نحوه بارگیری صحیح ماشین ظرفشویی: “اگر قبل از شستشو می توانید کثیف تر شود” | خانه ها

[ad_1]

اگر هنوز احساس لزوم سرزنش والدین برای انباشتن وحشیانه یک بشقاب در ماشین ظرفشویی بدون شستشوی اول آن را دارید ، یک چیز مفید که 2020 ارائه می دهد بهانه است. در حالی که هرکسی روشها ، نیرنگها و نظرات خاص خود را درباره خرد مشترک دارد ، اما اطلاعات غلط اطراف دستگاهی که تصور می کند زندگی ما را آسان می کند ، باعث فالگیری نسلها – و از بین رفتن آب شده است.

واقعیت: نیازی به شستشوی قبلی نیست. اشلی ایریدیل ، متخصص کالاهای سفید در گروه حقوق مصرف کننده مستقل Choice ، می گوید فقط چیزهای سخت را در سطل زباله بتراشید. بیشتر ماشین های ظرفشویی دارای حسگرهای کدورت داخلی هستند که میزان آلودگی آب را از اولین چرخه شستشو تشخیص می دهند ، بنابراین صفحات شسته شده می توانند سیستم را فریب دهند. ایردیل می گوید: “اگر همه چیز را از قبل بشویید ، ماشین ظرفشویی شما فکر می کند بشقاب های شما تمیزتر از آن است که واقعاً نیست ، بنابراین شستشو به شدت تمیز نمی شود و ممکن است کثیف تر شود”. وی اضافه می کند ، فیلتر غذا به یک دلیل وجود دارد – فقط یک بار در ماه آن را بردارید و تمیز کنید.

قدرتمندترین جت های ماشین ظرفشویی از پایین شلیک می شوند ، بنابراین کثیف ترین چیزها را در قفسه پایین قرار دهید ، و مواد تمیز یا شکننده تر – در بالا. به همین دلیل کاسه ها ، ظروف و کارد و چنگال شما باید به پایین نگاه کنند.

یک ماشین ظرفشویی کامل بهتر از یک نیمه پر خشک می شود. ایردیل توضیح می دهد: “ماشین ظرفشویی با استفاده از چرخه شستشوی نهایی خشک می کند تا بار حرارتی را در بشقاب خود ذخیره کند ، و سپس برای مدتی در آنجا می نشیند و … رطوبت تبخیر می شود.” جرم پلاستیکی پلاستیک نسبت به سرامیک بسیار کمتر است ، بنابراین اگر ظروف زیادی درست می کنید ، ممکن است بخواهید درجه حرارت را خشک کنید تا خشک شود.

بدون قدرت تمیز کردن مکانیکی و سایش مسواک ظرفشویی باید برای انجام کار وحشیانه و غیر دوستانه باشد. ایردیل می گوید: “این گرما ، آب و مواد شیمیایی است.” “PH مایع ظرفشویی از 10.5 تا 12.5 است … آب دارای pH 7 است و مایع ظرفشویی از 12.5 تا 13.5 است ، بنابراین ماده ای بسیار ناخوشایند است. شما واقعاً نمی خواهید آن را به تنهایی دریافت کنید. “

برخلاف مایع ظرفشویی ، مواد شوینده ماشین ظرفشویی ساینده هستند – مانند خمیر دندان – ذرات غذا را جدا می کنند. این فیلم ابری روی ظروف شیشه ای در واقع خراش های ریز و دائمی زیادی است.

بسیاری از مواد هر شب در برابر طوفان با pH بالا مقاومت نمی کنند. ایرلدیل می گوید: “یک قانون خوب این است که هر چیزی که قبل از ماشین ظرفشویی باشد نباید با هم ترکیب شود.”

هر آنچه ظریف ، دست ساز یا دست نویس است باید رها شود. همین مورد در مورد چوب ، استخوان ، مس ، قلع ، چدن و ​​تابه و پالت های نچسب وجود دارد. هر ورقه ورقه ای می تواند تغییر شکل دهد. هر چیزی که چسب خورده باشد می تواند از بین برود. چاقوهای آشپزها زنگ زده و صاف می شوند. و سرب می تواند از بلورهای شیشه سرب فعال و شسته شود.

با وجود همه تذکرات ، ماشین های ظرفشویی نه تنها پاسخی راحت برای مشکلات مدرنیستی ما هستند ، بلکه در واقع از انرژی و آب بیشتری نسبت به شستن دست استفاده می کنند. یک ماشین ظرفشویی کامل می تواند 144 مورد را با تقریباً 13 لیتر آب یا هر چیزی از هشت تا 20 تمیز کند. طبق مطالعه دانشگاه بن ، به طور متوسط ​​100 لیتر آب برای شستن دستها با همان بار لازم است.

“بیشتر انرژی که برای راه اندازی ماشین ظرفشویی شما صرف می شود ، آب را گرم می کند و هنگام شستن دست ها همین است ، بسیار کمتر آب [in dishwashing] به معنی انرژی بسیار کمتر است. “

اما برای پیتر میلر ، ماری کاندو برای ظرفشویی و نویسنده کتاب چگونه ظروف درست کنیم ، کارایی و راحتی همه چیز نیست.

یکی از عاشقان شستن دست می گوید که بهترین راه برای تشخیص تمیز بودن چیزی این است که وقت خود را به نگاه و احساس اختصاص دهید. بلافاصله خواهید فهمید که اگر انگشتان خود را روی سطح قرار دهید چیزی کثیف است.

وی از خانه خود در سیاتل به گاردین استرالیا گفت: “ماشین ظرفشویی چیز خارق العاده ای است ، اما در واقع ، نوعی احمق در آشپزخانه ایجاد کرد ، زیرا شهود ظرفشویی را از دست داد.” “من می خواهم چیز را بردارم ، [like] آشپزی کاری است که شما انجام می دهید. ”

وی با توجه و توجه به نظافت به اندازه آشپزی ، می گوید شستن ظروف با دقت می تواند لذت زیادی را به همراه داشته باشد و حتی شما را به یک آشپز بهتر تبدیل کند. “شما کمی مرور کلی می کنید. شما در پشت صحنه هستید و به وضوح می بینید … چگونه کلم بروکلی وارد شد ، می بینید که ماهی چگونه سالاد خیلی مرطوب یا خیلی خشک بود “.

میلر با بررسی کتاب خود متوجه شد که مردم تمایل دارند از میز تمیز شوند تا تمیز کردن را به تنهایی به پایان برسانند و “مشکلی ایجاد کنند”.

اما در مواقع جشن ، شستشو می تواند برخی از عزیزترین و اصیل ترین تعاملات را دعوت کند و فرصتی برای تغییر صحنه ، سرعت ، مضمون ، روحیه یا حتی شریک گفتگو شود. “وقتی تعطیل است ، کمی به حرکت کمک می کند و فقط فکر می کنم روحیه ای در آن وجود دارد.”

[ad_2]