هدف چین تحقیقات ضد انحصاری “علی بابا” است. | علی بابا

[ad_1]

نهادهای نظارتی چینی تحقیقات ضد انحصاری علی بابا را آغاز کرده و خواستار مذاکره برای تخصیص خدمات مالی بصورت آنلاین به گروه مورچه شده اند – افزایش فشار بر یک شرکت تجارت الکترونیک که توسط کارآفرین فناوری چینی جک ما تاسیس شده است.

روز پنجشنبه ، دولت نظارت بر بازار ایالت اعلام کرد که تحقیق در مورد Alibaba Group Holdings Ltd را به دلیل “سوicion ظن به اقدامات انحصاری” آغاز کرده است.

بانک مردم چین ، کمیسیون تنظیم مقررات بانکی چین ، کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار چین و اداره امور ارزی خارجه گفتند که آنها همچنین برای مذاکره درباره “نظارت و مدیریت” با مورچه گروه دیدار می کنند. Ant Group توسعه دهنده AliPay است ، یک سیستم پرداخت تلفن همراه که اکنون همه گیر شده و تا حد زیادی برای اقتصاد چین مهم است.

مورچه گروه گفت: “درخواست های نظارتی را با دقت مطالعه و مطابقت خواهد داشت.”

سهام علی بابا اندکی پس از افتتاح بورس اوراق بهادار هنگ کنگ در صبح پنجشنبه به دلیل اخبار 5.48٪ کاهش یافت.

پیش از این ، نهادهای نظارتی به علی بابا در مورد روال به اصطلاح “یکی از دو گزینه را انتخاب کنید” ، که به موجب آن بازرگانان باید میثاق های همکاری منحصر به فردی را امضا کنند که مانع از ارائه محصولات در سیستم عامل های رقیب شود ، هشدار دادند.

سرمقاله Narodnaya Gazeta بیان می دارد که تلاش برای جلوگیری از انحصارها و اقدامات ضد رقابتی “الزاماتی برای بهبود سیستم اقتصاد بازار سوسیالیست و ارتقا کیفیت بالا” است.

“این تحقیق به معنای تغییر نگرش کشور نسبت به ترویج و حمایت از اقتصاد پلتفرم نیست.”

پکن در تلاش است تا سلطه فزاینده علی بابا و کنگره آنلاین TenCent را منحرف کند.

در ماه نوامبر ، 48 ساعت قبل از آغاز معاملات در شانگهای و هنگ کنگ ، گروه Ant ، Ant Financial و Alipay در حال آماده سازی برای بزرگترین پیشنهاد عمومی در جهان بودند که ناگهان توسط پکن متوقف شد.

در آن زمان ، توقف به دلیل “تغییر در محیط نظارتی فن آوری مالی و سایر موضوعات مهم” مقصر شناخته می شد ، اما تحلیلگران مداخله شوک را به عنوان اخطاری برای ما تفسیر می کردند ، وی که اندکی قبل از IPO انتقاد عمومی از نهادهای نظارتی را اعلام کرد.

بیل بیشاپ ، نویسنده بولتن چینی Sinocism ، نوشت: “این حزب بار دیگر به همه كارآفرینان خصوصی یادآوری كرده است كه هر چقدر هم ثروتمند و موفق باشید ، هر وقت بخواهید می توانید فرش را از زیر پایتان بیرون بیاورید.”

گزارش اضافی توسط پی لین وو و آژانس ها

[ad_2]