هواپیماهای چینی وارد منطقه دفاع هوایی تایوان شدند تایوان

وزارت دفاع جزیره گفت ، هشت بمب افکن چینی و چهار هواپیمای جنگنده وارد گوشه جنوب غربی منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان شده اند و نیروی هوایی تایوان موشک هایی را برای “نظارت” بر تهاجم مستقر کرده است.

چین ، که تایوان را قلمرو خود می داند ، طی ماههای اخیر تقریباً روزانه از طریق آبهای بین جنوب تایوان و جزایر پروتاس تحت کنترل تایوان در دریای چین جنوبی پرواز کرده است.

با این حال ، آنها معمولاً فقط از یک یا دو هواپیمای شناسایی تشکیل می شدند.

حضور تعداد زیادی جنگنده چینی در این مأموریت – تایوان اعلام کرد که از هشت بمب افکن هسته ای H-6K و چهار جنگنده J-16 تشکیل شده است – غیر معمول است.

نقشه ارائه شده توسط وزارت دفاع تایوان نشان داد که هواپیمای چینی ، که شامل هواپیمای ضد زیردریایی Y-8 نیز بود ، بر فراز همان آبهایی که آخرین مأموریت های چینی در نزدیکی جزایر پروتاس انجام شده است ، پرواز می کند ، اگرچه هنوز از سرزمین اصلی تایوان فاصله دارد.

این وزارتخانه افزود ، نیروی هوایی تایوان به هواپیماهای چینی هشدار داده و موشک ها را برای نظارت بر آنها مستقر کرده است ، با استفاده از یک عبارت استاندارد در مورد چگونگی پاسخ به چنین فعالیت هایی. در این بیانیه آمده است: “وظایف پروازهای هوایی رزمی تعیین شد ، هشدارهای رادیویی صادر شد و سیستم های موشکی پدافند هوایی برای نظارت بر فعالیت ها مستقر شدند.”

چین یک باره آنجا نبود. در گذشته ، چین گفته بود که در حال انجام تمریناتی برای دفاع از حاکمیت و امنیت این کشور است.

پکن با نگرانی فزاینده ای شاهد حمایت روزافزون آمریکا از تایوان دموکراتیک ، به ویژه در دوران دولت دونالد ترامپ ، که روز چهارشنبه استعفا داد ، بود.

سال گذشته ، طی بازدید مقامات ارشد ایالات متحده از تایپه ، هواپیماهای چینی برای مدت کوتاهی از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند که معمولاً به عنوان یک بافر غیررسمی عمل می کند.

پرواز بمب افکن ها و جنگنده های چینی چند روز پس از آنکه جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده شد ، انجام شد.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید ، امیلی هورن گفت که تعهد ایالات متحده به تایوان پس از حضور شیائو بی شیمی سفیر جزیره در واشنگتن در روز چهارشنبه در مراسم تحلیف بایدن ، “تعهد ایالات متحده به تایوان” قاطعانه است.

در پاسخ ، وزارت امور خارجه ایالات متحده از چین خواست تا فشار بر تایوان را متوقف کند.

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: “ما از پکن می خواهیم فشار نظامی ، دیپلماتیک و اقتصادی بر تایوان را پایان دهد و در عوض با نمایندگان منتخب دموکراتیک تایوان گفتگوی معناداری برقرار کنیم.”