همه چیز به دنبال نفت است ، اما اوپک هنوز نمی تواند انگشتان خود را باز کند کسب و کار

[ad_1]

شوزرای نفت از بزرگترین کشورهای سوخت فسیلی جهان این هفته از طریق وب کم برای تصمیم گیری در مورد بازار جهانی نفت در سال 2021 ملاقات می کنند.

قیمت نفت از زمان “آوریل سیاه” به زیر 21 دلار در هر بشکه رسیده و به پایین ترین سطح 21 ساله رسیده است – زمانی که محدودیت های Covid اقتصاد بزرگ را به زانو درآورد و باعث بدترین ماه در تاریخ نفت شد صنعت.

احساسات در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) ممکن است جنب و جوش بیشتری داشته باشد ، اما تنها پس از ماه گذشته ، که تقریباً در سومین تجمع برگزار شد ، اخبار واکسن ها اولین امیدها را برای بهبود واقعی اقتصاد جهان ارائه دادند. در حال حاضر قیمت هر بشکه نفت برنت حدود 48 دلار است در حالیکه قیمت نفت در آمریکا حدود 45 دلار در هر بشکه است.

پس از آن تا پایان سال بازگشت 50 دلار در هر بشکه امکان پذیر است. اما این پیروزی برای “حمایت” اوپک بدون مصالحه اتفاق نیفتاده است و بسیاری از کارتل ها ممکن است به دنبال کنار گذاشتن محدودیت های تولید باشند که به افزایش قیمت نفت کمک کرده است.

وزیران نفت در هفته جاری به این س asال پاسخ خواهند داد زیرا آنها تصمیم می گیرند كه برای كاهش محدودیت های شدید در مورد میزان تولید و صادرات نفت در سال آینده ، تا كجا می توانند پیش روند.

در اوایل سال جاری ، اوپک و متحدانش با کاهش رکورد تولید نفت 9.7 میلیون بشکه در روز – یا 10 درصد از تولید جهانی – موافقت کردند که به جنگ شدید قیمت بین عربستان سعودی و روسیه پایان داد.

یک طرح جدید برای بازگرداندن 2 میلیون بشکه نفت اضافی در روز به بازار جهانی می تواند خطری را برای بازیابی شکننده آن ایجاد کند ، اما حفظ کاهش تولیدات تاریخی خطر اقتصادی بیشتری را برای آن دسته از اعضای اوپک که برای پر کردن خزانه کشور به نفت متکی هستند ، ایجاد می کند.

اوپک باید چشم انداز اقتصادی جهانی را با دقت بخواند. Goldman Sachs ، غول بانکی ایالات متحده ، یکی از معتبرترین صداها در بازار جهانی نفت ، معتقد است که بازار نفت برای بازگشت در سال 2021 – پس از “نرخ زمستان” محدودیت های جدید Covid-19 – به دلیل بازگشت تقاضا برای منابع طبیعی ، رسیده است. با این حال ، دیگران کمتر قانع می شوند.

Rus Mold ، مدیر سرمایه گذاری در کارگزار آنلاین AJ Bell ، هشدار داد که اعضای هیئت منصفه هنوز نمی دانند که آیا تأثیر همه گیر بر اقتصاد جهانی تورم ، تورم تورم یا تورم است.

وی گفت: “بازار اوراق قرضه هنوز متقاعد شده است كه تورم و رشد برای مدتی كاهش خواهد یافت ، اما به نظر می رسد كالا داستان دیگری را روایت می كند.” “شاخص کالای بلومبرگ در سطح دو سال است و اگر قیمت کالاها واقعاً شروع به حرکت کنند ، می توانند به تنهایی انتظارات تورمی را تقویت کنند.”

گلدمن همچنین هشدار داد که نشست دو روزه خطر احیای تنش هایی را دارد که طی یک سال گذشته در این کارتل ذوب شده بود. جنگ قیمتی بالقوه ویرانگر ، که تهدید به شعله ور شدن بین دو عضو اصلی آن بود ، بلافاصله پس از تزلزل اعتبار کارتل با تصمیم قطر برای انصراف از عضویت ، آغاز شد. اخبار این ماه حاکی از آن است که امارات متحده عربی نیز از این الگو پیروی می کند.

تحلیلگران گلدمن هفته گذشته در یادداشتی گفتند: “با نزدیک شدن به جلسه بعدی Opec + ، عدم اطمینان درباره تصمیم این گروه دوباره در حال افزایش است.” “با این حال ، جدا از نتیجه تصمیم سهمیه دیگر ، نگرانی در مورد آینده سازمان دوباره ایجاد می شود.”

شاید اوپک در نبرد سال 2020 پیروز شود ، اما یک سال پیش رو می تواند به معنای جنگ باشد.

[ad_2]