همه چیز باید تغییر کند! بررسی – جانوران بزرگ بزرگ برای آینده پس از همه گیری مبارزه می کنند کتابهای جامعه

من هستمn جیووانی بوکاچیو دکامرون، 10 دوست با بستن مرگ فلورانس از شهر فلورانس فرار می کنند و در ویلایی در تپه ها دراز می کشند ، جایی که هر شب به مدت دو هفته آنها داستان های عاشقانه و تراژدی را برای یکدیگر تعریف می کنند. چیزی در همین راستا این مجموعه مکالمات را که در عجیب ترین زمان های دو روز زمان ما انجام شده است زنده می کند: هفته ها در اواخر مارس و اوایل آوریل سال گذشته ، زمانی که کل جهان برای اولین بار توسط کوید -19 پشت درهای بسته مجبور شد.

گفتگوهای بزرگنمایی بیشتر توسط فعال کروات و نویسنده Srečko Horvat برگزار می شود ، که به همراه جانیس واروفاکیس نیروی محرکه DiEM25 است ، اقدامی بنیادین با هدف دموکراتیک سازی کامل اتحادیه اروپا. داستان نویسان در این مورد ، جدا شده در دفاتر و اتاق های زندگی خود در سراسر جهان ، شامل چهره های برجسته روشنفکران چپ مانند نوام چامسکی و ریچارد سنت هستند. منتقدان سرمایه داری مشاهده ای ، مانند شوشنا زوبوف و یوگنی موروزوف. هنرمندان ، نوازندگان و بازیگران ، از جمله برایان انو و گئل گارسیا برنال. و ، ناگزیر ، گفتگوهایی مانند طارق علی و اسلاویژ ژیژک. موضوع آنها فرصتی است که توسط همه گیر برای بازسازی جامعه و “بهتر بازسازی” ارائه شده است ، همانطور که عبارت سیاستمداران دنبال می شود.

علاقه این مکالمات بخشی به محتوای آنها و بخشی دیگر به لحن آنها بستگی دارد. آنها احساس اضطراب را که مشخصه هفته های اول بحران است ، و همچنین تازگی ابتدایی کمی سرگیجه آور انزوا را درک می کنند – خیابان های ساکت ، برنامه های ناخوشایند ترافیک – این احساس که ممکن است انقلابی در هوا باشد. هوروات ، نویسنده شعر آینده: چرا جنبش آزادیبخش جهانی تمدن ماست آخرین شانس و رادیکالیسم عشق، واسطه کامل این بحث ها است. یک ایده آلیست در مدارس قدیمی که به امکانات کمونیسم علاقه مند است – اگرچه پدرش یک مخالف تبعیدی از یوگسلاوی بود ، تیتو – او آنها را با غیرت دانشجویی معرفی می کند: … کار کمتر ، عشق بیشتر ؛ مونولوگ کمتر ، گفتگو بیشتر ؛ منیت کم ، ترحم بیشتر – و دوباره ، زیاد سازمان های! “

به نظر می رسد این نکته خوش بینی رویایی را در بین بسیاری از سخنرانان برانگیزد ، در مقابل این واقعیت که آنها به طور پیش فرض همزمان در ناامیدی دیستوپی فعالیت می کنند. اخبار فراموش شده از ابتدای شیوع همه گیر – کوبا پزشکان را به ایتالیا می فرستد. بوریس جانسون به طور موقت راه آهن را ملی کرد بریتنی اسپیرز اعتصاب عمومی را ارائه می دهد. چین جزئیات توالی ویروس را به اشتراک می گذارد – که بعید به نظر می رسد یک واقعیت جدید جمع گرایانه باشد. کف زدن برای مراقبان یا به عنوان یک “وحشت” اتفاق می افتد که در آن “شخصیت های سلطنتی و افراد مشهور در جشن کارگران NHS مانند مهر و موم کف می زنند” یا برایان انو ، به عنوان آغاز شناخت انقلابی افرادی که دقیقاً “کارگران مهم” در جامعه ما هستند.

بیشتر سخنرانان دوستانی هستند که در اعتقاد به سوسیالیسم بین المللی و تمایل به آزادی جولیان آسانژ متحد هستند. اعتقاد بر این است که برای دستیابی به “هنجار جدید” اتوپیایی تر ، ابتدا باید در مورد فرار از محاصره توافق کنید. برخی از راه حل های این مشکل اعتقادی تر از راه حل های دیگر است. Zyzek “یک کمونیسم یکبار مصرف” را پیشنهاد می کند که در آن کسانی که از ویروس درمان شده اند باید برای انجام کارهای خط مقدم توسط کسانی که هنوز آن را گرفته اند ، همکاری کنند: ما اقتصاد بازار و پول را ترک کرده ایم و وارد چیز دیگری می شویم. “

سنا با دیدن دانه های خودجوش یک روحیه جدید جامعه ، “جامعه پذیری محلی” ، متفکرتر است که می تواند با توسعه مجدد شهری با اصل “تراکم پیاده روی” غیرمتمرکز تشویق شود. بازسازی جوامع به سبک روستایی که از همه امکانات رفاهی برخوردار است ، از فروشگاه های مواد غذایی ، مدارس تا ورزشگاه ها ، به مردم اجازه می دهد “از وسایل حمل و نقل عمومی سوار نشوند”. وی با استفاده از فناوری “ایجاد همبستگی” ، زوم را “محروم” به عنوان یک کالای عمومی معرفی می کند. “قرار است همبستگی خشم از بی عدالتی باشد. اما این درست نیست؛ همبستگی یک کاردستی است. “

همه شرکت کنندگان متقاعد نشده اند که ، البته ، آنها باید پس از یک بیماری همه گیر ، از قدرت خود به عنوان یک طبقه جنگجو چشم پوشی کنند. علی ادامه می دهد که رای دادن به جو بایدن ، به گفته آنها ، هیچ تأثیری در رأی دادن به دونالد ترامپ در افراد شاغل نخواهد داشت (حداقل همه گیری در غیر این صورت استدلال می کند). راجر واترز از “پینک فلوید” خود را بدون کنایه واضح می بیند ، و مانند هر کسی در زیر “ابر ابر” نخبگان کسب شده زندگی می کند ، “در دنیای جانبی از یک دردسر وحشتناک … جایی که شما هرگز بیش از 20 دلار در جیب خود ندارید و شما به شدت تعجب می کنید که در پایان ماه چه کاری می خواهید انجام دهید. “شخصی که اغلب در این صفحات دیده می شود ، گاهی اوقات می تواند مانند یک متن انتزاعی دورافتاده دیگر در یک پروژه بسته به نظر برسد ، آینده ، یا یک حواس پرتی سرگرم کننده از واقعیت فعلی ، بسته به جایی که می نشینید.

همه چیز باید تغییر کند! جهان پس از Covid-19، ویرایش شده توسط Renata Avila و Srečko Horvat ، منتشر شده توسط OR Books (19 پوند)