مونیک روفی “کاملاً اصلی” برنده کتاب Costa of the Year شد جوایز کتاب Costa

مونیک روفی برای ششمین رمان خود ، پری دریایی از پوسته سیاه ، جایزه 30،000 پوندی Costa of Year را از آن خود کرد ، که وقتی ماهیگیر در جزیره کارائیب می بیند “پری دریایی کشته شده توسط جلبک دریایی” سر خود را از دریا بلند می کند ، جایزه 30،000 پوندی Costa of Year را دریافت کرد.

سوزانا لیپسکمب ، یک مورخ و یک شرکت تلویزیونی که ریاست قضات را بر عهده داشت ، گفت که این رمان “بسیار اصلی بود – برخلاف هر آنچه که ما تاکنون خوانده ایم – و در ایجاد بهترین نویسنده یک کلاسیک احساس می شود.” بر اساس افسانه ای از رمز و راز ، مردم بومی کارائیب ، این رمان یک داستان عاشقانه تاریک در مورد یک ماهیگیر دیوید و آیکایا است ، زنی زیبا که توسط زنان حسود لعنت می شود تا به عنوان یک پری دریایی زندگی کند که قرن ها در کارائیب شنا کرده است.

لیپس کامب گفت: “این کتابی است که شما را به دورترین حد تصورات خود می رساند – ما آن را بسیار جذاب دانستیم.” “پری دریایی از پوسته سیاه” یک کتاب غیرمعمول و زیبا نوشته شده – پر از انرژی افسانه ای و شخصیت های فراموش نشدنی ، از جمله برخی از زنان بسیار متجاوز است. “

روفه نویسنده انگلیسی ترینیدید متولد ترینیداد است که در لیست کوتاه جوایز نارنجی و کوستا قرار گرفت. پری دریایی از پوسته سیاه توسط مطبوعات مستقل کوچک Peepal Tree ، که به ادبیات کارائیب می پردازد ، منتشر شد و رافی برای جمع آوری پول برای یک کمپین تبلیغاتی این کتاب در سال 2019 به جمع آوری سرمایه متوسل شد.

“من واقعاً دوست داشتم این کتاب دیده شود و خوانده شود ، بنابراین این بار سال گذشته همه آماده بودیم ، سپس Covid-19 به همه ما برخورد کرد و کتاب در یک سیاهچاله افتاد و ناپدید شد ، بلعیده شد. و حالا این رولستر بود. » “من اکنون 55 سال دارم ، 20 سال است که می نویسم – در واقع هیچ چیز جالبی وجود ندارد که بتوانم استفاده کنم ، و این برای توصیف موفقیت بزرگ کافی است.”

Peepal Tree ، که سال گذشته برنده جایزه معتبر شعر TS Eliot همراه با مجموعه “Portable Paradise” شاعر دوبلور بریتانیایی-ترینیدادیایی شد ، در صدد چاپ مجدد “Mermaids from the Black Sink” است که برنده عناوین مختلف ، از جمله خاطرات لی است. برای عدالت برای مادرش ، “بلندتر که خواهم خواند” و اولین بار “عشق پس از عشق” از اینگرید پرسو برای برنده شدن کتاب کلی سال. جایزه “دلپذیرترین” کتاب سال ، برندگان پنج نامزدی – اولین رمان ، رمان ، زندگی نامه ، شعر و کتاب کودک – را در برابر یکدیگر قرار می دهد و در گذشته “X” برای شاهین “هلن مک دونالد” اهدا شد و هیلاری مانتل “بدن بیاورید”.

لیپس کام گفت که داوران قبل از انتخاب روف به عنوان برنده خود ، سه ساعت بحث کردند. وی گفت: “این رمان مانند یکی از داستانهایی است که فکر می کنید قبلاً می شناختید ، زیرا از قبل احساس کلاسیک می کند.” “پری دریایی در این صحنه واقعاً دستگیر کننده از دریا بیرون کشیده شده است ، که به معنای جناس بازی است ، همانطور که ماهیگیر را نیز درگیر شما می کند ، در رمان نیز گیر شما خواهد بود. و سپس سوال این است که آیا او می تواند دوباره زن شود و در جامعه مدرن کارائیب زندگی کند و همه س questionsالاتی که پیش می آید. وقتی به پری دریایی فکر می کنیم ، به دلیل دیزنی به افسانه های افسانه ای فکر می کنیم ، اما این یک پری دریایی احشایی است – وقتی زن می شود ، قسمت هایی از دمش می افتد و بو می کند. از نظر جسمی بسیار چالش برانگیز است. “

رافه ابتدا پری دریایی خود را در حالی که در شارلوتویل ، توباگو ، در سال 2013 بود تصور کرد. پس از یک مسابقه ماهیگیری ، او مارلین را بالای اسکله آویزان دید و در آن شب خواب دید که ماهی پری دریایی است که از دریا بیرون کشیده شده است. او بعدا در مورد افسانه Aikaya یا صدای شیرین آگاهی یافت. داستان او که نوشتن آن را در سال 2016 آغاز کرد ، در سال 1976 در روستای کوچک سنت کنستانس در جزیره بلک کنچ اتفاق می افتد.

“من فکر می کنم وقتی با افسانه کار می کنی ، عصب ناخودآگاه جمعی را می خوری. اما در داستان های قدیمی ، آنها ناقص هستند ، به ویژه وقتی که زنان را بازی می کنند. آنها همیشه یک زن را تسلیم می کنند ، یک درس یا چیزی در رابطه با کنترل زنان به زن می آموزند ، – گفت روفی. “پری دریایی نفرین شده و تبعید شده است ، و در داستان قدیمی او ادب وابسته به عشق شهوانی را انکار می کند ، بنابراین من مجبور شدم آن را تغییر دهم و برای او یک داستان عاشقانه تعریف کنم. و هنگامی که او بازگشت ، او نفرین را شکست داده است. سعی می کنم بگویم “خوب. بیایید دوباره او را از دریا بیرون بیاوریم. بگذارید آنچه را که از او محروم شده به او بدهیم.”

در مراسم اهدای جوایز مجازی به میزبانی پنی اسمیت ، روفه برنده اعلام شد. هیئت داوران با حضور آنجلیکا بل ، مجری تلویزیون و رادیو ، ظفر كونیال شاعر ، استیون منگان بازیگر و نویسنده ، سایمون Savage وبلاگ نویس و هوراس کلر ، جیل داوسون ، سدی جونز و پاتریس لارنس نویسندگان همراه بودند. آخرین مجموعه “مورخان” اثر ایوان بولاند شاعر فقید ایرلندی و “سفر گنجشک ها” اثر نویسنده کودک ناتاشا فرانت نیز در مسابقه جایزه کلی شرکت کردند.