ، و مطمئناً با لمس کم با مالیات کم آزاد نمی شوند – اما پول نقد در جیب مردم و خدمات مناسب دولت در عوض ، معلمان و آتش نشانان و همچنین میلیون ها کارگر بخش دولتی تحت تأثیر کاهش موثر حقوق قرار گرفته اند و آنها را در سال 2021 کاهش می دهد تا واقعاً کمتر از سال 2010 درآمد کسب کنند ، شوراهای محلی هنوز احساس گرسنگی می کنند و مانند اینکه شرم آور است ، اعتبار جهانی تهدید می کند که مزایای تخفیف را در بهار سال آینده کاهش دهد.

اما قدم به عقب بروید ، و چیز شگفت انگیزی از برنامه Sunak دنبال می شود. به نظر می رسد که داونینگ استریت با وجود تمام رضایت خاطر اولیه نسبت به کوید ، ماه ها بی لیاقتی و دوستی ناشیانه و گفتگوی تیره امروز ، حادترین قسمت بحران را پشت سر گذاشته است. چند ماه آینده نوید واکسن ها را می دهد و بخش خصوصی به تدریج به طور معمول به کار خود بازمی گردد. طبق گفته وزارت دارایی ، خانوارهای انگلیس سرمایه زیادی برای همه گیری جمع کرده اند – پولی که احتمالاً در ماههای آینده هزینه خواهد شد. در مقایسه با رکود شدید سال 2020 ، سال آینده می تواند برای آن دسته از خانوارهایی که شغل خود را حفظ کرده اند و سایر مشاغل مصرفی که هنوز پابرجا هستند ، یک رونق کوچک محسوب شود. این نوید می دهد که یک نمایش عالی خواهد بود ، و نشان می دهد که نابرابری بیشتری در طی همه گیری ایجاد شده است.

و با همه حساب ها ، سوناك قصد ندارد رياضت جورج آزبورن را تكرار كند. اقدامات دولت محلی همچنان كاهش می یابد و بودجه های روزانه در بخش های وایت هال كاهش می یابد ، اما هزینه های زیرساخت همراه با تعداد خدماتی كه جانسون می خواهد از آنها محافظت كند ، افزایش می یابد.

همچنین ، خزانه داری به دنبال افزایش جدی مالیات نخواهد بود ، زیرا آخرین بیانیه محافظه کاران قول داده است از مالیات بر درآمد زیاد ، مالیات بر ارزش افزوده یا بیمه ملی جلوگیری کند. این باعث می شود مالیات ثروتمندان ، مانند سود سرمایه – و ساناک نمی خواهد کسانی که خیلی دور هستند از ترس مخالفت با پایگاه Tory را انتخاب کند.

پیش رو یک آشفتگی بسیار بریتانیایی است. اقتصاد برای پنج سال آینده شرور پانتومیم خواهد بود ، برای همیشه انتظار می رود که بالها توسط مطبوعات صدا زده شوند – و اما سانک و جانسون را بدرقه کند. این کشور در طول نیمه اول این دهه مبالغ زیادی قرض خواهد گرفت. راز بزرگ و کثیف سیاست انگلیس این است که ، علیرغم همه خواستار “تدبیر” ، هیچ دولتی از زمان ظهور “دات کام” در ابتدای هزاره ، مازاد بودجه نداشته است. برای دهه هایی که در مورد اقتصاد نوشتم ، دولت پس از شوخی دولت با خود ، می تواند رشد را کند کرده و کسری کسری را جبران کند. این یک چیز فانتزی است.

این مجلس همچنان باقی خواهد ماند. محافظه کار-محافظه کار ، که فعالیت پارلمانی خود را در سال 2015 آغاز کرد ، گفت که “در زمان های عادی ، هزینه های دولت نباید از 37٪ تولید ناخالص داخلی بیشتر شود” ، در عوض آن را تقریبا به 60٪ افزایش داد. به هر حال برای دولت توری این مکان عجیب و نامرتب است. همانطور که اختلاف کوید ثابت می کند ، جانسونیسم یک استراتژی بی فایده برای دولت است. با این حال ، این یک استراتژی عالی انتخاباتی است و چهار سال آینده این دولت در حالت انتخاباتی صرف خواهد کرد ، و پول را برای رای دهندگان جدید در شمال خرج می کند و در عین حال رای دهندگان اصلی خود را در جنوب با مالیات پایین مستقر می کند. این پول از پروژه هایی که درگیر گروه های متمرکز مانند کمک های خارجی نیستند ، ربوده می شود و برای طرح های “هم ترازی” طراحی می شود که واقعاً برای خرید مکان های حاشیه ای طراحی شده اند.

در سال 1987 ، بلافاصله پس از پیروزی مارگارت تاچر در سومین انتخابات ، استوارت هال ، نظریه پرداز نوشت: “سیاست منعکس کننده اکثریت نیست ، بلکه آنها را می سازد.” طی چند سال آینده مالیات و هزینه ها به این ترتیب استفاده می شود: برای تحکیم ائتلاف متزلزل رای دهندگانی که دسامبر گذشته جانسون را سرنگون کرد و یک پیروزی بزرگ دیگر در سال 2024 برای وی حاصل شود.

[ad_2]