“هدیه کریسمس” یا “اوقات بد”؟ معامله Brexit در سراسر جهان با خوشحالی و انتظار روبرو شد Brexit

[ad_1]

به گفته تحلیلگران بین المللی ، انگلیس باید به خاطر انعقاد قرارداد Brexit با اتحادیه اروپا تبریک بگوید ، اما نسبت به جهانی کاملا متفاوت که آنها به آن می روند محتاط است.

در خارج از سیاستمداران اروپا ، کارشناسان و رسانه ها در کریسمس و بیماری همه گیر استراحت کوتاهی کردند و از پایان روند طولانی و دردناک Brexit در انگلیس استقبال کردند ، اما این جشن کم بود.

در نیویورک تایمز ، مارک لندلر در مورد میزان تغییر انگلیس و جهان از زمان رای گیری 2016 ، که اکثریت قریب به اتفاق مردم “با این استدلال که کشور را با انداختن قیدهای دیوان سالار بروکسل” ، پیشرفت صنایع جدید و قطع تجارت خود وسوسه می کنند ، وسوسه شدند. معاملات

اما اکنون جهان حمایت گرایانه تر و ملی گراتر است و پس از همه گیری همه جانبه آسیب پذیر است.

لندلر نوشت: “جهان اکنون تحت سلطه سه بلوك عظیم اقتصادی قرار دارد – ایالات متحده ، چین و اتحادیه اروپا.” “انگلیس طلاق خود را از یكی از آنها به اتمام رسانده و او را در شرایطی منزوی كرده است كه راه پیشرفت از هر زمان دیگری خطرناكتر به نظر می رسد.”

در همان کار ، توماس رایت ، مدیر مرکز موسسه بروکینگز برای ایالات متحده و اروپا نتیجه گرفت: “تجارت جهانی آزاد شدن در سال 2016 مانند کمونیست شدن در سال 1989 است. زمان بدی است.”

در مرحله جامع سیاست پشت ماجرا ، لینتون بسر ، خبرنگار سازمان پخش استرالیا ، پیش بینی كرد كه بوریس جانسون ، كه هرگز پوپولیستی است ، بر سر اینكه آیا این معامله م workedثر است تحت تأثیر قرار گیرد.

بسر نوشت: “نخست وزیر همچنان به موفقیت دست یابد.” “پس ، در آینده ای نه چندان دور ، اگر سود انتخاباتی را جلب کند ، او و متحدانش راهی پیدا می کنند ، بدون در نظر گرفتن سوگیری لفاظی ، به هر حال اتحادیه اروپا را محکوم کنند.

این معامله – شاید توسط خود جانسون – در جستجوی فرصتی دیگر برای تحریک حرامزاده به آن اروپایی های مزاحم خارج از صحنه ، دوباره انجام می شود.

“و این بدان دلیل است که اروپا برای بسیاری از افراد در طول دهه ها بسیار مناسب بوده است ، از جمله برای خود جانسون ، که با ستون روزنامه های اغراق آمیز و اغراق آمیز همکاری اروپا ، راه را برای سیاست هموار کرده است.”

گزارش های رسانه های دولتی چین در مورد Brexit بیش از 140 میلیون بار در بستر میکروبلاگینگ Weibo مشاهده شده است ، اما ظاهرا آنها اظهار نظرهایی به زبان چینی منتشر نکرده اند.

یک روزنامه بزرگ تحت حمایت دولت ، گلوبال تایمز ، گفت که این معامله “یک هدیه کریسمس نه تنها برای اقتصاد انگلیس بلکه همچنین برای بازار مالی جهانی است که تحت Covid-19 قرار دارد”.

سردبیران گزارش می دهند که بازارهای جهانی هنوز با بیماری همه گیر دست و پنجه نرم می کنند و به دنبال “هرج و مرج کمتر” هستند. وی از “تلاشهای اخیر” دولت انگلیس برای تأمین معامله تحت فشارهای بسیار ستایش کرد. در این بیانیه آمده است: “منكر نیست كه Brexit بدون توافق منجر به تغییرات فاحشی در زندگی و چشم انداز اشتغال انگلیس شود.”

به انگلیسی ، شین هوا گفت که اگرچه این معامله “قطعاً به اجتناب از لبه صخره های Brexit کمک خواهد کرد” ، اما “هدیه کریسمس برای همه” نیست.

دیگر رسانه های دولتی انگلیسی زبان ، از جمله CGTN و China Daily ، با جاناتان آرنوت ، نماینده پارلمان اروپا ، گفتگو کردند. آرنوت نوشت که معامله لحظه آخر – در شب کریسمس و یک هفته قبل از موعد مقرر – “نفس گیر است ، هرچند تعجب آور نیست.” وی گفت: “جهان در حال تغییر است” و نحوه برخورد انگلیس با بازارهای در حال رشد چین ، هند و آمریکای جنوبی “اصلی” خواهد بود.

“به هر ترتیب یا این روش ، باید یک استراتژی مشخص را نشان دهد: اگر چنین رابطه تجاری امضا نشود ، تایید نشده و تحویل داده نشود ، انگلیس نمی تواند ادعا کند که از Brexit سود اقتصادی کسب کرده است.”

وزیر دارایی ژاپن تارو آسو به خبرنگاران گفت که از این توافق استقبال می کند و “اینکه توافق گسترده ای بین آنها حاصل شده ستودنی است.”

وزیر امور خارجه نیوزیلند نانا ماهوتا نیز به هر دو طرف تبریک گفت. “ما از ادامه ثبات و استمرار استقبال می کنیم” او در توییتر نوشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده گفت كه ایالات متحده به دنبال مذاكره در مورد توافق نامه تجارت آزاد با انگلستان است. آنها گفتند: “ما از انگلیس در تصمیم مستقل خود برای خروج از اتحادیه اروپا حمایت می كنیم و مشتاقانه منتظر ادامه روابط قوی با انگلیس و اتحادیه اروپا هستیم.”

روزنامه تایمز هند اعلام کرد که این توافق نامه “بخشهای مهمی از روابط را بعداً شرح داده است” و WIO News گزارش داده است که هر دو طرف “سرانجام توافق” در مورد معاملهو منجر به اظهارات تشویق کننده نماینده اتحادیه اروپا اورسولا فون در لاین شد که هر دو طرف “برای رسیدن به اهداف جهانی مشترک ما شانه به شانه یکدیگر خواهند ایستاد”.

با این حال ، وی همچنین در مورد هشدارهای اقتصاددانان مبنی بر اینکه “خروج از مدار اتحادیه اروپا هنوز به ضرر” ششمین اقتصاد بزرگ جهان است گزارش داد.



[ad_2]