هنگ کنگ و چین به دلیل انحراف قانونگذاران ممکن است با تحریم های جدید آمریکا روبرو شوند اخبار جهان

[ad_1]

مقامات هنگ کنگ و چین ممکن است به دلیل قانون جدیدی که موجب رد صلاحیت چهار قانونگذار دموکرات به عنوان “غیر وطن دوست” شده و خواستار اعلام استعفای جمعی از حزب دمکرات است ، با مجازات های اضافی ایالات متحده روبرو شوند.

این اقدام که روز چهارشنبه توسط قانونگذار عالی چین انجام شد ، اعضای شورای قانونگذاری هنگ کنگ را از حفظ استقلال منع کرد ، با قوانین امنیت ملی مخالفت کرد ، از به رسمیت شناختن حاکمیت پکن بر هنگ کنگ خودداری کرد و از “قدرت های خارجی یا قدرت های خارجی برای کمک به مداخله در منطقه” کمک گرفت. مرتکب “اقدامات دیگری می شود که امنیت ملی را تهدید می کند”.

در بیانیه های رسمی آمده است كه هنگ كنگ باید “توسط میهن پرستان هدایت شود”.


“ما با هم ایستاده ایم”: همه مخالفان هنگ کنگی پس از برکناری اعضای پارلمان از آنجا خارج می شوند – ویدئو

این مصوبه بلافاصله برای رد صلاحیت چهار قانونگذار که از شرکت در انتخابات بعدی منع شده بودند – که مسلماً به سال آینده موکول شد – به کار گرفته شد زیرا آنها قول دادند در صورت کسب اکثریت آرا legislation از قانون دولت جلوگیری کنند. همکاران قانونگذاران دموکراتیک اعلام کرده اند که در اعتراض به این امر رسما استعفا می دهند.

رابرت اوبراین ، مشاور امنیت ملی ایالات متحده ، چین را به “نقض فاحش” تعهدات بین المللی خود متهم کرد و تهدید به تحریم های بعدی علیه “کسانی که سرکوب آزادی هنگ کنگ را” کرده اند.

“” یک کشور ، دو سیستم “اکنون فقط یک نامه انجیر است که ح.ک.چ را پوشش می دهد [Chinese Communist Party] گسترش دیکتاتوری یک حزب در هنگ کنگ. “

مارکو روبیو ، سناتور جمهوری خواه آمریکا و جف مرکلی ، سناتور دموکرات ، هر دو از اعضای کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا گفتند که در هنگ کنگ ، دموکراسی “خفه” است و “عواقبی به دنبال خواهد داشت.”

در این بیانیه آمده است: “کمیته دائمی منتخب و غیرمسئول کنگره ملی خلق ، گام جدی دیگری در جهت سلب حقوق و آزادی های مقدس مردم هنگ کنگ برداشته است.”

“این مهم است که ایالات متحده و همه متحدان آزادی برای شناسایی و محکوم کردن عواقب مسلم و گسترده این قدرت گیری استبدادی که موجب از بین رفتن سیستم سیاسی دموکراتیک هنگ کنگ شده و تعهدات معاهده چین را نقض می کند ، متحد شوند. “

دولت های آلمان و استرالیا نیز این اقدام چین را محكوم كردند ، ماریس پین ، وزیر امور خارجه استرالیا ، از شورای قانونگذاری خواست تا “نقش خود را به عنوان تریبون اصلی بیان سیاسی سیاسی” انجام دهد.

پین گفت: “رد صلاحیت قانونگذاران به درستی از سوی پکن ، روندها و نهادهای دموکراتیک هنگ کنگ و همچنین درجه بالایی از استقلال را که توسط قانون اساسی و بیانیه مشترک چین و انگلیس ارائه شده ، تضعیف می کند.”

وزیر امور خارجه انگلیس ، دومینیک راآب گفت که برکناری قانونگذاران دموکرات “تلاش بعدی در جهت دستیابی به درجه بالای استقلال و آزادی هنگ کنگ در بیانیه مشترک است.

انتظار می رود پانزده قانونگذار رسماً روز پنجشنبه استعفا دهند ، اما مدیر عامل هنگ کنگ ، کری لام تحت تأثیر تهدید به استعفا قرار نگرفت و به رسانه ها گفت: “ما وقتی که لایحه ها به طور م passedثرتری تصویب می شوند ، خوشحال تریم [without an opposition]”

صبح پنج شنبه ، قانونگذار چک کینگ لام در ساختمان پارلمان یک بنر اعتراضی را باز کرد که روی آن نوشته شده بود: “کری لام فاجعه ای برای هنگ کنگ و مردم آن به وجود آورده است ، کری لام 10 هزار سال بدبو خواهد شد.”

این چک همچنین در شبکه های اجتماعی فراخوان اتحاد در اردوگاه دموکراتیک را منتشر کرد.

وی گفت: “امروز ، برخی از مردم ممكن است از اینكه این نبرد به پایان رسیده است ناامید و غمگین باشند ، اما ما باید كاملاً اعتقاد داشته باشیم كه حتی اگر شب طولانی باشد ، نور همیشه روشن خواهد بود.” “تا زمانی که ما حفظ کنیم ، امید وجود دارد. تاریخ به ما می گوید که در یک دیکتاتوری ، پیروزی در نهایت متعلق به مردم است. “

کلودیا مو ، روزنامه نگار سابق و یکی از افراد مشهور در اردوگاه ، گفت که صدای پکن قبل از مرگ دموکراسی در هنگ کنگ به صدا درآمده است.

“این دیگر قانون نیست [in Hong Kong]، “او گفت.” این حتی یک قانون توسط قانون نیست ، بلکه یک قانون با یک فرمان است. “

اما رسانه های دولتی چین اقدام به رد صلاحیت را گامی “مدت زمان طولانی” به سوی “بازگشت به صلح و سعادت” دانستند.

China Daily ، زبان رسمی انگلیسی روزنامه

این رد صلاحیت آخرین تشدید کنترل بیشتر کنترل پکن بر هنگ کنگ است که قول داده شده بود که تا سال 2047 درجه خودمختاری بالایی داشته باشد ، اما به طور گسترده تحت تأثیر مخالفت ها ، مخالفت ها و آزادی مطبوعات پس از اعتراضات گسترده دموکراسی خواهی قرار گرفت. سال گذشته

[ad_2]