مگی اوفارل: “بررسی های فرزندان من می تواند بسیار تند باشد.” مگی اوفارل

[ad_1]

مآگی اوفارل 48 ساله در کلراین ، ایرلند شمالی متولد شد ، در برویک شمالی ، اسکاتلند بزرگ شده است. او هشت رمان و یک خاطره نوشته است. اولین او ، پس از رفتن، برنده جایزه بتی تراسک 2000 و سومین رمان ، فاصله بین ما، جایزه سامرست موگام در سال 2005. در سال 2010 ، به او جایزه کتاب کوستا (رمان) اهدا شد دستی که برای اولین بار مین را نگه داشت. آخرین رمان او ، همنت، برنده جایزه زن امسال برای داستان و کتاب سال ، Waterstones است. آخرین کتاب او ، فرشتگان برفی به کجا می روندماه گذشته منتشر شد ، اولین بار برای کودکان است. وی با داستان نویس ویلیام ساتکلیف ازدواج کرده و دارای سه فرزند است.

چه الهاماتی بود فرشتگان برفی به کجا می روند؟
فرشته برف شخصیتی بود که مدتها به فرزندانم می گفتم. این از زمانی شروع شد که من با دخترم که در قسمتهای مکرر شوک آنافیلاکتیک دچار آمبولانس شده بودم ، نشسته بودم. یکی از علائم این است که شما بسیار سرد می شوید ، و او در آن زمان بسیار کوچک بود و بسیار ترسیده بود ، و من گفتم: “نگران نباشید ، نگران نباشید ، این آمبولانس یک فرشته برفی دارد و بالهای خود را به دور شما می پیچد “من همیشه ایده فرشتگان را دوست داشته ام.

شما همچنین به تجربه کودکی خود و دخترتان اعتماد کرده اید …
من خیلی شبیه سوفی بودم [in the book]، کودکی که دوست داشت ریسک کند و این کتاب عناصر کودکی من را دارد. واضح ترین حالت ، او یک بیماری طولانی دارد [at the age of eight, O’Farrell missed a year’s school with encephalitis]. همچنین این عناصر همه فرزندان من را می بافد. در طول داستان ، قطعاتی وجود دارد که شما اختراع می کنید و قطعاتی که از زندگی خود و دیگران قرض می گیرید.

آیا نگران نوشتن داستانهای کودکان بودید؟
خیلی زیاد. فقط به این دلیل که می توانید یک رمان بزرگسال بزرگ بنویسید ، هیچ تضمینی وجود ندارد که بتوانید این توانایی را به کتاب کودک منتقل کنید. در پایان این یک اجرای مشترک بود [illustrator] دانیل ترازینی و فرزندانم: من قسمتهایی از داستان را برای آنها می خواندم و آنها بلافاصله و خیلی مستقیم گزارش می دادند. آنها بسیار صادق و گاهی کاملا بی رحمانه بودند. اگر فرزند شما چیزی را دوست ندارد ، به شما اجازه می دهد تا در مورد آن چیزی را بشناسید – اغلب بلند می شود و می رود.

کاملا یک سال برای شما گذشته است – همنت پیروزی در زنان جایزه و نامگذاری شود سنگهای آب کتاب سال …
خیلی خیلی عجیب بود … برای شروع سال به نظر می رسد یک دهه طول کشیده است. جدی تر آن فوق العاده بود. من واقعاً از کسب جایزه زنان شگفت زده شدم. بسیار خوش شانس بود که این مراسم در حالت بزرگنمایی برگزار شد ، زیرا فکر می کنم اگر این مهمانی طبق معمول بود ، من بیش از حد تعجب می کردم که سخنرانی کنم.

در خاطرات شما من هستم ، هستم ، هستم، شما در مورد لکنت زبان خود در دوران کودکی صحبت می کنید. آیا از صحبت در جمع عصبی هستید؟
این محیط طبیعی من نیست. من در دوران کودکی و نوجوانی لکنت وحشتناکی داشتم و هنوز هم در کلمات خیلی احساس اعتماد به نفس نمی کنم.

هر دو همنت و فرشتگان برفی به کجا می روند برای مقابله با بیماری دوران کودکی – آیا این موضوعی است که شما به ویژه در ذهن دارید؟
این یک موضوع جالب است زیرا یک موضوع دردناک است. از دست دادن کودک یکی از ترس های احشایی ترین والدین است ، درست است؟ من همیشه به هامنت علاقه داشتم و اینکه چرا او اینقدر فراموش و فراموش شده است.

این کتاب همچنین همسر شکسپیر را به نمایش می گذارد …
فقط این نیست که هست [usually] بدون در نظر گرفتن آزادی آزادی – برای او بسیار خصومت و زن ستیزی. داستان این است که او بی سواد بود ، که او یک دهقان بود ، که او از او متنفر بود ، که او را مجبور به ازدواج کرد. من واقعاً از نحوه برخورد با او عصبانی بودم. مردم همیشه به آزادی رجوع می کنند [Shakespeare only left her “his second-best bed with the furniture”]اما این یک سند بسیار پیچیده و خشک است. خوب ، این واقعیت را برای شما مطرح خواهم کرد که وقتی بازنشسته شد ، می توانست در هر کجا زندگی کند. او فوق العاده ثروتمند بود ، اما تصمیم گرفت برگردد و با او به استراتفورد بازنشسته شود. این به معنای مردی نیست که از همسرش متنفر باشد یا از ازدواج او پشیمان باشد.

چگونه با شخصی در همان تجارت زندگی می کنید؟
شما باید خیلی کمتر توضیح دهید. وقتی وارد دفتر ویل می شوم و او می گوید ، “من کار می کنم. من نمی توانم صحبت کنم ، “من می گویم. به علاوه ، ما همیشه اولین خوانندگان یکدیگر هستیم. درباره یکی از کتابهای من گفت: “خوب ، این بد نیست ، شما باید نیمی را دوباره بنویسید.” این یک مقدار ضربه بود. حق داشت – آزار دهنده بود.

رمان های شما بسیار متفاوت است – آیا شما نویسنده ای بی قرار هستید؟
من قطعاً یک فرد بسیار ناآرام هستم و احتمالاً زندگی با او همیشه آسان نیست. به همین دلیل مسدود کردن برای من بسیار سخت بود. من مجبور بودم مدام به خودم یادآوری کنم که خوش شانس بودیم ، زیرا همه ما و همه مادربزرگ ها و مادربزرگ هایمان سالم هستند ، درخت را احساس می کنیم. ما همچنین یک باغ داریم که به هر حال این کار را کرده است. نمی توانم تصور کنم که اگر پنج دقیقه جایی برای دویدن نداشته باشید برای کودکان خردسال چقدر سخت خواهد بود.

در حال حاضر چه کتاب هایی در جایگاه شب خود دارید؟
من اخیراً دونال رایان را کشف کردم. من یک کتاب خواندم و وقتی نگاه کردم و فهمیدم او همه این رمان های دیگر را نوشته است بسیار شوکه شدم. بنابراین اکنون راه آنها را خواندم. آنها مرا به یاد Edna O’Brien می اندازند ، اما امروز آنها هنوز علاقه زیادی به ایرلند مدرن دارند.

از کودکی چه کتاب هایی را دوست داشتید؟
در جوانی من به طرز وحشتناکی می خواندم زیرا در رختخواب بیمار بودم و کارهای زیادی داشتم. من عاشق مومین و باغ اسرار آمیز و پیپی جوراب شلواری. او یک الگوی خارق العاده است – روشی که او زندگی را در آغوش می کشد.

آیا روی چیز دیگری کار می کنید؟
بله ، گرچه نمی توانم بگویم چیست ، زیرا دوست ندارم در مورد آن صحبت کنم. اما نوشتن یک فرایند است. بدیهی است که جوایز را می توان به طرز تحسین برانگیزی با دانستن اینکه شخصی ، خواننده یا هیئت یا کودک در کتابخانه به کارهای شما پاسخ داده است ، بدست آورد. اما فکر می کنم بعد از آن شما فقط باید آنها را فراموش کنید. شما باید به کارهای خوب خود ادامه دهید.

• فرشتگان برفی به کجا می روند از مگی اوفرل توسط Walker Books منتشر شده است (14.99 پوند). برای سفارش یک نسخه ، به Guardianbookshop.com مراجعه کنید. ممکن است هزینه حمل و نقل اعمال شود

[ad_2]