پس از اعلام آزار و اذیت در محل کار ، فرماندار کل کانادا استعفا داد | کانادا

فرماندار کل کانادا پس از یک گزارش خارجی استعفا داد که نشان می دهد نماینده ملکه بر شرایط سمی کار که کارکنان اشک آنها را مسخره می کنند نظارت می کند.

این گزارش که قرار است اوایل هفته آینده منتشر شود ، تصویری ترسناک از رهبری جولی پایت ترسیم کرده و نگرانی مقامات ارشد را از توانایی وی برای ادامه خدمت به عنوان نایب السلطنه برانگیخته است.

پایت 57 ساله که در سال 2017 به عنوان نخست وزیر به عنوان جاستین ترودو انتخاب شد ، نماینده ملکه الیزابت دوم به عنوان رئیس دولت است – این یک موقعیت بیشتر تشریفاتی است. با این حال ، تا روز پنجشنبه ، هیچ فرماندار کل کانادا مجبور به استعفا نشده بود.

عزیمت بی سابقه پایت از کار پس از اتهامات قبلی مبنی بر تمسخر کارمندان در محل اقامت رسمی خود در سالن ریدو و سفرهای خارج از کشور ، بوجود می آید.

پایت روز پنجشنبه در بیانیه ای گفت: “طی چند ماه گذشته در رید هال تنش ایجاد شده است و از این بابت متاسفم.” “به نفع کشور و نهادهای دموکراتیک ما ، به این نتیجه رسیده ام که باید یک استاندار کل جدید منصوب شود. کانادایی ها در این شرایط نامطمئن سزاوار ثبات هستند. “

در ژوئیه گذشته ، تعدادی از کارمندان ناشناس به شرکت پخش رادیویی کانادا گفتند که آنها پایت را تا حد زیادی تحقیر کردند. دیگران گفتند که او کار آنها را “گه” می خواند و به آنها دستور می دهد دفتر او را ترک کنند.

چند هفته بعد ، دفتر شورای خصوصی ، که بوروکراسی فدرال کانادا را اداره می کند و به نخست وزیر گزارش می دهد ، تحقیقات خود را با استخدام یک شرکت مشاور مستقل آغاز کرد.

سخنگوی دفتر شورای مخفی گفت: “آزار و شکنجه در هیچ محل کار حرفه ای انجام نمی شود.” “اولویت خدمات ملکی پیشبرد تلاشها برای جلوگیری بهتر و رفع آزار و اذیت است.”

پایت ، فضانورد و دانشمند سابق نیز پس از صرف صدها هزار دلار مالیات دهنده برای بازسازی محل اقامت رسمی خود ، رید هال ، از جمله نصب یک راه پله خصوصی برای اطمینان از حفظ حریم خصوصی فرماندار کل ، با انتقاداتی روبرو شد.

ترودو با تایید جنجال های فزاینده ، در ماه سپتامبر از پایت دفاع کرد و گمانه زنی ها مبنی بر درخواست وی از استعفا را رد کرد. وی گفت: “ما اکنون یک استاندار کل عالی داریم و فکر می کنم جدا از بحران کوید ، هیچ کس به دنبال بحران قانون اساسی نیست.” “ما فرایندی را برای بررسی برخی از شرایط کار در رید هال معرفی کرده ایم ، اما این چیزی نیست که اکنون در حال بررسی آن هستیم و ادامه می دهیم.”

این شرکت به عنوان بخشی از گزارش خود ، با ده ها کارمند فعلی و سابق گفتگو کرده است. گزارش اخیراً تکمیل و به یک شورای مخفی ارسال شده است.

کارمند ارشد و دوست نزدیک Payette Assunta Di Lorenzo نیز پس از ادعاهایی مبنی بر آزار و اذیت کارکنان ، استعفا داد.

ریچارد واگنر قاضی عالی دادگاه عالی کانادا به عنوان فرماندار کل خدمت خواهد کرد.