پناهجویان انگلیس می گویند “رفتار نادرستی” دارند | مهاجرت و پناهندگی

به گفته ساکنان سایت ، افرادی که در اردوگاه های موقت پناهجویان وزارت امور داخلی بازداشت شده اند ، تهدید می شوند که به درخواست پناهندگی آنها آسیب می رساند.

تعدادی از اظهارات پناهجویان در اردوگاه ها ، که برای محافظت از آنها در برابر سرکوب احتمالی ناشناس است ، گزارش داد که پیمانکاران خصوصی به آنها گفته اند که درخواست پناهندگی آنها به خطر می افتد زیرا آنها در مورد شرایط صحبت می کنند یا اعتصاب غذا می کنند. .

یکی از او ادعا کرد که در صورت شکایت از غذا ، نام او به “لیست سیاه” اضافه می شود که پیمانکاران به وزارت کشور منتقل می کنند ، و این “ادعاهای او را تحت تأثیر قرار می دهد”.

دیگران گفتند که به آنها گفته شده است که اگر تا ساعت 10 شب به خانه خود – یک اردوگاه آموزشی نظامی غیرفعال – برنگردند ، درخواست پناهندگی آنها نقض خواهد شد.

پناهندگی یک حقوق بشر است که توسط کنوانسیون پناهندگان سازمان ملل متحد مورد حمایت قرار می گیرد و در انگلستان با استفاده از مراحل بررسی توافق شده و کارگران مهاجرت از وزارت کشور ارزیابی می شود.

گروه های پناهجویان آشنا به اردوگاه ها تهدیدهای پناهندگی را “سیستمیک” توصیف کرده و از وزارت کشور خواستند جلوی پیمانکاران خصوصی را که “درخواست مسکن پناهندگی را برای کسانی که از آزار و اذیت یا درگیری گریخته اند” مسلح کنند ، متوقف کند. به دستور وزیر کشور پریت پاتل ، وزارت کشور با عجله شبکه ای از محل اسکان موقت افرادی را که در انتظار تصمیم گیری درباره درخواست های پناهندگی آنها هستند ، ایجاد کرده است.

دو پادگان نظامی در کنت و جنوب ولز و همچنین تعدادی هتل در سپتامبر گذشته توسط وزارت امور داخله اعزام شدند و قراردادهای روزمره آنها به یک پیمانکار خصوصی به نام Clearsprings سپرده شد. اردوگاه پناهجویان دیگری هفته گذشته در بدفوردشایر افتتاح شد و برنامه های دیگری نیز در نظر گرفته شده است.

یکی از ساکنان پادگان ناپیر در نزدیکی Folkestone ، که 400 نفر خانه دارد و در حال حاضر پس از همه گیری بزرگ کوید بسته است ، گفت که توسط کارکنان به آنها گفته شده است که اگر اعتصاب غذا کنند به درخواست پناهندگی آنها آسیب می رساند شرایط اردوگاه “اگر چیزی را بخواهید که فکر می کنید حق شماست ، آن هم هست [staff] شما را تهدید کرده و بگویید که ما به وزارت امور داخله اطلاع خواهیم داد ، و این بر ادعای شما تأثیر می گذارد “.

پیام Whatsapp از یکی دیگر از ساکنان ناپیر نشان داد که کارکنان مطلع شده اند که اگر آنها در مورد مشکلات مسکن به رسانه ها بگویند ، درخواست آنها برای پناهندگی تحت تأثیر قرار می گیرد.

دیگران در ناپیر گفتند که افسران منع رفت و آمد شبانه را وضع کرده و هشدار داده اند که هر کسی آن را نقض کند ، درخواست پناهندگی آنها را تضعیف می کند.

شاهد در بیانیه گفت: “ساکنان گفتند که اگر قبل از ساعت 22:00 برگردند ، افسران به وزارت کشور اطلاع می دهند و این بر خواسته های آنها تأثیر می گذارد.”

در پادگان Penally در Pembrokeshire ، جایی که 200 پناهجوی دیگر در مکان های انتقاد شدید قرار دارند ، ساکنان ادعا می کنند تهدیدهای مشابهی دریافت کرده اند. یکی ادعا کرد که 30 تا 40 نفر در ارتباط با سازمانی که توسط ساکنان برای کمک به دیگران تأسیس شده است نامه هایی دریافت می کنند که هشدار می دهد هرگونه تخلف به وزارت کشور گزارش می شود. وی گفت: “ما بسیار نگران هستیم که اقدامات شما بر درخواست ما برای پناهندگی تأثیر بگذارد.” نظاره گر.

پناهجوی دیگری در این مرکز که توسط یک شرکت خصوصی به نام Clearsprings اداره می شود ، گفت که او را مرعوب کرده اند. “شما در مورد حقوق خود نمی دانید. شما از انجام یا گفتن هر چیزی می ترسید. آنها به ما می گویند که این بر ادعاهای ما تأثیر می گذارد “، یکی از شاهدان گفت.

نامه دیده شده نظاره گر همچنین مشخص شد که کسانی در دادگاه کیفری که ناقض مقررات شرط می کنند که “آنها در هر زمان معقولی رفتار می کنند” را به وزارت کشور اعلام می کنند “و یک نسخه از این نامه در پرونده شما نگهداری می شود”.

مادی هریس از شبکه Human for Rights ، که تخلفات مربوط به پناهجویان را ثبت می کند ، گفت: “ما همیشه از پناهجویان شنیده ایم که درخواست پناهندگی آنها منوط به پیمانکاران خصوصی است که وظیفه مدیریت این اماکن از طرف وزارت کشور. “

وی افزود: وزارت امور داخله باید بلافاصله اطمینان حاصل کند که پیمانکاران کسانی را که مسئول محافظت از آنها هستند تهدید یا ارعاب نمی کنند و از مسئولیت افسران مسئول این روش درمانی اطمینان حاصل کنند.

جنیفر بلر ، که با قربانیان شکنجه و قاچاق انسان به عنوان همکار رئیس حمایت حقوقی بنیاد هلن بامبر کار می کند ، گفت که روابط بین ساکنان و کارکنان در حال خراب شدن است. “تنش ها بین ساکنان و کارمندان در حال افزایش است و گزارش ها حاکی از آن است که برخی از ساکنان احساس بسیار ترس می کنند و نمی توانند از خود دفاع کنند.”

آقای بلر افزود که سلامت روانی ساکنان در حال رسیدن به یک سطح “بحران” است و از اردوگاه ها مرتباً گزارش هایی از خودزنی یا خودکشی گزارش می شود.

Clearsprings گفت که او در این باره توضیحی نمی دهد. برای پاسخگویی با وزارت امور داخلی تماس گرفته شد.