معجزه واکسن: دانشمندان چگونه در نبرد با Covid-19 | اخبار جهان

[ad_1]

من هستماوایل بعد از ظهر 3 ژانویه سال جاری ، یک جعبه فلزی کوچک به نام متخصص ویروس ، پروفسور ، به مرکز بالینی بهداشت عمومی شانگهای تحویل داده شد. ژانگ یونگ ژن در داخل آن ، در یخ خشک پیچیده شده ، لکه های بیمار که از یک بیماری تنفسی جدید ، گاه کشنده که شهر ووهان را در برگرفته بود ، رنج می برد. دقیقاً چه عواملی باعث افزایش وحشتناک تعداد مواردی شد که مقامات پزشکی می خواستند بدانند؟ و چگونه بیماری گسترش یافت؟

ژانگ و همکارانش دست به کار شدند. برای 48 ساعت آینده ، بدون هیچ گونه وقفه ای ، وی و تیمش از ماشین آلات پیشرفته تعیین توالی برای کشف RNA – بلوک های سازنده ژنتیکی – ویروسی که به نظر آنها عامل شیوع است ، استفاده کردند. رمزگشایی از 28000 حرف این RNA ، که همانند حروف DNA انسان عمل می کند ، نشانه روشنی از ماهیت و رفتار پاتوژن جدید را نشان می دهد.

و در ساعات اولیه 5 ژانویه ، ژانگ و تیمش وظیفه خود را انجام دادند. آنها دریافتند که این ویروس یک ویروس کرونا است که قبلاً ناشناخته بوده و از نزدیکترین ارتباط با ویروسی است که باعث شیوع کشنده سندرم حاد تنفسی حاد (SARS) چندین سال زودتر شده است. و دقیقاً مانند سارس ، ویروس جدید به وضوح از یک شخص به شخص دیگر سرایت می کرد. ژانگ گفت: “بله ، البته ، این بسیار خطرناک بود.”

پروفسور ژانگ یونگ ژن



دستیابی به موفقیت توسط پروفسور ژانگ یونگ ژن ، که ژانوم ویروس Sars-CoV-2 را در ژانویه منتشر کرد ، به علم فرصتی برای مقابله با آن داده است. عکس: ChinaCDC.CN

فقط چند روز پس از دستیابی به موفقیت او ، نتایج ژانگ در virological.org منتشر شد – اولین ایده جهان برای بیماریزا ، که از آن زمان بیش از 1.5 میلیون نفر کشته و کشورها را به دلیل محاصره ، محدودیت های سفر و اختلالات اقتصادی با این حال ، کشف ژانگ نه تنها تعریفی از منادی آشوب و مرگ بود. افشای اولیه تیم وی در مورد ساختار ویروس مسئول Covid-19 – همانطور که بعداً بیماری نامیده شد – به علم فرصتی برای مقابله با آن داد. نتیجه یک تلاش بین المللی برای دیدن واکسن علیه این بیماری برای اولین بار در این هفته بوده است.

این یک موفقیت خارق العاده است. انتقال از کشف ویروس کشنده جدید به ایجاد واکسن اثبات شده ای که بتواند اثرات آن را در کمتر از یک سال مسدود کند ، در تاریخ علمی بی سابقه است. برای برخی ، این فقط یک معجزه پزشکی است ، همانطور که نشان می دهد – اگر هیچ چیز دیگری نباشد – که جهان ممکن است زودتر از دیرتر از بدترین مشکلات Covid-19 خود جلوگیری کند. به گفته استفان گریفین از دانشکده پزشکی دانشگاه لیدز: “پیشرفت حیرت انگیز در تبلیغ واکسن برای استفاده در انسان بدون شک استانداردهای جدیدی را تعیین می کند که اگر منابع و دانش کافی به سلامت جهان اختصاص یابد می توان به دست آورد.”

ویروس Covid-19 که اکنون با نام Sars-CoV-2 شناخته می شود ، یک گلوله خاردار از مواد ژنتیکی است که با مواد شیمیایی چربی به نام لیپید پوشانده شده است و قطر آن 80 میلیاردم متر است. این سنبله ها از پروتئینی ساخته می شوند که به گیرنده های سطح سلول بدن ما متصل می شود و سپس RNA ویروس را در آنها تقویت می کند. پس از ورود ، این RNA خود را در دستگاه تکثیر سلول خود قرار داده و نسخه های متعددی از ویروس را ایجاد می کند. آنها از سلول خارج می شوند و عفونت گسترش می یابد.

ژانگ با تعیین توالی ژنوم ویروس ، اطلاعات حیاتی را ارائه داد که از آن زمان به دانشمندان اجازه داده است جداگانه و تکثیر قطعات ویروس را استفاده کرده و از این اجزا برای ایجاد واکسن استفاده کنند. پروفسور آدام فین از دانشگاه بریستول گفت: “آنچه ژانگ انجام داد ، کاملاً انتقاد آمیز از آنچه اتفاق افتاد بود.” “بدون اطلاعاتی که وی ارائه داد ، هیچ کس نمی توانست روی واکسن ها کار کند.”

پروتئین سنبله ، که چنین نقشی اساسی در اجازه تکثیر سریع Sars-CoV-2 دارد ، در کانون توجه بیشتر تولیدکنندگان واکسن قرار گرفته است. محققان استدلال کردند که اگر به فردی کمک شود تا بتواند یک پاسخ ایمنی قدرتمند ایجاد کند که مانع از نفوذ پروتئین های پروتئین به سلول های ما شود ، پیشرفت ویروس متوقف می شود. با این حال ، آنها باید راه هایی برای تزریق تکه های پروتئین با خوشه در بدن برای تحریک تولید آنتی بادی هایی که به آنها حمله می کنند ، بیابند ، تاکتیکی که از آن زمان در بیشتر پروژه های واکسن Covid-19 – روش های مختلفی استفاده شده است.

دیوید متیوز ، متخصص ویروس کرونا ، از دانشگاه بریستول گفت: “مهمترین نکته این است که امروز شما به ویروس واقعی احتیاج ندارید ، بلکه به 28000 حرف کد ژنتیکی نیاز دارید.” “شما می توانید برای کسی متن بنویسید و این یک اسلحه پرتاب است.”

اوزلم تورچی و اوژور شاهین



Ozlem Turechi (چپ) و Uyur Shahhin از BioNTech. واکسن آنها با حمایت فایزر 90٪ در پیشگیری از بیماریهای انسانی موثر است. عکس: ولفگانگ ایلز / عکس FAZ

یک گروه تازه کار در فرانکفورت بود ، جایی که Ozlem Tureci و همسرش Uhur Shahhin در سال 2008 BioNTech را برای تولید واکسن های RNA طراحی شده برای مبارزه با سرطان ایجاد کردند ، تجربه ای که می تواند به سرعت به مبارزه با Covid منتقل شود. -19 ، آنها فهمیدند.

با استفاده از توالی های ژنتیکی ارائه شده توسط ژانگ ، BioNTech با پشتیبانی غول دارویی Pfizer توانست قطعات RNA را برای پروتئین های سنبله ویروسی جمع آوری کرده و به انسان تزریق کند. این قطرات RNA توسط سلولهای بدن ما گرفته شده و به دستگاههای تکثیر سلول ما دستور می دهند تا ذرات پروتئین تولید کنند. وقتی سیستم ایمنی بدن ما شناسایی شود ، تولید آنتی بادی را تحریک می کند. رویکرد مشابهی توسط شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی Moderna در ساخت واکسن اتخاذ شد.

پروفسور پیتر اوپنشاو از کالج امپریال لندن گفت: “این یک فناوری جدید است ، اما بسیار ساده نیز هست.” “اساساً ، این شامل سنتز شیمیایی اساسی است و نه خیلی بیشتر. نیازی نیست که به دقت از کشت بافت مراقبت کنید ، ظروف را بسیار استریل نگه دارید و غیره. شما فقط یک رشته شیمیایی RNA درست می کنید و آن را روی یک شخص قرار می دهید. این دلیل اصلی نتایج سریع BioNTech و Moderna است. “

Openshaw افزود: این یک فناوری بسیار امیدوار کننده است که می تواند در آینده خیلی زود مورد استفاده قرار گیرد. این تقریباً شبیه واکسن “اتصال” است. شما می توانید سایر قطعات RNA را انتخاب کرده و با سهولت باورنکردنی واکسن ترکیبی ایجاد کنید. به عنوان مثال ، شما می توانید RNA آنفلوآنزا را با Rov کوید ترکیب کنید و یک واکسن ترکیبی علیه هر دو بیماری بسازید. این فناوری انقلابی است. “

رویکرد دیگر توسط دانشمندان به رهبری پروفسور سارا گیلبرت از موسسه جنر در دانشگاه آکسفورد اتخاذ شد. پس از شیوع ابولا در سال 2014-2016 ، محققان در حال آماده سازی برنامه هایی برای ایجاد واکسن علیه هر بیماری جدیدی بودند که می تواند جهان را تحت تأثیر قرار دهد – و در کمترین زمان ممکن.

سارا گیلبرت ، استاد دانشگاه آکسفورد



پروفسور سارا گیلبرت از دانشگاه آکسفورد ، که تیمش یک واکسن موفق با غول دارویی AstraZeneca تولید کرده است. عکاسی: جان کرنز / دانشگاه آکسفورد / پنسیلوانیا

برای انجام این کار ، آنها ویروس سرماخوردگی ایجاد کرده اند که شامپانزه ها را آلوده می کند به طوری که نمی تواند در انسان ایجاد عفونت کند ، اما همچنین می تواند برای تهیه برنامه های ژنتیکی برای قطعات ویروسی که می خواهید سیستم ایمنی بدن را برای حمله به آنها آموزش دهد ، دوباره مورد استفاده قرار گیرد. مجهز به این فناوری ، همه دانشمندان آکسفورد – بعداً توسط غول دارویی AstraZeneca حمایت شدند – مجبور شدند دستورالعمل های ژنتیکی پروتئین سنبله را به ویروس تولید شده خود منتقل کنند و آزمایش را شروع کنند.

واکسن های Moderna ، BioNTech و Oxford-AstraZeneca اولین کسانی بودند که وارد آزمایشات بالینی شدند ، اما 200 واکسن دیگر در سراسر جهان در حال آزمایش هستند. سوال این بود: آیا هر یک از آنها کار می کند؟ برای چندین ماه ، جامعه جهانی بیننده و منتظر حرکت مسیرهای بالینی بوده است ، به این امید که واکسنی تولید شود که حداقل 50٪ در انسداد Covid-19 موثر باشد.

به نوبه خود ، شاهین اطمینان داشت که واکسن BioNTech مثر است ، اما هیچ مدرکی در مورد حق با او نداشت تا اینکه – در ساعت 8 عصر روز یکشنبه ، 8 نوامبر – از رئیس Pfizer آلبرت بورلا تماس گرفت. به هیئت نظارت مستقل ، که نتایج آزمایش واکسن فاز 3 را مطالعه کرد ، فقط گفته شد که این فراتر از حد انتظار است و بیش از 90٪ به طور موثری افراد را از ابتلا به این بیماری متوقف می کند.

شاهین گفت: “این دومین حقیقت بود که وزن زیادی از ذهن ما خارج می شد.” شاهین و تورچ ، هر دو مرد ، فنجان های چای سیاه را ستایش کردند. بقیه دنیا با شور و شوق بیشتری واکنش نشان دادند. جرمی فارار ، مدیر Welcome Welcome ، گفت: “داشتن این مورد کمتر از یک سال از زمان ظهور Covid-19 یک دستاورد قابل توجه است و شاهدی برای پاسخ فوق العاده به تحقیقات جهانی است.” “واکسن های موثر پایه های این بیماری همه گیر را تغییر می دهند.”

.

خبرهای خوب بیشتر دنبال کردن آزمایشات واکسن Moderna همچنین حاکی از آن است که ممکن است ایمنی قوی ایجاد کند ، در حالی که نتایج آزمایش آکسفورد-آسترا زنکا – علیرغم برخی از سردرگمی در دوزهای اولیه – همچنین نشان می دهد که این یک ابزار قدرتمند در نبرد با Covid-19 خواهد بود. .

النور رایلی ، استاد ایمونولوژی در دانشگاه ادینبورگ ، گفت: “به نوعی ، من تعجب می كنم كه تاكنون همه چیز به همین راحتی پیش رفته است.” “معمولاً وقتی واکسن جدیدی را راه اندازی می کنید ، انتظار دارید که در بعضی موارد چیزی مطابق انتظار نتیجه نگیرد. با این حال ، همه چیز رو به جلو است – عالی است. “

با این حال ، هنوز هم باید به تعدادی از مسائل اساسی پرداخته شود. هیچ یک از واکسن های اولیه توانایی کاهش شیوع بیماری در جمعیت را نشان ندادند. رایلی گفت ، افراد واکسینه شده اگرچه از علائم شدید در امان هستند ، اما هنوز هم می توانند عفونت را به دیگران منتقل کنند و این مسئله مهمی است.

پرستاری از بیمارستان رویال فری لندن



یک پرستار از Royal Free مشارکت لندن در آموزش کارکنان شرکت می کند که واکسن Pfizer BioNTech را تجویز می کنند. عکس: یو موک / PA

“اگر می خواهیم آینده ای غیر مرتبط با Covid داشته باشیم ، به چیزی نیاز داریم كه واقعاً انتقال را خفه كند. در غیر این صورت ، ویروس بدون وقفه گردش می کند و هر کسی که واکسینه نشده باشد ، همیشه در معرض خطر است. در کوتاه مدت این مشکلی نیست. ما فقط باید زندگی را نجات دهیم. اما در طولانی مدت این یک مشکل خواهد بود. “

با این حال ، یک نکته دلگرم کننده توسط واکسن Oxford-AstraZeneca داده شده است. در طی این آزمایشات ، شرکت کنندگان به طور منظم مورد آزمایش قرار گرفتند تا ببینند آیا افرادی که واکسن دریافت می کنند از نظر ویروسی در گلو و بینی کمتر از افرادی هستند که دارونما دریافت می کنند. علائم اولیه استرس کمتری را نشان می دهد و بنابراین احتمال انتقال ویروس کمتر است. رایلی اضافه کرد: “فکر می کنم عجیب باشد اگر واکسن هایی که قبلاً دریافت کرده ایم به طریقی انتقال را محدود نکنند.” “ما باید به زودی کشف کنیم.”

با این حال ، برای رسیدگی به سایر مسائل ، به مسائل بیشتری نیاز خواهد بود. مشخص نیست که محافظت در برابر واکسن Covid-19 چه مدت دوام خواهد داشت. برخی گزارش ها حاکی از آن است که سطح آنتی بادی تنها چند ماه پس از دریافت Covid-19 به طور قابل توجهی شروع به کاهش می کند ، که نشان می دهد سطح آنتی بادی ناشی از واکسن نیز ممکن است به سرعت از بین برود. با این حال ، این ایده توسط Openshaw بیان شده است.

“تجزیه و تحلیل Moderna و واکسن های دیگر نشان می دهد که واکسن ها واکنش های ایمنی بسیار قوی تری را ایجاد می کنند – حداقل از نظر تولید آنتی بادی – نسبت به عفونت ویروس طبیعی. بنابراین ، سطح آنتی بادی باید به اندازه کافی طولانی باشد. “

این یک سفر غیر معمول بود که اکنون به نظر می رسد یک نتیجه خوشحال کننده است – اگرچه برای دانشمندان روشن است که نابرابری هایی در جاده وجود خواهد داشت. واکنش های نامطلوب به واکسن برخی از افراد را تحت تأثیر قرار خواهد داد ، در حالی که زنجیره های تأمین جهانی جیغ می کشند. نکته اصلی این است که ما اکنون واکسن هایی برای مقابله با Covid-19 داریم و به نظر می رسد که آنها م theyثر واقع خواهند شد. این آغاز است.

[ad_2]