مقامات مکزیکی تلاش می کنند 19 جسد سوخته را که در نزدیکی مرز ایالات متحده پیدا شده است شناسایی کنند | مکزیک

مقامات مکزیکی در تلاشند تا 19 جسد سوخته شده را که در نزدیکی شهر آن طرف ریو گراند از تگزاس پیدا شده است ، شناسایی کنند ، در منطقه ای که در سال های اخیر اختلافات شدید ارضی بین گروه های جرایم سازمان یافته دیده شده است.

مقامات اواخر روز شنبه اجساد را در دو اتومبیل در حال سوختن که نزدیک جاده خاکی خارج از شهر کامارگ باقی مانده بود ، پیدا کردند. همه قربانیان مورد اصابت گلوله قرار گرفتند ، اما هیچ پوسته ای در محل پیدا نشد و باعث شد محققان تصور کنند که آنها در جاهای دیگر کشته شده اند.

روز دوشنبه ، نزدیکان گروهی از مهاجران گواتمالایی گفتند که آنها می ترسند حداقل برخی از اجساد متعلق به عزیزان آنها باشد و وزارت امور خارجه گواتمالا گفت که آنها نمونه های DNA را از ده خانواده خود جمع می کنند تا هرگونه مسابقات را بررسی کنند.

موسسه ملی مهاجرت مکزیک گفت که اجساد به حدی سوخته اند که بلافاصله شناسایی نمی شوند.

کامارگو مدتهاست که محل نبردهای زمینی بین باندهای رقیب مواد مخدر بوده است و مقامات گفته اند که سه قبضه اسلحه در وانت جایی که اجساد روی هم قرار گرفته بودند پیدا شده است.

اما اگر این سوions ظن ها درست باشد ، این قتل ها خاطرات قتل عام 72 مهاجر در سال 2010 در همان ایالت Tamaulipas را زنده می کند.

رامیرا کورانادا به آسوشیتدپرس گفت که وی در میان گروهی متشکل از 13 مهاجر ، یکی از اقوام خود را دارد که استان سان مارکوس گواتمالا را ترک کرده و قبل از اینکه ارتباط روز پنجشنبه با آنها قطع شود ، با هم سفر می کنند.

کرونادا گفت که برادرزاده او ، آدان کرونادا 31 ساله ، حدود دو هفته پیش به همراه دیگر مهاجران از گروه سان مارکوس به آمریکا عزیمت کرد.

به گفته کرونادا ، این گروه با اعضای خانواده در تماس بودند ، اما از روز پنجشنبه ، زمانی که آنها در تاماولیپاس بودند یا در نزدیکی آن ، هیچ گزارشی گزارش نشده است.

“او برای اولین بار رفت [to the US]. وی گفت که وضعیت زندگی بهتر برای خود و خانواده اش می خواهد. “

ماریو گالوز ، نماینده کنگره به نمایندگی از سن مارکوس ، در حساب های خود در شبکه های اجتماعی نوشت که در میان مهاجرانی که مفقود شده اند ، 10 مرد و سه زن وجود دارد.

گالوز نوشت: “ما با اقوام تماس گرفتیم ، آنها می گویند كه اجساد پیدا شده اجساد نزدیكان آنها است ، آنها اطلاعات دارند كه این گروه بوده اند.” “ما از وزارت خارجه درخواست کردیم تا به خانواده ها کمک کند تا اجساد خود را پس بگیرند.”

گالوز نوشت: “آنها نمی توانند در شهرهایشان كه در طول تاریخ كاملاً توسط دولت رها شده بود ، فرصت هایی برای توسعه پیدا كنند.” “رویای کودکان و جوانان ما رسیدن به ایالات متحده است.”

قتل عام 2010 به یکی از مشهورترین حوادث گذشته اخیر مکزیک تبدیل شد.

اعضای کارتل Zetas دو تریلر تریلی را که حامل ده ها مهاجر ، عمدتاً از آمریکای مرکزی بودند ، متوقف کردند و آنها را به یک مزرعه در شهر Tamaulipas San Fernando رساندند. مهاجران پس از امتناع از کار در این کارتل ، چشمهایشان را بسته ، بستند و مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.

کامارگ نقطه اصلی قاچاق مواد مخدر و مهاجران است. گروه های جرایم سازمان یافته خواهان کنترل مرزها هستند ، زیرا آنها از هر آنچه از مرز عبور می کند درآمد کسب می کنند.

کامارگ در نزدیکی لبه سرزمینی واقع شده است که توسط جناح های کارتل در خلیج فارس کنترل می شود و در سال های اخیر بقیه مناطق زت ، که به کارتل شمال شرقی معروف هستند ، سعی در تصرف آن داشتند.