هش لندینگ: پلیس نیوزیلند شکار سالانه هلی کوپتر را در گودالهای شاهدانه پرتاب می کند | نیوزلند

هلی کوپترهایی که هر ساله برای جستجوی عملیات کشت شاهدانه هر ساله به آسمان نیوزلند می رفتند ، امسال با تغییر در اولویت های پلیس در زمین باقی می مانند.

هواپیماهای سبک و هلی کوپترها از دهه 1970 عملیات جستجوی هوایی را برای جستجوی داروی ممنوع کلاس C انجام داده اند ، اما پلیس اکنون می گوید می توان از منابع آنها به ویژه در مبارزه با مت آمفتامین ، که در محلی به آن P می گویند استفاده کرد

هزینه عملیات ردیابی سالانه ناشناخته است ، اما حداقل سالانه 1 میلیون دلار تخمین زده می شود.

سخنگوی پلیس گفت: با افزایش صدمات در بسیاری از جوامع ناشی از سایر مواد مخدر ، به ویژه مت آمفتامین ، سالانه عملیات ملی شاهدانه هوایی ، که برای همه مناسب است ، دیگر مناسب ترین استفاده برای استفاده از منابع پلیس نیست. .

“تصمیم برای پخش منابع در طول سال و نظارت دقیق تر بر روی مواد مخدر که بیشترین آسیب را به جامعه وارد می کنند ، به این معنی نیست که پلیس در سراسر کشور در مورد کشت تجاری شاهدانه تحقیق و پیگرد قانونی نخواهد کرد.”

پروازهای سالانه شاهدانه به طور فزاینده ای در نیوزیلند بحث برانگیز شده است ، منتقدان می گویند که آنها گران هستند ، و سقوط های ناشی از پروازها هرگز علنی نشده است.

حزب مخالف ملی با انتقاد از تصمیم پلیس در تعلیق پروازها گفت: “با توجه به افزایش فعالیت باندها و خشونت هایی که در سراسر کشور شاهد آن هستیم ، عملیاتی مانند تخریب شاهدانه اکنون بیش از هر زمان دیگری مفید خواهد بود.”

سال گذشته ، نیوزیلندی ها در مورد قانونی کردن حشیش برای استفاده تفریحی رای دادند و رای “مخالف” را با اختلاف اندکی پس دادند.

حشیش متداول ترین داروی غیرقانونی در نیوزیلند است و اخیراً یک مطالعه بهداشتی نشان داده است که 15٪ از بزرگسالان نیوزیلندی ، معادل 590،000 نفر ، در 12 ماه گذشته شاهدانه استفاده کرده اند.

مائوری 16٪ از جمعیت را تشکیل می دهد ، اما قوانین مواد مخدر در نیوزلند به طور نامتناسبی بر آنها تأثیر می گذارد و سه برابر بیشتر از غیر مائوری ها دستگیری و پیگرد قانونی برای داشتن حشیش دارند.

پروفسور Papaarangi Reed ، رئیس گروه بهداشت مائوری در دانشگاه اوکلند ، معتقد است که قانونی سازی به کنترل اثربخشی دارو ، هزینه آن کمک می کند و دسترسی آن به جوانان را کمتر می کند.

رید گفت: “ما به ویژه نگران این هستیم كه مائوری بار اصلی سوگیری و اثرات منفی حشیش غیرقانونی را برای سلامتی متحمل شده است.”