“هیچ سیستمی کامل نیست”: Sioux Wiles در مورد مبارزه نیوزلند علیه خودآراستگی کوید | نیوزلند

صبح روز کریسمس ، سوزی وایلز از پدرشوهرش تماس گرفت. وی پس از حضور در این مراسم که چند روز قبل از آن برگزار شده بود احساس دود کرد.

در حالی که مشغول صحبت بود ، وایلز به تلفن نزدیکترین مرکز آزمایش Covid-19 خود نگاه کرد. وی به او گفت: “من توصیه می كنم با آنها تماس بگیرم ، زیرا شما به شام ​​كریسمس نخواهید آمد.

پدرش آمد تا ژامبون را بیاورد. کریسمس ، اگر دقیقاً لغو نشود ، به روز بعد از Boxing Day موکول شد که آزمون Wile در آزمون منفی شد.

این بدون شک برای برخی واکنش بیش از حد به نظر می رسید. وایلز و خانواده اش در اوکلند زندگی می کنند ، جایی که انتقال محلی ویروس کرونا از ماه نوامبر ثبت نشده است. از آن زمان به بعد ، زندگی در نیوزیلند فریبکارانه طبیعی به نظر می رسید.

این در مورد Wiles است. در ژانویه گذشته ، وی میکروبیولوژیست در دانشگاه اوکلند بود که درگیر امکانات علمی زیست لومینسانس بود و یک مفسر رسانه ای بود که جوایز زیادی دریافت کرد.

دوازده ماه بعد ، وایلز مشهورترین دانشمند نیوزیلند است (حداقل قابل توجه ترین مورد برای موهای صورتی) و کشف موفقیت همه گیر او ، خستگی ناپذیر و ثابت در تلاش برای توضیح چگونگی انتشار ویروس.

در اوج او 20 تا 30 مصاحبه در روز انجام می داد. اما اگرچه بسیاری ممکن است آن را رقمی در سال 2020 بدانند ، اما برای Wiles این تهدید همچنان پابرجاست.

اگرچه محدودیت های مرزی نیوزلند پس از اجرای نسخه جدید ویروس کرونا در ماه دسامبر شدت گرفته است ، اما با ورود به قرنطینه ، یک جریان ثابت موارد تأیید شده است.

به نظر می رسید اجتناب ناپذیر است که مرد سرانجام لغزش کند ، و این همان اتفاقی است که روز یکشنبه رخ داد وقتی معلوم شد که زن ، که دو هفته در قرنطینه به سر برده بود ، پس از ترک آزمایش مثبت داد. کارشناسان می گویند او به طور جداگانه آلوده شده است.

وایلز می گوید: “هیچ سیستمی 100٪ کامل نیست.”

“ناامید کننده ترین چیز این فکر است که اگر از مرز عبور کنیم ، این یک خرابی سیستم های ماست. … هر محافظی که نصب می کنید دارای نقص ذاتی است ، بنابراین همه آنها را پوشش می دهید تا وضعیت بهتر شود. “

گیف متحرک ، که به اصطلاح واکنش “مدل پنیر سوئیسی” در برابر بحران را نشان می دهد ، ساخته شده توسط ویلز در کنار کارتون Spinoff ، توبی موریس ، یکی از مهمترین پیام های موفقیت او در سال گذشته بود ، مسئولیت شخصی را به اندازه محافظت لازم به عنوان ماسک رسمی کرد.

وی در ماه اکتبر نوشت: “ما باید به کار در زمینه تصفیه ادامه دهیم.” اما سه ماه بعد ، به طور کلی ، کیوی ها خودشان ساخته نمی شوند.

اگر ویروس کرونا ویروس در جامعه پس از پرونده روز یکشنبه Northland یا هر مورد دیگری که ممکن است بوجود آید شروع به گسترش کند ، یافتن تماس برای محدود کردن پیشرفت آن حیاتی است – اما استفاده از برنامه Tracer Covid-19 دولت به شدت از اوج 2.5 میلیون کاهش یافته است اسکن روزانه. در سپتامبر

از نظر وایلز ، رضایتمندی گسترده منعکس کننده این اعتقاد است که نگهداری ویروس کرونا ، نبرد دولتی است که فقط در مرزها انجام می شود.

“بدیهی است که ما باید به دولت اعتماد کنیم و به انزوای مدیریت شده نیاز داریم … اما ایده ای که داریم به صورت کامل این به آنها بستگی دارد و ما خودمان هیچ مسئولیتی نداریم که این باعث دیوانگی من می شود. “

افزایش نگرانی ها در مورد گزینه جدید خواستار کنترل شدیدتر مرزها شده است ، وایلز را نگران کرده است که روح جامعه که باعث موفقیت قلعه ملی شده است ضعیف شده است.

هنگامی که دولت در ماه دسامبر خواستار آزمایشات قبل از عزیمت شد ، وایلز صدایی تنها بود که از توانایی خود برای تبعیض اقتصادی-اجتماعی هشدار می داد و آزمایش ها اغلب هزینه بر بود.

ویلز می گوید ، مورد علمی “به نفع” قابل بحث نیست ، “اما این تنها مهم نیست.” وی می گوید ، خطر حمله باید با حق بازگشت نیوزیلندی ها به خانه تعادل یابد.

او می گوید: “ایده ای که شما می گویید” فقط پرواز را متوقف کنید یا آن را تا آنجا که ممکن است دشوار کنید زیرا ما در تلاش هستیم زندگی را ادامه دهیم که نمی توان جلوی آن را گرفت – این فقط مرا از نظر انسانی عصبانی می کند “.

ویلز در سخنرانی ها و اظهارنظرهای عمومی خود به دنبال یافتن توازنی بود – که اغلب باعث ایجاد یک مقایسه نامطلوب (و جنسیتی) با اپیدمیولوژیست مایکل بیکر می شود ، که بی تردید به دنبال پاسخ سخت بود.

“ما بسیار مخالف یکدیگر بودیم ، و این بسیار دشوار بود … مردم همیشه آموزش می دهند:” شما یک زن هستید ، موهای صورتی دارید “- و مایکل شرایط متخصص را برآورده می کند. “

وایلز موافقت می کند ، هر دو رویکرد آنها در پاسخ نیوزیلند منعکس شده است ، و ترکیبی از اقتدار و همدلی است.

اما در این لحظه حساس ، هنگامی که حس ارتباط با جهان رو به کاهش است ، اما از خود راضی بودن می تواند کشنده باشد ، ویلز از دبیرکل سازمان ملل می گوید: “هیچ کس از ما تا زمانی که در امان نباشیم ، ایمن نیستیم.”

او می گوید فقط مراقبت از مرزهای خود کافی نیست. “در واقع ، ما باید تمام تلاش خود را برای ارتقا اقدامات احتمالی در خارج از كشور انجام دهیم … همه گیری را متوقف كرده و چنین گزینه هایی را متوقف كنیم.”

او سه فرصت برای نیوزیلند برای کمک به تلاش های جهانی می داند – اول ، با گسترش دانش در مورد نحوه انتشار ویروس.

در نیوزیلند تعداد کمی دنده از جامعه وجود داشت که به سطح سطل آشغال و دکمه ها رسید. وایلز می گوید: “تقریباً همه خوشه ها شناسایی شده اند … بنابراین ما می توانیم به آنها دانش علمی خوبی اضافه كنیم كه به مدیریت كمك می كند.”

دوم اینکه ، نیوزیلند (و استرالیا) به عنوان یکی از معدود کشورهای غربی که توانسته است ویروس کرونا را کنترل کند ، می تواند برای دیگران مدل “کارهایی که ما انجام داده ایم – و شما نیز می توانید آن را انجام دهید”. “انگلیس می توانست تا حالا این کارها را انجام بده. “

ویلز خودش انگلیسی است ، چیزی بیش از ده سال پیش به همراه همسرش کیوی و دخترش (14 ساله) به نیوزیلند رفته است. والدین او در خانه در هاله به دلیل سلامتی مادرش یک سال است که از صفحه محافظت می کنند.

وایلز می گوید: “من با او بسیار سختگیر بودم.” اما سخت ترین قسمت در مورد تماشای انگلیس از دور “دانستن این بود که نباید اینگونه باشد”.

در اوایل سال گذشته ، با مصاحبه با مطبوعات انگلیس ، از وایلز اغلب س wasال می شد که نیوزلند چه می داند که این کار باعث می شود او همان راهی را که پیش گرفته است برود. او می گوید: “ما شواهد یکسانی داشتیم – پس بسته به ارزش ها متفاوت عمل کردیم.”

در همان زمان ، دولت انگلستان مهمترین مسئولیتها را در بخش خصوصی داشت – ردیابی و آزمایش تماس – فاقد مهارت بود. ویلز می گوید ، و اولویت های اقتصاد نسبت به مراقبت های بهداشتی.

ویلز معتقد است که موفقیت نیوزیلند مهمتر از جمعیت اندک یا مکان دور است – “ارزشهای سیاسی که مردم را به عنوان یک اقتصاد و سلامت مهم می دانستند” – و رهبری که علم را بدون منیت دنبال می کنند.

او با خوشحالی نخست وزیر Jacinda Ardern را به یاد می آورد و به طور غیر منتظره ای با او تماس گرفت تا توضیحی درباره نحوه انتقال ویروس در سطح زمین بخواهد.

ویلز می گوید: این قطعه ای با واکنش دولت بود که قدرت و نرمی را درهم آمیخته بود: “داربست را در جای خود قرار دهید ، اما از مردم خواستید این کار را انجام دهند – برای کمک به یکدیگر.”

این سومین روش مشارکت در نیوزیلند است: نمایش پتانسیل یک اقدام جمعی چشمگیر که برای رسیدگی به سایر موارد مانند بحران آب و هوا نیز مورد نیاز خواهد بود.

“امیدوارم که ما بتوانیم برویم ، … گوش کن ، آیا می توانی کاملاً این تغییرات شدید را انجام دهی و تنظیم کنی ، آیا می توانیم این کار را برای کارهای دیگر انجام دهیم؟ “” اما ویلز با تأسف می افزاید: “اما سرعت بروز خودآگاهی نشان می دهد كه ممكن است اشتباه باشد.

در کریسمس پدر همسرش کاملاً فهمید. “او گفت ،” من می دانستم كه وقتی به شما زنگ زدم آنچه می خواهید بگویید. “