نیوزیلند اولین مورد جامعه Covid را طی دو ماه به ثبت رسانده است ویروس کرونا

یک زن 56 ساله پس از آزاد شدن از انزوا توسط دولت پس از دو آزمایش منفی ، آزمایش مثبتی برای Covid-19 در نیوزیلند داد.

این اولین مورد جامعه در کشور از 18 نوامبر است.

این زن در تاریخ 30 دسامبر وارد اوکلند شد و به مدت چهار ماه از طریق اسپانیا و هلند سفر کرد. وی در حالی که تحت مدیریت دولت در هتل پولمن در انزوا بود ، دو آزمایش منفی کوید را پس داد.

این زن در 13 ژانویه از پولمن آزاد شد و به همراه همسرش در قسمت جنوبی شمال گشت و گذار کرد و از 30 مکان بازدید کرد ، از جمله مکان های محبوب تعطیلات ، AirBnbs و مغازه ها.

در هفته گذشته ، این زن علائم بسیار خفیف ، از جمله درد عضلانی را تجربه کرد. پس از بازگشت دو آزمایش منفی ، زن مشکوک به کوید -19 نبود تا اینکه اواخر شنبه آزمایش مثبت داد.

مدیرکل بهداشت دکتر اشلی بلومفیلد گفت که این زن و شوهرش اکنون در خانه خود در جنوب Whangarei در انزوا هستند و این زن نیازی به مراقبت در بیمارستان ندارد.

چهار تماس نزدیک این زن ردیابی می شود و 30 مکانی که وی بازدید کرده است به زودی عمومی می شوند. “هوشیاری” این زن در ثبت حرکات خود در برنامه ردیاب Covid-19 بسیار مورد تحسین مقامات بهداشت قرار گرفت و رفتار وی در انزوا عالی ارزیابی شد.

بلومفیلد گفت: وزارت بهداشت این مورد را مثبتی مثبت می داند و احتمالاً “گونه ای منتقل شده” است – به معنی سویه بسیار مسری ویروس که در برزیل ، آفریقای جنوبی و انگلیس در حال گردش است.

600 نفر همزمان با این زن در هتل پولمن بودند و با آنها مانند خطوط هوایی كه به آنها سفر كرده تماس گرفته شد.

وزیر پاسخ Covid-19 کریس هیپکینز گفت که برای تشخیص اینکه آیا انتقال در جامعه آغاز شده است خیلی زود است ، اما گفت که تعیین توالی ژنوم و ردیابی تماس در حال انجام است.

“خیلی زود است که به آنچه هستیم فکر کنیم [government] پاسخ باید باشد. ما هنوز اطلاعات مربوطه را برای اتخاذ این تصمیمات در دست نداریم. ”هیپکینز گفت:

“کاملاً نیازی به خرید وحشت و رفتارهای مشابه نیست.”

پیشرفت بیماری این خانم نشان می دهد که ویروس پس از ترک انزوای کنترل شده ، شروع به تکامل می کند.

آخرین حادثه Covid-19 در نیوزیلند در 18 اوت در اوکلند رخ داد و پس از اینکه در واقع طی چند روز واقعاً اوکلند مرکزی خاموش شد ، به سرعت شکست خورد.

بلومفیلد گفت که دولت “رویکرد داغ” را که اخیراً توسط نیو ساوت ولز اتخاذ شده دنبال خواهد کرد و از کسانی که از مکان هایی که فرد آلوده باید در آنجا بماند بازدید می کنند ، برای جداسازی و بازرسی درخواست می کند.

نیوزیلند یک استراتژی ریشه کنی بیماری را دنبال می کند و گزارش می دهد کمتر از 2000 مورد در سال 2020 و 26 مورد مرگ.