چرا هیچ یک از ما نتوانستیم مشکل مصاحبه ماریان بشیر با “دیانا” را ببینیم؟ | گابی هینسلیف نظر

[ad_1]

اگر امروز این اتفاق می افتاد ، ما آن را نور پس زمینه می نامیم.

احتمالاً هیچ کلمه دیگری برای بازی در تاریکی ترین سو anyone ظن های کسی وجود ندارد ، تا دانه ای از شک و تردید ایجاد کند که فقط می تواند او را که به او اعتماد می کند شرمنده کند. اکنون ادعا می شود که روزنامه نگار مصاحبه ای را با زنی ضعیف از نظر عاطفی انجام داده است رسوا خواهد بود – زیرا همه از سابقه اختلالات خوردن پرنسس دیانا ، اعتقاد او به اینکه کاخ می خواهد او را بدست آورد ، داستان هایی درباره چگونگی تلاش برای تنها گذاشتن او اطلاع داشتند هنگامی که ازدواج خراب شد به طبقه پایین رفت – پس از اینکه اعضای خانواده وی اظهارات جعلی بانکی را نشان دادند که گفته می شود “ثابت می کند” دستیار نزدیک او برای جاسوسی پرداخت می شود.

اما در سال 1996 ، انگلیس کشوری متفاوت بود. یک سال پس از مصاحبه BBC Princess Panorama در مورد وضعیت ازدواج او ، وقتی اولین ادعایی مبنی بر استفاده برنامه از برخی روشهای مشکوک هنگام تلاش برای فریب او وجود داشت ، نمی توان خشم اخلاقی زیادی را به خاطر آورد. کنت اسپنسر هنگامی که احساس فریب شد ، درباره همین داستان گفت و هفته گذشته با روایت یک مستند در 25 سالگی مصاحبه ، مارتین بشیر ، مصاحبه گر را به خواهرش معرفی کرد. اما در آن زمان به نظر می رسید یک چرخش دیگر در سریال صابونی بی پایان سلطنتی است. درست است ، طراح گرافیکی که جعلیات را تولید کرده ، بی بی سی از این کار امتناع ورزید. اما تونی هال ، رئیس اخبار شرکت سهامی ، به مافوق خود اطمینان داد که بشیر ، “تحت تأثیر” همه اینها ، یک خبرنگار شریف و صادق باقی مانده است که به سادگی “فکر نمی کرد”.

بدون شک این واقعیت کمک می کرد که در آن روزها دیانا همچنان به عنوان یک بازیگر عمدی دستکاری در بازی رسانه ای ، یک راسو حیله گر که آنچه را که می خواست از اعتراف مخفی خود به دست آورد که “ما سه نفر هستیم” در ازدواج سلطنتی ، در حالی که بی بی سی اسکوپ جهانی خود را بدست آورد. چه کسی می دانست که احساس همه چیز خیلی متفاوت خواهد بود ، یک ربع قرن بعد ، وقتی نگرش رسانه ها نسبت به یک شاهزاده خانم بالقوه آسیب پذیر دیگر هنوز در ذهن مردم بود ، دوباره اصلاح شد؟ و اما حقیقت ناراحت کننده این است که این چنین است.

البته منبع مناسب اکنون دلایل خود را برای طرح نقشه ای که باعث بد جلوه دادن بی بی سی و ضرب و شتم آن تا روزها مرگ می شود ، دارد. هر بهانه ای برای بیرون راندن توده های یک نهاد لیبرال در زمانهای حساس سیاسی. همچنین بسیار ناعادلانه است که وقتی بشیر (که گفته می شود در حال بهبودی از عمل جراحی قلب و عارضه کوید است) بیش از حد بیمار است که نمی تواند از خود دفاع کند ، نبش قبر می شود. به خاطر خدا ، این یک داستان باستانی است ، پس چرا فقط آن را رها نمی کنیم؟ اما این داستانی است که نکات ناخوشایندی را بر زمان حال می افکند ، و بنابراین بی بی سی حق دارد که تحقیقات دقیق تری را قول دهد.

البته اگر خرابکاری نبود ، دیانا ممکن بود سرانجام همه چیز را روی کاناپه پخش کننده دیگر پخش کند (در واقع ، در تحقیقات اولیه BBC نشان داد که او برای مصاحبه با پانوراما آزاد است حتی بدون انجام اقدامات ادعایی ) او قبلاً با یک کتاب انفجاری در مورد اندرو مورتون خود همکاری کرده بود و مادربزرگش را به طور خصوصی به ویراستار وقت دیلی دیلی تلگراف ، ماکس هاستینگز ریخته بود ، اگرچه به نظر می رسد این مسئله باعث شده است که او بیش از ترس از سلامت روان او به دنبال یک دفترچه باشد. در پایان ، او تصمیم گرفت که آن را ضبط نکند ، زیرا به نظر می رسد “مخفی کردن جلد” بهتر است. آیا خیلی دنج ، تفسیر سازگارانه از کار ویراستار ، یا برعکس ، یک انتخاب دلسوزانه بود؟ اکثر خبرنگاران مسلماً یک معضل اخلاقی را تأیید می کنند: دانشهایی که گاهی اوقات فقط منافع عمومی توسط افرادی تأمین می شود که بعداً تلخی آنها را پشیمان می کنند و اگر شما نباشید ، شخص دیگری خواهد بود ، در برابر سو mis تفاهم متعادل است. که اخبار مردم را بیدار می کند و آنها را تف می کند.

بعضی از آنها تعجب خواهند کرد که آیا کنت در آزار و شکنجه بی بی سی اکنون ، حداقل تا حدی ، در خرید نقش غیر ارادی خود در حل و فصل آنچه که در نهایت همه افراد را لمس کرد ، بسیار فعال است؟ همانطور که می گویند ، دیانا خودش از مصاحبه در زندگی بعدی پشیمان شد ، به دلیل تأثیر بر پسرانش. (ویلیام اشک آور ، آن زمان 13 ساله) برای تماشای آن با رئیس خانه در ایتان باقی مانده بود ، جنبه دیگری از این داستان که طبق استانداردهای سال 2020 کاملاً دیوانه است. آنچه پسر نوجوان می خواهد تمرینات عمومی جزئیات طلاق آشفته را تماشا کند پدر و مادر در مقابل معلم؟) هر دو شاهزاده همه زندگی خود را برای سازش دادن نقش های عمومی خود با بی اعتمادی به رسانه ها جنگیده اند و در مورد هری نیز این سو that ظن که ماشین قصر در حال حرکت علیه همسر جدیدش مگان است ، درست مانند مادرش همانطور که او علیه او حرکت می کند. نکته واضحی در گزارش ها وجود دارد مبنی بر اینکه این زوج از نزدیک تحولات فعلی تبعید در ایالات متحده را دنبال می کنند. برای برخی ، این یک داستان باستانی نیست.

و علی رغم همه تردیدهایی که نبش قبر این داستان دیرباز واقعاً در خدمت منافع چه کسی است ، این معنا همچنان باقی است. آنچه در اینجا رخ داده امری است که شرکت ملی رادیو و تلویزیون ملی ما اکنون نمی تواند به آن توجیه شود ، اما به تعبیری دیگران نیز می توانند به آن افتخار کنند.

چرا 24 سال پیش ندیدیم که آنچه کنت اسپنسر توصیف کرد اشتباه است؟ چرا این واضح تر نبود – مدتها قبل از اینکه ما در مورد هزینه انسانی هک شدن تلفن ها و درخواست Leveson و همچنین آسیب هایی که با قرار دادن زنان در معرض دید مردم برای مصرف رسانه ها ایجاد شده است مطلع شویم – به کجا می رسیدیم؟ به هر حال ، تنها نکته برای کندن داستان داستانی مدفون ، یادگیری از آن است.

گابی هینس لایف ستون نویس روزنامه گاردین است

[ad_2]