هلند و جمهوری چک محاصره سخت کریسمس را آغاز می کنند اخبار جهان

[ad_1]

هلند و جمهوری چک گفته اند که آنها آلمان را در تعطیلات تحت نظر خواهند گرفت و ایتالیا اقدامات مشابهی را برای جلوگیری از افزایش مجدد عفونت های ویروس کرونا در کریسمس و سال نو انجام خواهد داد.

نخست وزیر هلند ، مارک روته ، در یک سخنرانی تلویزیونی نادر گفت که فروشگاه ها و مشاغل ، سالن های ورزشی ، موزه ها ، سینما و تئاترها پس از بیش از 7 روز افزایش متوسط ​​موارد جدید در کشور ، برای پنج هفته تعطیل می شوند. هفته گذشته 40٪

روته گفت: هنگامی که معترضین ضد مسدود کننده ها در نزدیکی دفتر کار خود فریاد می زدند و سوت می زدند ، روته گفت: کافه ها و رستوران ها در هلند از اواسط ماه اکتبر بسته شده اند ، اما محاصره جزئی باعث سرعت انتشار ویروس نشده است.

روته گفت: “هلند به مدت پنج هفته تعطیل خواهد شد.” “همانطور که افراد پشت سر من فکر می کنند ، ما با آنفولانزای معمولی سر و کار نداریم … من می ترسم تا زمانی که اوضاع بهتر نشود مجبور شویم یک قرص تلخ را ببلعد – که اینطور خواهد شد.”

روت گفت ، به افراد توصیه شده است كه در خانه بمانند و حداكثر می توانند روزانه دو میهمان داشته باشند ، به جز در 24 ، 25 و 26 دسامبر ، زمانی كه این سقف به سه نفر افزایش می یابد ، به استثنای كودكان زیر 13 سال. وی افزود ، مدارس از چهارشنبه تعطیل می شوند و اقدامات تا 19 ژانویه ادامه دارد.

آندره بابیش ، نخست وزیر ، گفت: با آغاز پرونده ها پس از سقوط در اوایل ماه جاری ، نخست وزیر آندره بابیش گفت که رستوران ها ، هتل ها و زمین های ورزشی سرپوشیده در جمهوری چک ، که فقط دو هفته پیش افتتاح شده است ، روز جمعه نیز بسته می شوند.

اجتماعات عمومی به جای 10 و 50 فعلی ، به شش نفر در داخل و خارج از منزل محدود خواهد شد ، از ساعت 11:00 تا 5 صبح منع رفت و آمد در سراسر کشور و آغاز تعطیلات مدرسه کریسمس ، اگرچه مغازه ها همچنان باز خواهند بود.

یان بلاتنی ، وزیر بهداشت ، در یک کنفرانس خبری گفت: “کریسمس امسال کاملا متفاوت خواهد بود ، اما این نتیجه شرایطی است که ما در آن قرار داریم.”

رسانه های ایتالیایی گزارش دادند که دولت روم در حال بررسی قرار دادن کل کشور در زیر منطقه به اصطلاح “منطقه قرمز” از شب کریسمس تا حداقل 2 ژانویه در میان ترس فزاینده از عفونت در فصل تعطیلات است.

فرانسه فروشگاه های غیر مسکونی در این ماه مجدداً افتتاح شدند و امکان شروع خریدهای کریسمس را فراهم کردند. اما افزایش عفونت های جدید از آن زمان به این معنی است که اگرچه مسافرت از 15 دسامبر مجاز است ، اما در سراسر کشور منع رفت و آمد آغاز می شود که در 24 دسامبر لغو خواهد شد ، اما در کریسمس و سال نو لغو نخواهد شد. بارها و رستوران ها تا ژانویه بسته نخواهند بود و ممکن است جلسات خصوصی فقط به شش بزرگسال محدود شود.

آلمان “Lockdown Lite” خود را تا اوایل ژانویه تمدید کرد ، اما ممکن است مجبور شود قبل از کریسمس کار خود را متوقف کند – فقط به دلایل اساسی اجازه می دهد مردم از خانه خارج شوند و از 21 دسامبر مغازه ها را تعطیل کنند. جلسات خصوصی در حال حاضر به پنج جلسه محدود می شود ، از 23 دسامبر تا اول ژانویه باید این محدودیت به 10 مورد افزایش یابد ، اما این ممکن است تغییر کند.

اتریشمحاصره شدیدی در ماه جاری در حال پایان است. در دو هفته آینده ، این کشور برنامه عظیم 10 میلیون آزمایشی را اجرا می کند تا به خانواده های دیگر اجازه دهد در فصل تعطیلات به هم بپیوندند. بازارهای کریسمس لغو می شوند.

ایتالیا سفرهای بین منطقه ای را از 20 دسامبر تا 6 ژانویه ممنوع کرده است ، به جز کار ، بهداشت یا موارد اضطراری ، و ایتالیایی ها نمی توانند برای کریسمس ، روز بوکس یا سال جدید شهرهای خود را ترک کنند. مراسم توده های شمالی در 24 دسامبر موکول می شود تا م believeمنان بتوانند قبل از مقررات منع رفت و آمد از ساعت 22:00 تا 05:00 به خانه بازگردند و افرادی که از کشورهای اتحادیه اروپا می رسند باید یک آزمایش منفی ارائه دهند.

اسپانیا از افرادی که مسئولیت دارند درخواست تجدید نظر می کند ، اما اجازه می دهد “به دلایل خانوادگی” بین 23 دسامبر و 6 ژانویه بین مناطق حرکت کند. منع رفت و آمد منطقه ای که از ساعت 22:00 تا 24:00 ادامه دارد ، در ساعت 24 و 31 دسامبر به ساعت 1:30 بامداد منتقل می شود ، زمانی که حد جلسه از 6 به 10 افزایش خواهد یافت ، این قانون در کریسمس و سال نو نیز اعمال می شود.

مقامات در هلند آنها گفتند که محدودیت های فعلی تا کریسمس کاهش نمی یابد و در صورت افزایش عفونت ممکن است تشدید شود. مهمانان برای شام کریسمس می توانند به سه نفر محدود شوند (به استثنای کودکان زیر 13 سال). کافه ها ، کافه ها و رستوران ها به جز غذاهای آماده بسته نخواهند ماند. فروشگاه های غیر ضروری قرار است ساعت 8 عصر تعطیل شوند و همه سفرهای غیرضروری توصیه نمی شود.

بلژیک گفت: خانواده ها فقط می توانند در طول دوره کریسمس با یک شخص دیگر در تماس نزدیک باشند ، اگرچه افرادی که به تنهایی زندگی می کنند مجاز به ملاقات با دو نفر دیگر هستند. برای محدود کردن اجتماعات باید آتش بازی را در شب سال نو ممنوع کرد.

لهستان به افراد اجازه می دهد كه كریسمس را فقط با خانواده نزدیك سپری كنند ، حداقل تا 27 دسامبر نمی توان بیش از پنج مهمان به هر خانه دعوت كرد و سفر به خارج از شهر خود را ممنوع كرد.

جان هنلی خبرنگار اروپا

اقدامات ممکن است شامل تمدید ساعت منع رفت و آمد شبانه ، ممنوعیت جابجایی کالاهای ناچیز ، تعطیلی کلیه فروشگاه ها به جز فروشگاه های غیر ضروری و تعطیلی کلیه بارها و رستوران ها در آخر هفته ها و تعطیلات باشد.

روز یکشنبه ، ایتالیا گزارش داد که 484 مورد دیگر از تلفات Covid-19 که از انگلیس پیشی گرفته است ، به عنوان کشوری با بالاترین میزان تلفات در اروپا در حالی که پس از کاهش جزئی محدودیت ها ، تعداد خریداران در مرکز شهر ادامه می یابد.

وزیر منطقه ، فرانچسکو بوچیا ، به روزنامه لا ریپابلیکا گفت: “جمعیت غیرقابل توجیه ، غیر منطقی ، غیرمسئولانه است” و افزود که “در حال حاضر تجارت و بهداشت به سادگی ناسازگار هستند.”

گرافیکی

در اوایل این ماه ، دولت سفر در فصل تعطیلات را ممنوع کرد ، به جز کار ، بهداشت یا موارد اضطراری ، ایتالیایی ها را از ممنوع کردن شهرهایشان برای کریسمس ، بوکس یا سال نو ممنوع کرد. مراسم تشییع شمالی در 24 دسامبر به تعویق افتاد تا م theمنان بتوانند در ساعت 10 شب مقررات منع رفت و آمد را مشاهده کنند

این اقدام پیش بینی شده ایتالیا به دنبال اقدامی مشابه توسط آلمان انجام شد ، كه روز یكشنبه اعلام كرد تمام فروشگاه ها مانند سوپرماركت ها و داروخانه ها و همچنین آرایشگاه ها و سالن های زیبایی را از روز چهارشنبه تا حداقل 10 ژانویه تعطیل می كند زیرا با “رشد نمایی” عفونت دست و پنجه نرم می كند.

وزیر اقتصاد پیتر آلتمایر از شهروندان خواست تا از خریدهای کریسمس خودداری کنند و به مردم گفت “فقط آنچه را که واقعاً نیاز دارند مانند غذا خریداری کنند” ، در حالی که رئیس ستاد آنگلا مرکل گفت که “تخفیف کامل” اقدامات جدید “بسیار بسیار بعید است »در ژانویه یا فوریه.

مرکل امیدوار بود که “قلعه” معرفی شده در ماه نوامبر سطح عفونت را کاهش دهد تا آلمانی ها تقریباً به طور عادی کریسمس و سال نو را جشن بگیرند ، اما موسسه رابرت کوچ (RKI) برای بیماری های عفونی روز دوشنبه بیش از 16000 مورد جدید گزارش کرد ، 4 مورد دیگر 000 از هفت روز پیش

بیمارستان های سراسر کشور هشدار می دهند که به حد مجاز خود رسیده اند و مدارس در سراسر کشور از روز چهارشنبه تعطیل است و یا به تحصیل در خانه می روند. به غیر از کریسمس ، تعداد افرادی که اجازه ملاقات در داخل خانه را دارند پنج نفر است.

مقامات ارشد مردم را به ماندن در خانه و تماشای مراسم سنتی مراسم کریسمس به صورت آنلاین دعوت کردند. مایکل کرچمر ، فرماندار ایالت شرقی زاکسن ، گفت که این اولین بار در زندگی او است که در 24 دسامبر در مراسم مقدس شرکت نخواهد کرد.

کرچمر گفت: “من برای ایمان خود نیازی به آن ندارم ، و فکر می کنم اگر همه ما در این زمان حساس این کار را بکنیم درست است.” “یوسف و مریم نیز در شب مقدس تنها بودند.”

انتظار می رود انگلیس قوانین خود را در حدود کریسمس حفظ کند ، علیرغم اینکه دانشمندان و مشاوران دولتی از مردم می خواهند در برنامه های خود تجدید نظر کنند و از کاهش قوانین Covid در میان ترس از افزایش موارد و بستری شدن در بخش هایی از انگلیس چشم پوشی کنند.

“حباب های کریسمس” به سه خانوار اجازه می دهد که بین 23 تا 27 دسامبر با یکدیگر مخلوط شوند ، اما کارشناسان هشدار می دهند که دولت پیام اشتباهی را ارسال می کند و می گوید خانواده ها فقط باید “از قوانین پیروی کنند” و این نشان می دهد که ممکن است به موج سوم منجر شود.

[ad_2]