موج های رادیویی در کهکشان راه شیری احتمالاً از یک ستاره نوترونی ناشی شده است | علوم پایه

[ad_1]

بیش از یک دهه است که ستاره شناسان در مورد منشا انفجارهای مرموز و زودگذر امواج رادیویی که از کهکشانهای دوردست ناشی می شوند متعجب هستند.

اکنون دانشمندان اولین انفجار این چنینی را در کهکشان راه شیری کشف کرده و آن را در یک منبع احتمالی ردیابی کرده اند: یک بقایای کوچک و در حال چرخش از یک ستاره سقوط کرده در فاصله 30000 سال نوری از زمین.

کشف این غافلگیری قوی ترین شواهد را در اختیار محققان قرار داد مبنی بر اینکه برخی ، اگر نه همه ، انفجارهای سریع رادیویی (FRB) توسط ستاره های نوترونی فشرده و بسیار مغناطیسی به نام مگنتار ، اجرام عجیب و غریب متولد شده در ابرنواخترها ، آشکار می شوند.

دانیل میشلی ، اخترفیزیکدان دانشگاه مک گیل در مونترال که در حال کار روی یک آزمایش کانادایی برای شناسایی شدت هیدروژن یا تلسکوپ Chime است ، گفت: “این درخشان ترین رادیویی است که تاکنون در کهکشان ما کشف شده است.”

اولین مشاهدات FRB در سال 2007 اتفاق افتاد ، زمانی که دانکن لاریمر و شاگردش دیوید نارکوویچ در مشاهدات بایگانی از ایستگاه رادیویی Parkes در استرالیا کار می کردند. انفجار شدید امواج رادیویی کمتر از پنج میلی ثانیه به طول انجامید و آنچه باعث تولید آن شد یک راز بود. از آن زمان ، دانشمندان ده ها نفر دیگر را در خارج از کهکشان خود ما ثبت کرده اند.

آخرین کشف در تاریخ 28 آوریل انجام شد ، زمانی که تلسکوپ Chime یک FRB میلی ثانیه را از منطقه آسمان کشف کرد که در آن آهن ربا به نام SGR1935 + 2154 پنهان شده است. 2 “یا Stare2 ، به سرعت مشاهده و همچنین انفجار اشعه ایکس از همان منبع را تأیید کرد.

کریس بوچنک ، اخترفیزیکدان Caltech که به ساخت Stare2 کمک کرد ، گفت که او و همکارانش 10٪ احتمال تشخیص FRB در راه شیری را دارند. وی گفت: “وقتی برای اولین بار به داده ها نگاه کردم ، یخ زدم و از هیجان فلج شدم.” “این واقعیت که ما به طور کلی چنین راه موج شیری را مشاهده کردیم تعجب آور است.”

تجزیه و تحلیل سیگنال FRB 200428 نشان داد که آهنربا در یک میلی ثانیه به اندازه خورشید در نیم دقیقه در امواج رادیویی انرژی ساطع می کند. جزئیات این کشف در سه مطالعه مستقل درباره طبیعت منتشر شده است.

اگرچه این کشف به معنای این نیست که تمام انفجارهای سریع فرکانس رادیویی از آهن ربا ناشی می شود ، اما این اشیا را به عنوان یک منبع واحد تعریف می کند که اکنون ستاره شناسان با دقت بیشتری مشاهده خواهند کرد.

سوال اصلی که باقی می ماند این است که آهنربا چگونه چنین انفجارهای شدید تابشی را حل می کند. یک ایده این است که آهنربا توسط “تکان های ستاره ای” که سطح آنها را پاره می کند و انبوهی از انرژی را ساطع می کند ، تحریف می شود. مورد دیگر اینکه فلش های مغناطیسی قدرتمند با ذرات موجود در فضا برخورد می کنند و باعث ایجاد امواج شدید شوک و میدان های مغناطیسی می شوند که الکترونها را به اطراف شلیک می کنند و باعث انفجار موج های رادیویی می شوند.

دانکن لوریمر ، فیزیکدان فیزیک نجومی در دانشگاه ویرجینیای غربی که در آخرین کار دخیل نبود ، این کشف را “پیشرفت فوق العاده مهم” خواند ، که نشان می دهد آهن ربا “واقعاً منبع قابل اطمینان FRB” است.

وی گفت: “آن روز به فکر آهنربا بودیم ، اما من فکر می کنم بیشتر در معرض یک منبع یکبار مصرف مانند همجوشی ستاره های نوترونی هستم.”

[ad_2]