ویدیوی بوکو حرام ادعا می کند که دانش آموزان ربوده شده نیجریه را نشان می دهد بوکا حرام

[ad_1]

ویدئویی که توسط گروه تروریستی اسلام گرا بوکو حرام منتشر شده حاکی از آن است که برخی از صدها دانش آموز دبستانی هفته گذشته در شمال غربی نیجریه را نشان می دهد.

در یك حمله جمعه گذشته در یك مدرسه روستایی در كنكار ، كاتسینا ، ابتدا جنایتكاران معروف به اراذل و اوباش مقصر شناخته شدند كه سالها منطقه را به وحشت انداختند ، اما روز سه شنبه بوكو حرام مسئولیت را بر عهده گرفت. کانکارا صدها مایل با یک سنگر در شمال شرقی نیجریه فاصله دارد که یک قیام وحشیانه 11 ساله در آن متولد شد.

این فیلم که شامل آرم بوکو حرام است و به طور مستقل تأیید نشده است ، ده ها پسر را نشان می دهد که در زیر درخت جمع شده اند و بسیاری از آنها آشفته و فرسوده به نظر می رسند. این نوجوان که به زبان انگلیسی و هاوسایی صحبت می کند ، گفت که وی در میان دانش آموزانی است که توسط باند رهبر ابوكاكر شوكو ، رهبر بوكو حرام گرفته شده است.

به نظر می رسد پسر مجبور شده از طرف آدم ربایش ادعا کند. وی خواستار تعطیلی کلیه مدارس غیر قرآنی شد و گفت که نیروهای دولتی با هدف یافتن پسران باید مستقر شوند.

این ویدئو با ضبط صدایی شبیه صدای شکوف ، که در پشت آدم ربایی 276 دختر مدرسه در Chibok در سال 2014 بود ، منتشر شد. این درخواست مسئولیت بوکو حرام را تکرار کرد.

مشخصات

بوکو حرام چه کسانی هستند؟

نشان دادن

دولت اسلامی در غرب آفریقا که معمولاً با نام بوکو حرام شناخته می شود ، یک سازمان تروریستی مستقر در شمال شرقی نیجریه است. اصطلاح “بوکو حرام” در سال 2002 با نام Jamaatu Ahli-Sunni-Sunni-Sunni-Davati Wal-جهاد ، به معنای “گروهی از اهل سنت برای الدعوه و جهاد” شکل گرفت و به معنای “آموزش غرب ممنوع است” یا “نفوذ غرب یک گناه است” ترجمه می شود. .

بوکو حرام در سال 2009 قیام مسلحانه ای علیه دولت نیجریه آغاز کرد. فعالیت های آنها شامل بمب گذاری انتحاری و آدم ربایی دانشجویان دختر از کالج Chibok در سال 2014 بود. در نتیجه انفجار گسترده از زندان در سال 2010 ، صفوف آنها افزایش یافت. قیام آنها به کامرون ، چاد و نیجر همجوار نیز گسترش یافت.

در سال 2015 ، ائتلافی از نیروهای سه کشور به همراه نیروهای نیجریه ای تلاش های خود را برای دفع بوکو حرام انجام دادند. به نوبه خود ، در سال 2015 بوکو حرام به دولت اسلامی پیوست. برآورد سازمان ملل متحد تاکنون حداقل 20،000 نفر در درگیری جان خود را از دست داده اند ، اما اعتقاد بر این است که این رقم بسیار کمتر از تعداد واقعی است. در اوج قدرت ، منطقه ای برابر با بلژیک را در اختیار داشت

رئیس جمهور نیجریه ، محمدو بخاری و ژنرال های وی بارها ادعا کرده اند که بوکو حرام را “مورد ضرب و شتم” ، “شکست” ، “شکست فنی” ، “شکستن” و “شکستن قلب و روح” قرار داده اند. مطالعات نشان می دهد که تلفات در سالهای اخیر به طرز چشمگیری کاهش یافته است. اما بمبگذاری های انتحاری ، آدم ربایی و آوارگی مردم محلی همچنان ادامه دارد.

قدرت این گروه از 4000 تا 20،000 جنگنده تخمین زده می شود و تعداد افرادی که از بوکو حرام در حوضه دریاچه چاد فرار می کنند حدود 2.4 میلیون نفر تخمین زده شده است.

مقامات ایالتی در کاتسین می گویند 333 کودک مفقود شده اند ، اما والدین و سایر افراد محلی می گویند که تعداد آنها بیشتر است. برخی از پسرانی که از آدم ربایان فرار کردند به رسانه های محلی گفتند که آنها مجبور شده اند روزها در جنگل به شمال غربی نیجریه و نیجر پیاده روی کنند.

چهار پدر و مادری که فیلم را تماشا کردند به رویترز گفتند که فرزندان خود را در این کلیپ نمی بینند. اما یکی از آنها ، Auval Maimandja که پسر 14 ساله اش هنوز مفقود است ، گفت شخصی در این فیلم شناسایی شده است. مایمنجا گفت: “پسر دوست فراری من گفت او پسری را که این ویدئو را ساخته شناسایی کرد.”

مدارس کاتسینا و چهار ایالت شمالی دیگر پس از آدم ربایی در روز جمعه تعطیل شدند و اتحادیه ملی معلمان ، اتحادیه اصلی آموزشی نیجریه ، تهدید کرده است که در صورت عدم بهبود امنیت اعتصاب خواهد کرد. روز پنجشنبه ، معترضین با پرچم # پسران خود را برگردانید در کاتسین راهپیمایی کردند.

معترضین روز پنجشنبه در کاتسین.
معترضین روز پنجشنبه در کاتسین. عکس: Kola Sulaimon / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ

در این هفته ، امین ماساری ، فرماندار کاتسینا گفت که دولت با باندهای باند که کودکان را به اسارت در می آورند در تماس است. در سالهای اخیر ، گروههای صدها راهزن ، اغلب به نیروهای مسلح ، به شمال غربی نیجریه حمله کرده و دست به قتل عام ، سرقت و آدم ربایی زده اند. منطقه وسیع جنگل ، سرشار از مواد معدنی ، به پناهگاه گروه های مسلح در منطقه تبدیل شده است و شهرک های روستایی و شهرهای نزدیک به جنگل ها بیشتر در معرض حمله قرار دارند.

منابع امنیتی روز چهارشنبه به خبرگزاری فرانسه گفتند كه این عملیات به دستور بوكو حرام توسط یك راهزن مشهور محلی به نام آوالان داودوا و با همكاری ایدی مینورتی و دانكاری ، دو رهبر جنایت دیگر كه به شدت از مردم محلی حمایت می كنند ، انجام شد.

ماه هاست که کارشناسان نسبت به تلاش های روزافزون گروه های جهادی برای ایجاد سلول در شمال غربی و ایجاد اتحاد با گروه های مسلح هشدار داده اند. از طریق ساحل ، رابطه تنگاتنگی بین جنایتکاران مسلح ، قاچاقچیان و تندروهای اسلامگرا وجود دارد.

یک فرد مسلح ، که در ویدئویی که بوکو حرام منتشر کرده بود ، اظهار داشت که این آدم ربایی به این دلیل بوده است که مقامات “از توقف کشتار و دستگیری” فولانی ، یک گروه قومی که دامداران نیمه عشایری را شامل می شوند و آفریقای غربی را درگیر می کنند ، خودداری کردند.

حملات متهم به باند اراذل و اوباش متشکل از مهاجمان از فولانی در سال های اخیر بیشتر شده است ، که واکنش های مختلفی را از سوی سازمان های دولتی نیجریه به دنبال داشته است. در حالی که نیروهای امنیتی نیجریه عملیات ها و حملات بی شماری را به گروه های راهزن آغاز کرده اند ، دولت های ایالت منطقه معاهدات صلح آمیز با راهزنان را امضا کرده اند. هر دو عملیات و توافقنامه های صلح نتوانسته اند جلوی حملات فزاینده باندها را بگیرند که اغلب مسلحانه تر از واحدهای کمیاب محلی هستند.

در حالی که راهزنی طیف وسیعی از جنایات انجام شده توسط گروه های قومی مختلف را پوشش می دهد ، بسیاری از گروه ها فولانی هستند. فعالیت مسلحانه در میان جوامع نیمه نظامی در میان درگیری های بین دامداران فولانی و جوامع کشاورزی در سراسر نیجریه افزایش یافته است. درگیری موجی از سرکوب و ظهور گروه های مسلح در منطقه را برانگیخته است.

به گفته عفو بین الملل ، بین ژانویه و ژوئن سال جاری ، راهزنان در نیجریه هزار و 126 نفر را به قتل رساندند.

درگیری بوکو حرام می تواند بحران امنیتی در شمال غربی نیجریه را پیچیده تر کند ، در حالی که قیام جهادی همچنان به تخریب زندگی در شمال شرقی ادامه می دهد. ماه گذشته ، بوکو حرام در بورن طی یکی از مرگبارترین حملات این گروه بیش از 70 کشاورز برنج را کشت.

این خطر منجر به افزایش انتقاد از رئیس جمهور محمدو بخارا ، رئیس جمهور ایالت كاتسینا ، در شمال نیجریه شده است. از زمان ربایش ، او چهره ای دور مانده و در مدرسه یا والدین شرکت نکرده است.

خبرگزاری فرانسه در تهیه این گزارش مشارکت داشته است

[ad_2]