پروژه جهانی کوید “مانع برنامه ریزی خانواده در فقیرترین کشورها” حقوق زنان و برابری جنسیتی می شود

60 میلیون زن و دختر در فقیرترین کشورهای جهان اکنون پس از هشت سال تلاش برای گسترش خدمات تنظیم خانواده ، از داروهای ضد بارداری مدرن استفاده می کنند.

اما مشارکت جهانی FP2020 ، که در سال 2012 در لندن راه اندازی شد ، هشدار داد که همه گیری ویروس کرونا و بحران مالی متعاقب آن مانع پیشرفت بیشتر است.

طبق گزارش نهایی FP2020 که روز سه شنبه منتشر شد ، 320 میلیون زن و دختر از نوعی پیشگیری از بارداری مدرن در 69 کشور مورد توجه استفاده می کنند ، در حالی که در سال 2012 این میزان 260 میلیون بود.

انتظار می رود این مشارکت تا سال 2020 به 120 میلیون زن و دختر برسد ، اما رشد تقریباً یک سوم بیشتر از آنچه برای دوره قبل از ابتکار عمل پیش بینی شده بود ، افزایش داشت.

تعداد کاربران در سراسر آفریقا – که کمترین میزان آن در سال 2012 بود – 66٪ رشد کرد – از 40 میلیون نفر به بیش از 66 میلیون زن و دختر. در آفریقای مرکزی و غربی تعداد کاربران دو برابر و در آفریقای شرقی و جنوبی 70٪ افزایش یافته است.

با این حال ، Covid-19 می تواند سایه ای طولانی بر پیشرفت ایجاد کند. در ماه آوریل ، دو سوم از 103 کشور مورد بررسی سازمان بهداشت جهانی اخلال در خدمات تنظیم خانواده را گزارش کردند. صندوق جمعیت ملل متحد (UNFPA) تخمین زده است که ممکن است 47 میلیون زن و دختر در 114 کشور فقیر دسترسی به پیشگیری از بارداری را از دست بدهند.

بت شلاختر ، مدیرعامل FP2020 گفت: در حالی که بدترین سناریو توسط “شرکایی که قهرمانانه برای نگهداری خدمات کار می کنند” حذف شده است ، این گزارش خاطر نشان می کند که “تهدید برای سلامت باروری همچنان جدی است” و به این زودی ها رفع نمی شود.

در این گزارش آمده است: “این همه گیری” بسیاری از پیامدها را به دنبال داشته است: افزایش جهانی خشونت خانگی و ازدواج کودکان ، کاهش جهانی مشارکت زنان در نیروی کار و تعداد دختران در مدارس و رکود اقتصادی جهانی.

“پیامدهای بودجه ای برای برنامه های تنظیم خانواده واضح است. تخصیص و هزینه های دولت داخلی در بسیاری از کشورها در معرض تهدید است و اهدا کنندگان از قبل منتظر کاهش تعهدات مالی خود و یا ناتوانی در انجام تعهدات خود هستند. “

“رکود جهانی مرتبط با همه گیری عواقبی در سرتاسر جهان خواهد داشت که می تواند منابع برنامه ریزی خانواده را برای سالهای آینده مختل کند.”

براساس این گزارش ، پیش از همه گیری ، چشم انداز بودجه بین المللی برای دهه آینده به حدی بود که راکد مانده و یا حتی کاهش یابد.

شلاشتر گفت این مشارکت “منحنی پیشرفت را به شدت منحنی کرد” نه تنها برای دستیابی به تعداد بیشتری از زنان و دختران ، بلکه برای گسترش دامنه روش های پیشگیری از بارداری در دسترس آنها ، تقویت زنجیره های تأمین و رسیدن به جوانان وی گفت ، بدون Covid-19 می توان طی چهار تا پنج سال آینده به این هدف رسید.

به گفته وی ، بودجه جای نگرانی دارد. “ما مطمئن نیستیم که بودجه بیشتری تأمین شود.”

دولت های ملی باید برنامه ریزی خانواده را در بودجه خود در اولویت قرار دهند. Schlachter گفت ، اما وکلا همچنین نیاز به ایجاد مشارکت جدید با گروههایی که در سایر بخشهای توسعه کار می کنند ، دارند ، به عنوان مثال ، با کسانی که سعی در کاهش بحران آب و هوا یا متوقف کردن از دست دادن تنوع زیستی دارند.

وی گفت: “ما باید آرزوهای خود را گسترش دهیم زیرا با سایر شرکا کار می کنیم.” “ما می دانیم که وقتی زنان و دختران از داروهای ضد بارداری استفاده می کنند ، معمولاً خانواده های کوچکتری دارند. یک رویکرد مبتنی بر حقوق برای تنظیم خانواده ، ما را در جهانی ایجاد می کند که زنان تصمیماتی می گیرند … که تأثیر مثبتی بر رشد جمعیت ، تغییر آب و هوا و تنوع زیستی دارند. “

روز سه شنبه ، FP2020 نام خود را به FP2030 به روز می کند و تعداد کشورهای درگیر افزایش می یابد.