چگونه ترور ساموئل پتی بحث آزادی بیان در فرانسه را دوباره زنده کرد – پادکست | اخبار

[ad_1]

ترور ساموئل پتی معلم مدرسه بحث طولانی مدت فرانسه را در مورد سکولاریسم ، آزادی بیان و نقش دولت احیا کرده است. پتی کلاس کاریکاتورهای خود را به تصویر کشیدن حضرت محمد (ص) که در ابتدا در مجله طنز چارلی ابدو چاپ شده بود ، به کلاس خود نشان داد. ده روز بعد ، پس از یک کارزار آنلاین علیه او ، توسط عبدالله آنزوروف ، یک چچنی 18 ساله متولد شد ، کشته شد.

خبرنگار گاردین در اروپا ، جان هنلی، می گوید راشل همفری که واکنش به ترور رئیس جمهور امانوئل مکرون سریع و ملتهب بود. محافظت از او بی نظم، سکولاریسم فرانسه اکنون اصل تعیین کننده جمهوری است. با این حال ، پاسخ ماکرون منجر به اعتراضات شدیدی در سراسر جهان اسلام شد.

نویسنده و روزنامه نگار پر از رمضانی راشل می گوید علاوه بر بحث در مورد آزادی بیان ، هر بحثی در فرانسه درباره رادیکالیزاسیون باید شامل شرایط زندگی وحشتناک و شانس زندگی بسیاری از شهروندان فرانسوی مهاجر باشد.

امانوئل مکرون طی یک ادای احترام ملی در حیاط دانشگاه سوربن پاریس در 21 اکتبر به تابوت ساموئل پتی ادای احترام می کند.  عکس از فرانسوا موری / خبرگزاری فرانسه / گتی


عکس: فرانسوا موری / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ

پشتیبانی از The Guardian

گاردین از نظر سرمقاله مستقل است. و ما می خواهیم روزنامه نگاری ما همچنان باز و در دسترس همه باشد. اما ما به طور فزاینده ای به خوانندگان خود برای تأمین هزینه کار خود نیاز داریم.

پشتیبانی از The Guardian

[ad_2]