نیوزیلند در همه پرسی به شدت مخالف قانونی شدن حشیش شد نیوزلند

[ad_1]

نیوزیلندی ها در همه پرسی که تصویری از کشوری را که در زمینه مواد مخدر به شدت تقسیم شده است ، نقاشی می کردند ، قانونی بودن حشیش را قانونی اعلام نکردند.

رأی گیری برای قانونی سازی شاهدانه با 48.4٪ آرا ، با 50.7٪ ممتنع – یا فقط 67،662 ​​رأی از 2.9 میلیون رأی ، پایان یافت.

در آستانه نظرسنجی های اکتبر ، مراکز رای دهی نشان داد که کشور تقسیم شده و حمایت از قانونی سازی حشیش از 30 تا 50 درصد است.

در یک همه پرسی اختیاری ، از رأی دهندگان خواسته شد که تصمیم بگیرند که آیا می خواهند طرحی را تصویب کنند که حشیش را قانونی و نحوه استفاده و فروش آن را تنظیم کند. این شامل تولید و فروش کنف تازه و خشک ، از جمله گیاهان و دانه ها – برای افراد بالای 20 سال است. این تغییرات همچنین محدودیت های شدیدتری را نسبت به قوانین مربوط به فروش الکل و دخانیات ایجاد می کند.

اندرو گدیس ، استاد حقوق در دانشگاه آتاگا ، گفت كه اگرچه به دولت تازه وارد اجازه داده نشد كه نتایج همه پرسی را دنبال كند ، “عمل نکردن” در رأی گیری كاملاً مشكل است..

نخست وزیر Jacinda Ardern بارها از اظهار نظر در مورد موضع خود در مورد حشیش خودداری کرده است ، اما گفت که به محض اعلام نتایج ، به مردم می گوید که چگونه رای داده است.

آردرن اخیراً اظهار داشت که “برای مدت طولانی” از حشیش استفاده کرده است.

نخست وزیر سابق کار ، هلن کلارک گفته است که ممنوعیت حشیش “م workثر نیست” و باید برداشته شود ، که در دست بسیاری از متخصصان برجسته بهداشت است.

کلارک در مقاله اخیر خود برای گاردین نوشت: “بدیهی است که احتمال تحریم های کیفری تأثیر کمی در رفتار مردم داشته است.”

“داده های مطالعات طولی انجام شده در نیوزیلند نشان می دهد که تا 25 سالگی ، 80٪ از مردم نیوزیلند حداقل یک بار شاهدانه را امتحان کرده اند. به بیان ساده ، رویکردهای سیاسی مبتنی بر ممنوعیت ها ، مصرف و عرضه شاهدانه را در نیوزیلند یا هرجای دیگر که استفاده از آن ثابت شده ، ریشه کن نکرده و از بین نمی برند. “

حشیش متداول ترین داروی غیرقانونی در نیوزیلند است و اخیراً یک نظرسنجی بهداشتی در نیوزلند نشان داد که 15٪ یا 590،000 بزرگسال در نیوزیلند در 12 ماه گذشته شاهدانه استفاده کرده اند.

مائوری 16 درصد از جمعیت نیوزلند را تشکیل می دهد ، و نشان داده می شود که تحت تأثیر قوانین مواد مخدر در نیوزلند به میزان نامناسبی تحت تأثیر قرار گرفته است ، در نتیجه سه برابر بیشتر از افراد غیر مائوری بازداشت و پیگرد قانونی برای داشتن حشیش انجام می شود.

پروفسور Papaarangi Reed ، رئیس گروه بهداشت مائوری در دانشگاه اوکلند ، معتقد است که قانونی سازی به کنترل اثربخشی دارو ، هزینه آن کمک می کند و دسترسی آن به جوانان را کمتر می کند.

رید گفت: “ما به ویژه نگران این هستیم كه مائوری بار اصلی سوگیری و اثرات منفی حشیش غیرقانونی را برای سلامتی متحمل شده است.”

[ad_2]