چرا ممکن است یک فیلم در مورد ریشه های ویلی وونکا برای کودکان خبر بدی باشد – و مایکل آسپل | فیلم

این هفته اعلام شد که برادران وارنر دنیای سبز را به مضحک ترین فیلم تاریخ سینما متصل کرده است: داستان ریشه های ویلی وونکا.

این فیلم با عنوان وونکا در سال 2023 اکران می شود ، ساخت آن در چهار سال گذشته ادامه دارد و قرار است در ماه سپتامبر در انگلیس فیلمبرداری شود. تصمیمات انتخاب بازیگران اعلام نشده است ، گرچه هم تام هالند و هم تیموتی شلامت با نقش اصلی در ارتباط بوده اند. در حال حاضر ، این همان چیزی است که ما می دانیم ، با این تفاوت که افتضاح خواهد بود.

به طور دقیق ، بگذارید کمی صلاحیت آن را کسب کنم. به حقیقت گفته شود ، پیش نمایش وونکا ممکن است بسیار خوب باشد. سرانجام این فیلم توسط پل کینگ کارگردانی می شود و سایمون فارنابی هم نویسنده آن است. دو مردی که می دانند چگونه مردم را شکست دهند.

اولین تصویر منتشر شده از اقتباس در پدینگتون را به یاد دارید؟ این نشان می داد CGI Paddington (که در آن زمان یک مقدس مذهب بود) وحشتناک و گیج کننده به نظر می رسید ، گویی که او به تازگی دانش آموزان مدرسه را برای مدت سه ساعت در جنگل تکه تکه کرده است. همه کسانی که این تصویر را دیدند بلافاصله به این نتیجه رسیدند که راه اندازی مجدد برای هر چیزی که دوست دارند توهین است. البته بعد ، این فیلم ها اکران شدند ، و آنها چنان بی وقفه زرق و برق دار بودند که همان افراد با هم تصمیم گرفتند آنها را به جایگاه گنجینه ملی برسانند.

کارخانه شکلات سازی “چارلی” و تیم برتون با جانی دپ (عکس) شخصیت را ارزان تر کرد. عکس: هو / رویترز

پدینگتون تمام اراده های خوب جهان را به فرنابی و کینگ داد. با ادامه کار ، آنها سابقه ای کاملاً بی عیب و نقص دارند. آنها نمی توانند کار اشتباهی انجام دهند. آنها می توانند یک نمایش عروسکی را براساس زندگی جفری دامر پروژه بعدی خود اعلام کنند و مردم هنوز هم دوست دارند آن را ببینند.

با وجود این ، وونکا ممکن است هنوز خیلی بزرگ باشد. به عنوان یک شخصیت ، ویلی وونکا بسیار شکننده است ، وقتی در چارلی و کارخانه شکلات نگهداری شود واقعاً موفق می شود. در کتاب رولد دال ، جایی که او معمایی و مات باقی مانده است ، او تیتر ادبیات کودکان است. هنگامی که وی در فیلم ویلی وونکا و کارخانه شکلات سازی در سال 1971 با بازی ژن وایلدر بازی می کرد ، فقدان داستان قبلی به این معنی بود که او می تواند با یک جامعه گرای ناسازگار جذاب فرار کند.

مشکلات وقتی بوجود می آیند که سازندگان با این شخصیت بزرگ ناشناخته وصیت می کنند. بازسازی غیرمرتبط Tim Burton “Charlie and the Chocolate Factory” در سال 2005 وقتی تصمیم گرفت انگیزه ای ملموس به وون بدهد راه خود را از دست داد. در این فیلم ، کارخانه شکلات سازی به عنوان جلوه ای از انتقام نسل ها وجود دارد ، یک طرح فوق العاده برای غلبه بر دندانپزشک پدر ، که هرگز به او اجازه نمی داد از کودکی شیرینی بخورد. این توضیحات فرسوده به سادگی غیرضروری نبود. همچنین شخصیت را ارزانتر کرد. این بدان معنا بود که او دیگر شخصیتی فریبکار نبود. این بدان معنا بود که او به کندی ، فانی شد.

حتی دال در خارج از چارلی و کارخانه شکلات سازی با ویلی وونکا بدشانس بود. دنباله کتاب “چارلی و آسانسور شیشه ای بزرگ” پر پیچ و خم و کسل کننده بود و آنچنان نسبت به نسخه اصلی پایین بود که هیچ کس سعی نکرد از آن فیلم بسازد. بدتر از آن ، او اولین ایده ای نداشت که ویلی وونکا هنگام ترک کارخانه شکلات سازی چه کاری باید انجام دهد. قابل ذکر است که کتاب سوم این مجموعه – “چارلی در کاخ سفید” – دال فقط یک فصل را از دست داد.

تیموتی شلامت (تصویر در
تیموتی شلامت (در تصویر “تپه شنی”) و تام هالند با نقش اصلی “خارج” همراه هستند. عکس: Landmark Media / عکس Alamy Stock

بنابراین ، فکر یک فیلم کامل که با دقت تمام آنچه وونکا انجام داده را توصیف می کند ، می تواند از نظر مجازاتی غم انگیز باشد. بدترین سناریو این است که پس از توضیح در مورد هر خرده ریز کوچک ذکر شده در “چارلی و کارخانه شکلات” در برابر توضیحات مقاومت کند. آیا ما به دنباله ای برای خرید یک سیلندر نیاز داریم؟ آیا واقعاً باید الهام بخشی را که منجر به ایجاد رودخانه شکلات شده است ببینیم؟ در واقع ، ما این کار را نمی کنیم. مردم قبلاً سعی کرده اند این فیلم را بیش از حد توضیح دهند ، خصوصاً با پیش درآمد “جنگ ستارگان” ، “انفرادی” و معمولاً فقط با شانه خالی از آنها استقبال می شود.

بنابراین پیش درآمد وانک می تواند در مورد چه چیزی باشد؟ این ممکن است در مورد والدین او نباشد ، زیرا برتون قبلاً آن را خراب کرده است. این نمی تواند در مورد چگونگی ورود او به کار Oompa Loompas باشد ، زیرا این یک فیلم در مورد استعمار است که به نظر نمی رسد در شرایط فعلی چندان مناسب باشد. شاید این موضوع در مورد ریشه های آرمان گرایی بی رحمانه وونکا باشد و اینکه چگونه آن را در یک نفرت سوزان از کودکان نشان داد؟ منظورم این است که می تواند ، اما احتمالاً آنقدرها که خواهان برادران وارنر هستند ، زمین نخواهد رفت.

یا شاید هم باشد. سرانجام ، جوکر محبوبیت داستان های ناامیدکننده و ناخوشایند مبدا را اثبات کرد. هیچ کس نیازی به دانستن داستان جوکر نداشت. جوکر نهایی هنوز یکی از “شوالیه تاریکی” است که بدون اینکه هیچوقت به طور قطعی توضیح دهد ، در داستان وارد شد و بیرون رفت ، بنابراین ایده این است که به همان قهرمان یک فیلم غم انگیز طولانی بدهید که در آن او بارها و بارها بتواند ترکیب دقیق بیماری روانی و شرایط اقتصادی اجتماعی را توصیف کند. ، که منجر به ایجاد آن شد ، مانند یک عمل عظیم قصه گویی احساس می شد. و با این حال فیلم یک میلیارد دلار درآمد کسب کرد و دو جایزه اسکار گرفت. پس چه کسی می داند؟ شاید وونکا فرمول جوکر را کپی کند و در نهایت ویلی وونکا به سینه مایکل آسپل شلیک کند و یک قیام بیرحمانه شهری در همه جا را رهبری کند.

یک داستان ظالمانه و تاریک از مبدا ... خواکین ققنوس در جوکر.
یک داستان ظالمانه و تاریک از مبدا … خواکین ققنوس در جوکر. عکس: Tavernise Niko / AP

البته ، جوکر همچنین ثابت کرد که هیچ چیز به اندازه دارایی معنوی موجود فروخته نمی شود و این ممکن است دلیل ظهور خارج را توضیح دهد. 10 فیلم بزرگ سال 2019 شامل چهار فیلم درباره قهرمانان کتاب های کمیک ، دو بازسازی کارتون دیزنی ، دو دنباله دیزنی ، فیلم “جنگ ستارگان” و دنباله راه اندازی مجدد فیلم “جومانجی” بود. حتی بزرگترین فیلم غیر انگلیسی آن سال ، “Ne Zha” ، براساس یک رمان چینی در قرن شانزدهم ساخته شد. در حقیقت ، 28 فیلم برتر سال یا دنباله ، ریبوت ، اقتباس از آثار موجود یا دراماتورژی از وقایع شناخته شده تاریخی بودند.

برای برش مجله رایگان به یک نماد نیاز دارید و قطعاً ویلی وونکا یک نماد است. او در کتابهایی که دهها میلیون نسخه فروش داشته و در فیلمهایی که نزدیک به نیم میلیارد دلار فروش داشته اند ظاهر می شود. این یک شماره شناخته شده است که یک نسل را به خود جلب می کند و امروزه نیمی از جنگ است. این هنوز تضمینی برای موفقیت نیست ، اما شرط بسیار ایمن تری نسبت به بدتر کردن بودجه برای ایده ای اثبات نشده است.

بعلاوه ، اینطور نیست که وونکی وقتی می خواهد محبوب شود ، رقابت زیادی دارد. اکثریت قریب به اتفاق پیش درآمد تاریخ مبدا بسیار افتضاح است. هیچ کس عجله ای برای تماشای Dumb and Dumb ، Dracula the Unspoken ، The First Purge ، Butch and Sundance: The First Days ، Van Wilder: New Year یا Psycho IV: The First ندارد ، زیرا این فیلم ها از موقعیت فقر خلاقیت کامل ساخته شده اند.

با این حال ، گاهی اوقات می توان آنها را با عشق ساخت. دانشگاه Monster یک کلاسیک نیست ، اما افزودنی شایسته به Monsters، Inc است. و وقتی دیر است و شما مست هستید ، Kong: Skull Island بسیار سرگرم کننده است. وونکا اگر بخواهد به بهترین پیش درآمد یک داستان مبدأ تبدیل شود ، موانع زیادی ندارد. بالاخره پشت شانه های یک تیم با استعداد شگفت آور. اتفاقات عجیب تری افتاد