نیوزیلند باید به شکست های گذشته برای بازگرداندن احساس امنیت و تعلق خاطر مسلمانان رسیدگی کند | نیوزلند

[ad_1]

تا 62 سالگی من ، سرانجام می توانم بفهمم که در آستانه 15 مارس 2019 چه اتفاقی افتاده است. این به این دلیل است که اکثر شواهد جمع آوری شده در طول کمیسیون سلطنتی برای بررسی حملات به مسجد کریستچرچ ظرف 30 سال سرکوب خواهد شد.

در واقع ، به وزیران دولت ، پلیس ، مهاجرت و افسران اطلاعاتی که در طول این روند از آنها سedال می شود قول داده شده است که ناشناس باشند – تا سال 2050 از نظارت عمومی محافظت شود. این تصمیمات توسط کمیسیونی برای حفظ حریم خصوصی و امنیت ملی اتخاذ شده است.

اگر به نظر عجیب می رسد ، واقعاً چنین است. هدف از تحقیق بررسی نقش این بخشها و بررسی اینکه آیا آنها نتوانسته اند جامعه مسلمانان را از تهدیدهای ماهها ، اگر نه سالها محافظت کنند ، محافظت کردند.

گزارش 800 صفحه ای پس از 20 ماه تحقیق سه شنبه منتشر شد. به وضوح و بدون ابهام به این نتیجه رسید که دولت نتوانسته است از مسلمانان محافظت کند و سرویس های اطلاعاتی کنترل جانبدارانه و نامناسبی را بر تهدید افراط گرایی “اسلامی” به قیمت کنترل رشد فعالیت های جناح راست انجام داده اند.

این گزارش 44 توصیه دولت ، از جمله اصلاح قانون اسلحه ، شناسایی جرایم متنفر ، ایجاد یک گروه نظارتی شامل اعضای جامعه مسلمان ، اجرای یک سیاست شفاف مبارزه با تروریسم و ​​ایجاد یک آژانس اطلاعاتی و امنیتی ملی جدید است که می تواند به اندازه کافی مبارزه کند با تهدید به نیوزیلند.

این یافته ها برای بسیاری از صداهای مسلمان که سالها تلاش کرده اند این موضوعات را بیهوده برجسته کنند ، بسیار راحت خواهد بود. این به معنای پایان درخواست تحت الشعاع انتقاد و ناامیدی از جامعه ای است که اغلب احساس می کند از تصمیمات اصلی به حاشیه رانده شده و از آن جدا شده است ، قادر به طرح سالاتی نیست که به آنها پاسخ می دهند یا مشارکت در یک کار یا زمینه فعالیت. کمیسیون

این درخواست همچنین شامل مصاحبه با ربکا کیتریج ، مدیر کل سرویس امنیتی نیوزلند (NZSIS) ، اندرو همپتون ، رئیس دفتر امنیت ارتباطات دولت (GCSB) ، کمیسر پلیس مایک بوش و دو نخست وزیر سابق ، سر جان بود. کلید کارکنان کلید. این مصاحبه های مهم به اطلاع عموم نمی رسند و از گزارش خارج می شوند.

این بدان معناست که افرادی که متهم به محافظت از آسیب پذیرترین جوامع ما هستند ، هرگز مجبور نخواهند بود که در قبال سیاست مبارزه با تروریسم که سالهاست متوجه جامعه مسلمانان است ، پاسخگو باشند. همچنین ، قوانینی که به صورت اضطراری تصویب شده به NZSIS و GCSB اختیار گسترده ای برای کنترل مردم و توقف پروازهای آنها به خارج از کشور نمی دهد. هیچ یک از ادعاهای مشکوک مأموران امنیتی که در آستانه مردم برای س toال در مورد پستهای خود در فیس بوک ظاهر نمی شوند ، به جوانان مسلمان پول پیشنهاد می دهند تا در مساجد خود جاسوسی کنند ، به آنها وعده راهی برای شهروندی می دهند ، یا نظارت مداوم توسط دولت و رسانه ها برای جامعه ای که کمتر از 1٪ از جمعیت را تشکیل می دهد و فرصتی برای دفاع از خود در نزد مردم یا به ویژه مساجد خود نداشته اند.

به طور خاص ، دو نفر وجود دارد که باید در معرض پاسخگویی عمومی قرار بگیرند: کیتریج و سر جان.

بین سالهای 2014 و 2017 ، هر دو آنها نقش مهمی در شکل گیری برنامه ضد تروریسم نیوزیلند داشتند که از شرکای Five Eyes ما در ایالات متحده و استرالیا الگو گرفته شد. در سال 2014 ، سر جان به شدت به لزوم دادن اختیارات بیشتر به آژانس های اطلاعاتی استدلال کرد و به طور مکرر و علنی بر تهدید جنگجویان خارجی برای نیوزیلند تأکید کرد. در سال 2015 ، وی به رسانه ها اعلام کرد که “عروسهای جهادی” از سواحل نیوزیلند برای سفر به سوریه فرار می کنند ، بیانیه ای که بعداً گمراه کننده به نظر می رسد. دولت وی به تحریک عمدی ترس و سو susp ظن برای توجیه تصویب فوری قوانین متهم شده است. بعداً ، کیتریج شخصاً از گروه مسلمان عذرخواهی کرد (بدون استفاده از عبارت “عروس جهادی”) ، اما هیچ چیز مشترکی بین او و دفتر نخست وزیر مورد تأیید قرار نگرفت.

فدراسیون انجمن های اسلامی نیوزیلند در ارسال به تحقیقات ، سازمان های اطلاعاتی دولت را به “اسلام هراسی نهادی” متهم کرد. برای سالها ، اعضای آن در دفتر نخست وزیر را می زدند و در مورد قانونی که می دانستند بر جامعه آنها تأثیر نامتناسبی خواهد گذاشت ، مشاوره می گیرند. سالها از آنها چیزی شنیده نشده بود.

در سرما ، آنها در این گزارش نوشتند: «ما كمك خواستیم. ما می دانستیم که در برابر چنین حمله ای آسیب پذیر هستیم. ما نمی دانستیم چه کسی ، چه زمانی ، چه چیزی ، کجا و چگونه. اما ما می دانستیم. “

درست یک ماه قبل از حملات ، کیتریج در کمیته اطلاعات و امنیت پارلمان سخنرانی کرد. در یک سخنرانی حدود 2000 کلمه ای در مورد تهدید القاعده و داعش ، تنها 12 مورد به تهدید افراط گرایی راست افراطی اختصاص داده شد: “در سطح بین المللی ، افراط گرایی راست گرای راست اما رو به رشد نیز ادامه دارد.”

از 15 مارس ، تعدادی از مردم برای گزارش در مورد افزایش حملات ضد مسلمانان در نیوزیلند ، امتناع پلیس از جمع آوری آمار جرایم نفرت ، توجه ویژه و وسواسی جامعه اطلاعاتی در مساجد و مسلمانان و بی توجهی به رشد فعالان راست افراطی ، مرا “محتاط” خوانده اند. همه اینها به فاجعه اجتناب ناپذیری اشاره داشت که ما به عنوان یک کشور آماده آن نبودیم.

وقتی مثل من بزرگ شدید ، از یک مسجد عمومی بداهه واقع در یک انبار صنعتی یا یک آپارتمان اجاره ای در حومه شهر ، خوب می دانستید که چقدر آسیب پذیر هستید. اینکه هیچ خروجی واقعی از آتش وجود نداشت. به طوری که هر کسی می تواند از ناحیه جلوی در ، مسلح به نیت بد عبور کند و هیچ کس نتواند جلوی آنها را بگیرد.

شما گزارش های خبری در مورد داعش ، “عروسهای جهادی” و تروریسم داخلی را تماشا می کردید ، و می دانستید که دیگران بقیه را تماشا می کنند. صبح روز بعد سوار اتوبوس شدید و احساس چشمان مشکوکی در گردن خود دارید. شما به محل کار خود می رفتید و هر زمان که در سیدنی یا پاریس یک حادثه برجسته رخ می داد احساس ناراحتی می کردید شما با دوستان مسلمان خود در مورد چگونگی خواندن پیام های شما توسط NZSIS شوخی تاریکی کردید. هر وقت مأمور گمرک ساعت ها شما را متوقف می کند یا قول می دهید این فقط یک “جستجوی تصادفی” باشد ، عصبانیت خود را مهار می کنید.

تجربه زندگی یک مسلمان نیوزلندی همیشه به معنای حمل دو حقیقت متناقض در معده شما بوده است: این که هر کجا بروید مشکوک هستید و در علف های هرز بالای جامعه افرادی که در این کشور شما را نمی خواهند و قصد آسیب رساندن به شما را دارند در کمین شما هستند. .

عدالتی که بسیاری از ما در کمیسیون سلطنتی امیدوار بودیم پاسخ س theال آزاردهنده ای بود که صداهای مسلمان را که سالها علیه درهای دولت ، پلیس ، گمرک ، مهاجرت و NZSIS جنگیده بودند ، آزار می داد: چرا ما را نادیده گرفتند؟

هفته ها تا درک کامل دامنه و دامنه این گزارش می گذرد. یافته ها و توصیه های وی گامی حیاتی در جهت رسیدگی به اشتباهات گذشته و تغییرات مورد نیاز برای ایجاد آژانس های دولتی شفاف و نمایندگی است که قادر به محافظت از هر نیوزلندی هستند. با این حال ، این نمی تواند و نباید سفر را خاتمه دهد ، و شفافیت را نمی توان به نفع یک روند تمیز و ساده از بین برد.

نخست وزیر Jacinda Ardern مسئولیت خود را متعهد شده و قول داده است که توصیه های مندرج در گزارش را دنبال کند. اما اگر افرادی که از قدرتمندترین آژانس های کشور نظارت می کنند از همان ابتدا محافظت شوند و شهادت ها و اقدامات آنها از نور پنهان باشد ، پاسخگویی واقعی امکان پذیر است؟

ترسیم موازی با تحقیقات دیگر ، دشوار است که سال گذشته در رابطه با فوران غم انگیز آتشفشان جزیره سفید رخ داد ، که منجر به کشته شدن 22 نفر در دسامبر 2019 شد. هفته گذشته منتشر شد ، تحقیقات منجر به پیگرد قانونی 13 حزب شد ، هر یک در دادگاه درگیر شدند برای حق سرکوب نام پس چرا از همان ابتدا افرادی که توسط کمیسیون سلطنتی مصاحبه می شدند قول ناشناس بودن می دادند؟

اکنون دولت باید به جامعه مسلمانان ثابت کند که این احساس مسئولیت را جدی می گیرد. وی باید به بازماندگان و قربانیان تیراندازی در مسجد پاسخ دهد ، آنها امروز از دولت خواستند “در دستور سرکوب” تجدید نظر کند و به س questionsالاتی که بی پاسخ مانده اند پاسخ دهد.

جامعه مسلمانان کریستچرچ ، به نوبه خود ، مانند همیشه با لطف و سپاس پاسخ دادند. با وجود هر آنچه را تجربه کرده اند ، آنها با صراحت و مهربانی به پیش می روند و از ایمان خود به عنوان راهنما و تصویر استفاده می کنند. اکنون دولت باید پاسخ مهربانانه بدهد ، بر بستر مهربانی و وحدت بنا شود و آنها به خاطر یک جدول زمانی مشخص و شفاف اقدامات مورد ستایش قرار گرفته اند – اقداماتی که شکست های گذشته را برطرف می کنند و احساس امنیت و تعلق خاطر مسلمانان را برای مدت طولانی از دست می دهند.

[ad_2]