میکا ریچاردز: “توسط جامعه سیاه پوستان خودم مورد سوused استفاده قرار گرفتم” | فوتبال

میکا ریچاردز درمورد اینکه آیا الگویی را برای فوتبالیستهای جوان سیاهپوست الگو قرار داده است یا نه ، می گوید: “همه فکر می کنند من 45 ساله هستم.” مدافع سابق منچسترسیتی و انگلیس ، که به دلیل مصدومیت مجبور به بازنشستگی زودهنگام شد ، نشان می دهد که هنوز هم اشتباه می کند. این جوان 32 ساله در حال مطالعه است و دریافت که صحبت در مورد نژادپرستی احساسات زیادی را از هر دو طرف برمی انگیزد.

ریچاردز وانمود نمی کند که همه پاسخ ها را دارد. در مستند او “مبارزه با نژادپرستی در فوتبال” لحظه چشمگیری وجود دارد که پدرش لینکلن در مورد چگونگی ملاقات یک مرد جوان در انگلیس با خرافات صحبت می کند. آنها قبلاً هرگز در این مورد صحبت نکرده بودند.

ریچاردز با یادآوری بازی در لیدز سیتی بویز می گوید: “من نمی دانم آیا این کار او را به جایی رسانده است که نمی خواست باشد.” “قفلهای مخفی او ، راستافاریان و افراد در لیدز سیتی بویز رفتارهای نژادپرستی – آواز خواندن آهنگ های باب مارلی – را رعایت می کنند. من می توانم در این زمینه مورد خشونت نژادی قرار بگیرم. در حاشیه او بیش از من سو abuse استفاده نژادی می کرد. چه چیزی می توانید به یکدیگر بگویید؟ “

ریچاردز به یاد می آورد که در کودکی توسط پلیس در چپل تاون مورد تجاوز قرار گرفته است. اما اگر شهامت او را دیده باشید ، می دانید که او دوست دارد نقاط قوت پیدا کند. خنده عظیم او سزاوار نمایش خودش است. با این حال ، یافتن کلمات مناسب همیشه آسان نیست – همانطور که ریچاردز فهمید ، هنگامی که ادعا می شود نژادپرستی مقام چهارم سباستین کولتسکو منجر به این واقعیت شده است که ماه گذشته ، بازی پاری سن ژرمن برابر “استامبول باشاک شهیر” در لیگ قهرمانان متوقف شد.

ریچاردز در شرکت تلویزیونی و رادیویی CBS آمریکا کار می کرد. کالتسکو دو بار دستیار مربی کامرون ، باراکسیر پیر وبو را “سیاه” خواند ، که پاسخ طوفانی دمکو با ، مهاجم ترک را در پی داشت. اما ریچاردز عجله ای در محکومیت این مقام رسمی نداشت ، حتی در جدی بودن این اظهار نظر شک کرد. برخی از افراد تحت تأثیر استدلال وی به ویژه در توییتر قرار نگرفتند.

ریچاردز می گوید: “سخت بود زیرا فقط 30 ثانیه فرصت داشتم تا واقعه را بررسی کنم.” ریچاردز در مستند خود با اندی کول ، مهاجم سابق منچستر یونایتد ، در مورد راهنمایی بازیکنان جوان سیاه پوست صحبت می کند. وی گفت: “من نمی توانم برای همه صحبت کنم.” “من فقط می توانم تجربه خود را به اشتراک بگذارم ، و اگر شما می خواهید چیزی را از آن خارج کنید ، خوب. همه باید زندگی را برای خود رقم بزنند. وقتی در CBS بودم بدرفتاری کردم که بلافاصله این حادثه را محکوم نکردم.

“من توسط جامعه سیاه پوستان خودم مورد سو ab استفاده قرار گرفتم ، که بی رحمانه بود. تمام زندگی ام برای برابری نژادی جنگیده ام. اما من باید در مورد چیزهایی صحبت کنم که حتی من آنها را دوست ندارم. من باید اطمینان حاصل کنم که از من مطلع هستم تا بتوانم بر نسل بعدی تأثیر بگذارم. “

میکا ریچاردز با تیم می جنگد
میکا ریچاردز در جریان بازی مرحله یک چهارم نهایی جام یوفا منچستر سیتی ، در تاریخ 9 آوریل 2009 ، با ایویکا اولیچ از هامبورگ کشتی می گیرد. عکس: مسیحی چاریسیوس / رویترز

ریچاردز که همراه با سیتی در سال 2012 قهرمان لیگ برتر شد ، مطمئن نیست. وی در سال 2019 بازنشسته شد و کتابی را در مورد جادوهای زننده همراه با استون ویلا بست و به دانشمندی زیرک تبدیل شد. او مشکلات را پرتاب می کند ، با تبعیض مبارزه می کند.

ریچاردز در مستند به سو abuse استفاده از اینترنت پرداخته و با مدیران شبکه های اجتماعی گفتگو می کند. وی می گوید: “از آنجا که تعداد آنها بسیار زیاد است ، به سختی می توان امور را به دست خود گرفت.” وی افزود: “آنها باید خیلی بیشتر از آنچه كه باید انجام دهند. آنها باید تحقیقات بیشتری انجام دهند.

“من می توانم سو abuse استفاده را بپذیرم زیرا تمام زندگی ام این کار را انجام داده ام. اما فکر نمی کنم آنها درک کنند که این تأثیر چه تأثیری بر کودکان دارد. تصور کنید اگر کودک شما تحت درمان قرار گرفته است ، اما هیچ کس برای ریشه کن کردن او به اندازه کافی تلاش نمی کند. “

ریچاردز همچنین با گری نویل مصاحبه کرد ، وی اذعان می کند که وقتی عضو کادر مربیگری انگلیس در یورو 2016 بوده نمی دانسته چگونه واکنش نشان دهد و رحیم استرلینگ با او درباره زورگویی صحبت کرده است. اما ریچاردز توسط گرت ساوت گیت ، مدیر انگلیس ، که همیشه به نظر می رسد کلمات مناسب را پیدا می کند ، تشویق می شود.

ریچاردز می گوید: “گری هیجان انگیز بود.” “بسیاری از مردم می گفتند ،” حالا شما می توانید به راحتی این حرف را بزنید. “اما سال ها پیش ، حتی سیاه پوستان نمی دانستند چه بگویند.

“و ببینید گرت ساوت گیت در مورد تنوع در اطراف اردوگاه انگلیس چه کرد. فابیو کاپلو پس از محرومیت کاپیتانی جان تری به دلیل شرایط آنتون فردیناند ، از انگلیس استعفا داد.

“من احترام زیادی نسبت به کاپلو از دست داده ام. نمی توانم در مورد گرت ساوت گیت به اندازه کافی بالا صحبت کنم. او یک مرد سفیدپوست است و نمی داند چه کاری انجام می دهد ، زیرا مورد آزار قرار نگرفته است. در مورد جوردن هندرسون هم همین را می گویم. وزن او وقتی از یک مرد سفیدپوست بیشتر می شود. “

ریچاردز به فکر حمایت از هم تیمی های قدیمی است. او می گوید: “جو هارت”. وی افزود: “هر وقت موقعیتی پیش بیاید ، او همیشه اولین کسی است که متن را می نویسد. او نمی تواند درک کند ، اما در تلاش است تا درک کند. او در فوتبال خود دوران بدی را سپری کرد. وقتی اوقات بدی را پشت سر می گذارید ، خیلی فکر می کنید ، نه؟ وی شروع به بررسی مسائل گسترده تری کرد.

“او در مورد نژادپرستی صحبت می کرد. او گفت: “واقعاً چه احساسی داری؟” من گفتم: “اینگونه است که شما کمک می خواهید ، اما هیچ کس نمی خواهد به شما کمک کند.” باورش نمی شد قبلاً در این باره صحبت نکرده باشد. جیمز میلنر دیگری است. این بچه ها الماس هستند. “

ریچاردز هنوز هم در حال انتشار موارد مثبت است و در مورد مبارزات انتخاباتی مارکوس راشفورد به خود می بالد و امیدوار است که تغییراتی ایجاد شود. او می گوید: “من خوش بین هستم.” “من فکر می کنم شما باید باشید.”

میکا ریچاردز: مبارزه با نژادپرستی از دوشنبه ساعت 21 در مستندهای Sky و Now TV دیده می شود.