هرج و مرج روزهای آخر کار ترامپ در گزارش اخیر “درباره توطئه” منعکس شده است | دونالد ترامپ

دونالد ترامپ روز شنبه در استراحتگاه خود در فلوریدا بود و زندگی خود را پس از ریاست جمهوری آغاز کرد تا اینکه جو بایدن در کاخ سفید مستقر شد. اما در واشنگتن و فراتر از آن ، هرج و مرج آخرین روزهای چهل و پنجمین رئیس جمهور همچنان پس لرزه های مضر را به بیرون پرتاب کرد.

نیویورک تایمز در گزارشی اساسی دیگر خاطرنشان کرد که ترامپ با یک مقام وزارت دادگستری در مورد اخراج دادستان کل صحبت کرده و سپس جمهوری خواهان جورجیا را مجبور به لغو شکست خود در این ایالت کرده است.

در همین حال ، کریستوفر میلر ، سرپرست وزارت دفاع پیشین ، اعتراف فوق العاده ای دریافت کرد و به Vanity Fair گفت که ، با قبول این کار در ماه نوامبر ، سه هدف داشت: “بدون کودتای نظامی ، بدون جنگ بزرگ ، بدون ارتش در خیابان”.

یک افسر سابق نیروهای ویژه افزود: “چیزی که در خیابان است هیچ نیرویی نیست” حدود ساعت 14.30 تغییر چشمگیری کرده است [on 6 January]. پس این یکی [the list]. “

روزی بود که اوباش تحریک شده توسط ترامپ به پایتخت ایالات متحده آمریکا نفوذ کرد ، در برخی موارد گفته می شود به دنبال قانونگذارانی هستند که بتوانند آدم ربایی کنند یا بکشند. بیش از 100 دستگیری در نتیجه شورش ها صورت گرفت که در نتیجه آن ترامپ برای بار دوم نیز استیضاح شد.

توافق بین رهبران دموکرات و جمهوری خواه در مجلس سنا ، جمعه شب اعلام شد ، به این معنی است که دادگاه دوم ترامپ در هفته 8 فوریه آغاز می شود. اگر ترامپ با توجه به قدرت خود در حزب گناهکار شناخته شود ، اما با توجه به اظهارات میچ مک کانل رهبر جمهوریخواه سنا غیرممکن نیست ، احتمال دارد که نامزدی مجدد ترامپ ممنوع شود.

تلاش های مداوم و احتمالاً غیرقانونی رئیس جمهور برای خنثی سازی ضرر بایدن به جورجیا به طور گسترده گزارش شده است. اگر موفق می شد ، رای کافی برای غلبه بر شکست کلی خود کسب نمی کرد.

روزی که طرفداران ترامپ به پایتخت حمله کردند ، پنج نفر را کشتند ، 147 جمهوریخواه در مجلس و سنا به نتایج کالج های انتخاباتی اعتراض کردند. تلاش برای لغو انتخابات نیز بی نتیجه ماند.

در مورد سهولت نقض امنیت و زمان مورد نیاز برای رساندن گارد ملی به صحنه ، مجری قانون و واکنش پنتاگون به ناآرامی های پایتخت سال شده است. یک افسر پلیس کاپیتول پس از درگیری با معترضان کشته شد. دیگری پس از دور كردن مهاجمان از محل پنهان كردن قانونگذاران ، به شهرت ملی دست یافت.

میلر به Vanity Fair گفت: “ما در جلسات جلساتی داشتیم.” “ما آن را تماشا کردیم. و ما مانند این هستیم: “خدایا خشنود ، خدا را خشنود کن”. سپس تلویزیون لعنتی ظاهر می شود و همه در دفتر من جمع می شوند: [Joint Chiefs of Staff] رئيس هیئت مدیره [Gen Mark Milley]، دبیر ارتش [Ryan] مک کارتی ، خدمه فقط همگرا می شوند.

“ما قبلاً تصمیم گرفتیم که باید گارد ملی را فعال کنیم و مه و اصطکاک وجود دارد.”

کش پاتل ، وفادار به ترامپ ، رئیس ستاد میلر را منصوب کرد – و متهم به ممانعت از انتقال بایدن – گفت: “سرانجام شهردار کمیته شهرستان گفت:” خوب ، من به بیشتر احتیاج دارم. “سپس پلیس کاپیتول … آژانس فدرال و سرویس مخفی … و ما این کار را کردیم. و سپس ما فقط به کار خود ادامه دادیم. “

میلر اتهامات مربوط به کندی پنتاگون در پاسخ را “تلخه کامل” خواند و گفت ، “من باید به شما بگویم ، نمی توانم صبر کنم از تپه بالا بروید و با سناتورها و نمایندگان گفتگو کنید … من می دانم که چه چیزی بوی خوبی ندارد ، و می دانم چه زمانی الاغ هایمان را می پوشانیم. آنجا بود. من مطمئناً می دانم که مورخان قصد دارند … عملیاتی را که آن روز انجام دادیم بررسی کنند و بگویند: “این افراد بازی خود را انجام دادند.”

در زمان تحلیف ، دو هفته بعد ، 25000 نیروی امنیتی در پایتخت مستقر بودند ، موضوعی بی سابقه که باعث شد ایالت واشنگتن مرکزی در موقعیت قفل قرار بگیرد. سربازان همچنین از پایتخت های ایالت در برابر اعتراض ها و توطئه های طرفدار ترامپ محافظت کردند که اتفاق نیفتاد.

به گفته تایمز ، از آنجا که شورش ها در کاپیتول نتوانست انتخابات را لغو کند ، توطئه ادعایی ترامپ علیه جفری روزن ، سرپرست دادستان کل کشور نیز ناکام ماند.

در این گزارش جزئیات “سکوت حیرت زده” در میان رهبران منچستر یونایتد هنگامی که از اقدامات ترامپ و “وکیل غیرمتعارف” جفری کلارک برای زیر سوال بردن نتایج انتخابات و حمایت از … نبردهای قانونی و فشار بر سیاستمداران گرجستان به آنها گفته شد.

روزن پس از استعفای ویلیام بار ، که به عنوان یکی از اقوام ترامپ در نظر گرفته می شد اما از رئیس جمهور منصرف شد ، به عنوان دادستان کل به عنوان دادستان کل مشغول به کار شد ، اظهار داشت:

ملانیا ترامپ دونالد ترامپ را در مقابل دوربین تنها می گذارد – فیلم

جمهوری خواهان گرجستان ، از جمله برایان كمپ و وزیر امور خارجه برد رافنسپرگر ، دریافت كننده آزار و اذیت و آزار و اذیت ترامپ ، نیز از پذیرش خواسته های رئیس جمهور امتناع ورزیده اند.

به گفته تایمز ، رهبران وزارت دفاع تصمیم گرفته اند که در صورت برکناری روزن و جانشینی کلارک ، آنها دسته جمعی استعفا دهند.

روزنامه گفت: “برای برخی” ، این طرح به اصطلاح قتل عام شنبه عصر نیکسون را به یاد می آورد ، وقتی دادستان کل الیوت ریچاردسون و معاون وی به جای اجرای دستور رئیس جمهور مبنی بر برکناری دادستان ویژه ای که در مورد وی تحقیق می کرد ، استعفا دادند. . “

نیکسون قبل از اینکه بتواند استیضاح کند به دلیل رسوایی با واترگیت استعفا داد. پس از حمله به پایتخت ، ترامپ حاضر به استعفا نشد. مایک پنس ، معاون رئیس جمهور ، از اشاره به اصلاحیه 25 که برای برکناری رئیس جمهوری که برای این سمت نامناسب تلقی می شود ، خودداری کرد.

خارج از کار ، ترامپ در برابر تحقیقات در سطح فدرال و ایالت آسیب پذیر است. روز جمعه ، یک خبرنگار واشنگتن اگزاینر وی را “در یک میز معمولی در اتاق گریل باشگاه گلف بین المللی ترامپ” در وست پالم بیچ پیدا کرد.

رئیس جمهور گفت: “ما كاری خواهیم كرد ، اما نه تنها این.” اولین اظهار نظر وی پس از ترک کاخ سفید قبل از اینکه دستیار “وارد شود و به سرعت اما مودبانه تعامل را متوقف کرد” بود.

عزرا کوهن ، دیگر منصوب ترامپ در پنتاگون ، به Vanity Fair گفت: “رئیس جمهور ما را زیر اتوبوس انداخت. و وقتی می گویم “ما” ، منظور من فقط ما ، انتصاب کنندگان سیاسی یا فقط ما جمهوری خواهان نیست. او آمریکا را به زیر اتوبوس انداخت. وی صدمات زیادی به بافت این کشور وارد کرد. “