پس از برکناری چهار عضو ، کلیه نمایندگان مخالف در هنگ کنگ اخراج می شوند اخبار جهان

[ad_1]

هنگ کنگ بیشتر درگیر بحران است ، زیرا قانون جدیدی که توسط پکن ارائه شده و اجازه رد صلاحیت اعضای مخالف “غیر وطن پرست” را می دهد ، مجمع طرفدار دموکراسی را مجبور به اعلام استعفا می کند.

چهار قانونگذار مستقر با تأثیر فوری از حقوق خود محروم شدند و این اقدام با پایان مخالفت سیاسی شهر و “مرگ هنگ کنگ برای مبارزه برای دموکراسی” اعلام شد.

این مصوبه که روز چهارشنبه توسط قانونگذار عالی چین به تصویب رسید ، ممنوعیت حضور نمایندگان مجلس در هنگ کنگ که از استقلال حمایت می کنند ، از به رسمیت شناختن حاکمیت پکن بر هنگ کنگ امتناع می ورزند و از “کشورهای خارجی یا نیروهای خارجی برای مداخله در امور منطقه” کمک می گیرد. یا مرتکب “اقدامات دیگری می شود که امنیت ملی را تهدید می کند”.

دقایقی پس از اعلام قانون رد صلاحیت رسانه های دولتی چین ، دولت هنگ کنگ با صدور بیانیه ای چهار نماینده دموکرات را رد صلاحیت کرد. در میان آنها آلوین یانگ از حزب مدنی ، كوك كاكی و دنیس كوك و كنت لئونگ از انجمن صنفی حرفه ای ها ، نمایندگانی كه قبلاً ممنوع شده اند در انتخابات پارلمانی كه قرار بود در ماه سپتامبر برگزار شود ، ممنوع شده اند.

گزارش های رسمی از پکن مورد استقبال قرار می گیرد. دفتر رابط هنگ کنگ گفت: “از قاعده سیاسی که هنگ کنگ باید توسط میهن پرستان اداره شود ، باید کاملاً محافظت شود.”

چهارشنبه بعد از ظهر ، 15 قانونگذار دیگر دموکرات در مقابل مطبوعات حاضر شدند ، دست در دست هم دادند و شعارهای “هنگ کنگ اضافه کردن روغن، با هم ایستاده ایم! “(اضافه کردن روغن ترجمه ای از ابراز تشویق چینی است) و اعلام کرد که درخواست های اخراج پنجشنبه ارسال می شود.

“این عمل واقعی پکن است که قبل از مرگ در مبارزه برای دموکراسی در هنگ کنگ به نظر می رسد” – کلودیا مو ، قانونگذار گفت. “از این پس ، هرکسی که از نظر سیاسی نادرست ، غیر وطن دوست باشد یا فقط دوست ندارد تماشا کند – فقط می تواند شما را بیرون کند.”

وو چیوای ، مالک اردوگاه ، دولت را به شکستن تفکیک قدرت در هنگ کنگ و کنار گذاشتن قانون اساسی کوچک ، قانون اساسی ، متهم کرد. وی گفت که این اوج برنامه شش ساله پکن برای “گسترش صلاحیت کامل خود در مورد هنگ کنگ” است.

“در نتیجه ، ما خواهیم گفت که” یک کشور ، دو سیستم “در هنگ کنگ تمام شده است.”

اعتراضات کوچک چهارشنبه شب آغاز شد ، از جمله الکساندرا وونگ ، معترض معروف به “مادربزرگ وونگ” ، که سال گذشته قبل از بازگشت در ماه اکتبر ناپدید شد و گفت که وی در سرزمین اصلی چین بازداشت شده است. وونگ علائم اعتراض در خیابان های مانگکوک نصب کرد و به سرعت توسط پلیس محاصره شد ، که گفته می شود وی را به “رفتار ناشایست در ملا public عام” متهم کرده است.

رابرت اوبراین ، مشاور امنیت ملی ایالات متحده ، چین را به “نقض فاحش” تعهدات بین المللی خود متهم کرد و تهدید به تحریم های بعدی علیه “کسانی که سرکوب آزادی هنگ کنگ را” کرده اند.

وی گفت: “یک کشور ، دو سیستم اکنون فقط یک نامه انجیری است که گسترش دیکتاتوری یک حزب حزب ح ک چ را در هنگ کنگ پوشش می دهد.”

دولت های آلمان و استرالیا نیز این اقدام چین را محکوم کرده اند.

وزیر امور خارجه انگلیس ، دومینیک راآب گفت که برکناری قانون گذاران دموکرات “تجاوز بعدی به درجه بالای استقلال و آزادی هنگ کنگ تحت بیانیه مشترک انگلیس و چین است”.

لرد پاتن ، فرماندار سابق هنگ کنگ ، گفت که این “نمونه دیگری از حزب کمونیست چین است که دموکراسی در هنگ کنگ را لگدمال می کند”.

این قطعنامه پکن به مقامات هنگ کنگ این فرصت را می دهد تا دادگستری را حذف كنند تا نمایندگان را بركنار كنند ، اقدامی كه به گفته منتقدین در برابر قانونگذاران مخالف كه مخالف سختگیری كنترل پكن بر سرزمین نیمه مستقل نیستند ، استفاده خواهد شد.

مدیر عامل هنگ کنگ ، کری لام به خبرنگاران گفت: “ما باید یک نهاد سیاسی متشکل از میهن پرستان داشته باشیم.”

“چهار قانونگذار به رسمیت شناخته شده است … که واقعاً عهد نکرده اند که قانون اساسی را حفظ کنند و وعده وفاداری خود را به هنگ کنگ نداده اند. [special administrative region]، “او گفت.


“تا آخر مقاومت کنید”: درجا با اپل دیلی ، روزنامه دموکراتیک هنگ کنگ – ویدئو

لام با اشاره به نهاد تصمیم گیری قانونگذار چین اظهار داشت: “کمیته دائمی شورای ملی [NPCSC] تصمیمی اتخاذ کرده است و به سادگی از دولت SAR هنگ کنگ خواسته است که آن را مطلع کند و اضافه می کند که دولت این کشور به زودی قوانین داخلی خود را اصلاح می کند تا مطابق با آن تصمیم باشد.

لام تلاش کرد رد صلاحیت را از همه گیری ادعایی تصمیم دولت خود برای به تعویق انداختن انتخابات امسال حذف کند.

وی گفت NPCSC حکم داده است که قانونگذاران فعلی می توانند تا تاریخ جدید انتخابات در سمت خود باقی بمانند ، اما به رسمیت شناختن این چهار نفر غیر معتبر اعلام شد ، تا حدی به دلیل وعده های تبلیغات انتخاباتی آنها برای جلوگیری از قوانین ایالتی در صورت پیروزی در اردوگاه اکثریت دموکرات ها.

لام همچنین “اقدامات غیرقابل قبول” دیگر ، از جمله تبلیغ یا ترویج تعیین سرنوشت یا استقلال هنگ کنگ ، درخواست مداخله خارجی ، امتناع از به رسمیت شناختن حاکمیت پکن بر هنگ کنگ و بیان اصولاً هرگونه اعتراض به اجرای قانون امنیت ملی را ذکر کرد.

لام گفت: “هر كسی كه درگیر هر یك از این اقدامات باشد نمی تواند به طور واقعی از قانون اساسی حمایت كند ، بنابراین قادر به انجام مسئولیت های خود به عنوان قانونگذار نیست.”

لام با تأکید مجدد بر گستردگی قانون ، به مطبوعات گفت: “این تصمیم مربوط به کسانی است که قصد دارند در انتخابات آینده شرکت کنند.”

قانونگذاران تحت سلطه قانونگذاران حامی پکن قرار دارند و استعفای گسترده شخصیت های مخالف ، که در همان روز اهداف خود را اعلام کردند ، به یکی از مجامع اخیر هنگ کنگ برای بحث و گفتگوهای دموکراتیک پایان داد.

اما در کنفرانس خبری خود ، لام گفت که “خجالت نمی کشد” بدون مخالفت با LegCo مخالفت کند. وی گفت: “ما وقتی صورتحساب ها را به طور م effectivelyثرتر تصویب می کنیم ، خوشحالتر هستیم.”

در پاسخ ، وو گفت كه لام “بهای زیادی” برای كارآیی كه می خواهد بپردازد ، زیرا این امر مستلزم پایان “یك كشور ، دو سیستم” است.

لانگ پس از گزارش ، در گفتگو با خبرنگاران ، به نقل از صدا و سیما RTHK اظهار داشت: “این یک روز غم انگیز است ، اما برای همه ما یک روز باشکوه است. اکنون ما مقام خود را ترک می کنیم ، اما تعداد بیشتری از مردم هنگ کنگ با آرزو ، با امید به دنبال و با ارزش می توانند ما را جانشین کنند. و من اطمینان دارم که آنها به مبارزه برای ارزشهای اصلی هنگ کنگ ادامه خواهند داد. “

کوک کا کی گفت: “امروز” یک کشور ، دو سیستم “دیگر وجود ندارد. هرکسی که چنین تصمیمی گرفته باشد باید در قبال تاریخ و هر هنگ کنگی پاسخگو باشد.”

Kwok Ka Ki
(DrKwokKaKi)

خدمت به مردم برای من افتخار بود # هنگ کنگ در LegCo ، من می خواهم از خانواده ام بخاطر حمایت بی دریغشان و تیم من برای سخت کوشی تشکر کنم.
تاریخ این قدرت را در نظر خواهد گرفت تا وقتی که ما ارزشهای اصلی خود را ارزیابی کنیم ، امید جدیدی ظهور خواهد کرد


11 نوامبر 2020

دنیس کوک افزود: “اگر نظارت بر روند مناسب … مبارزه برای دموکراسی و حقوق بشر منجر به عواقب رد صلاحیت شود ، این برای من افتخار است.”

این رد صلاحیت در آستانه انتخابات قانونگذاری با تأخیر انجام می شود ، زمانی که نمایندگان دموکرات مجبور به پیشرفت های چشمگیری شدند. پس از آنکه چین در ماه جولای قانون گسترده و گسترده امنیتی ملی را وضع کرد ، انتخابات در نظر گرفته شده برای ماه سپتامبر به تأخیر افتاد. از آن زمان ، این شهر که به آزادی های مدنی شهرت دارد ، ده ها دستگیری و سرکوب بی سابقه علیه آزادی بیان داشته است.


“ما نیم قرن پیش برای آزادی به هنگ کنگ رفتیم. حالا چی؟ – فیلم

آخرین قانون پکن نگرانی ها را در مورد خودمختاری هنگ کنگ ایجاد می کند ، همانطور که در یک کشور واحد ، دو سیستم سیستمی وعده داده شده بود ، زمانی که انگلیس مستعمره سابق انگلیس را به چین واگذار کرد. جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده ، قانون “کامل” را برای محافظت از دموکراسی در هنگ کنگ قول داد ، سال گذشته تصویب شد.

لرد کریس پاتن ، فرماندار سابق هنگ کنگ و حامی گروه حمایت از دیده بان هنگ کنگ گفت: “رژیم شی جین پینگ یک بار دیگر خصومت کامل خود را نسبت به پاسخگویی دموکراتیک و کسانی که می خواهند در برابر آن ایستادگی کنند نشان داد.”

سر مالکوم ریفکیند ، وزیر امور خارجه سابق و حامی گارد هنگ کنگ[d] شجاعت »نمایندگان بازنشسته.

“آنها غول هستند. دولت چین کوچک به نظر می رسد. “

شورای دموکراسی هنگ کنگ که قطعنامه جدید را “حکم اعدام” خواند ، گفت قانونگذار فقط به عنوان “هیئت مهر شده” وجود خواهد داشت.

“با رای گیری امروز و رد صلاحیت فوری چهار نماینده مخالف ح.ک.چ. [Chinese Communist party] به جهانیان می گوید که آنها نه تنها به طور کامل بر قوه مجریه و دولت تسلط دارند ، بلکه کنترل مطلق قوه مقننه را نیز گسترش می دهند. “

“در این نسخه از هنگ کنگ ، تحمل آرا the مخالفان وجود نخواهد داشت – به عبارت دیگر ، از این پس هیچ حزب مخالفی در مجلس قانونگذاری هنگ کنگ وجود ندارد.”



[ad_2]