مذاکرات درباره Brexit طبق یک طرح مشترک انجام شد ، اما نتایج افزایش موانع بی نظیر است تجارت بین المللی

[ad_1]

از اکثر موارد ، معامله در آستانه کریسمس بین انگلیس و اتحادیه اروپا از الگوی معمول مذاکرات تجاری بر اساس سن پیروی می کرد. به نظر می رسید مذاکرات برای همیشه ادامه دارد ، آنها اغلب در آستانه سقوط تعادل برقرار می کنند ، و تنها با مداخله سیاستمداران نجات می یابند.

گاهی اوقات فاصله بین دو طرف خیلی زیاد است ، اما در این حالت هرگز محتمل به نظر نمی رسید. همیشه باید لحظه ای بود که بوریس جانسون و اورسولا فون در لاین وارد می شدند و سازش های لازم را انجام می دادند.

این بار بازی آخر در مورد ماهی بود – بخشی کوچک از اقتصاد که علی رغم اهمیت سیاسی آن ، هرگز مجاز به خنثی کردن معامله نخواهد بود. به نظر می رسد فون در لاین خوشحال است که سهم اتحادیه اروپا از صید در آبهای ساحلی انگلستان طی پنج و نیم سال آینده فقط 25 درصد کاهش می یابد. جانسون گفت قایق های انگلیسی دو سوم صید را دریافت می کنند و ساکنان انگلیس باید مقدار زیادی ماهی بخورند.

هفته ها بود که نخست وزیر اصرار داشت که انگلیس از تجارت با اتحادیه اروپا با همان شرایط سایر اعضای سازمان تجارت جهانی خوشحال خواهد شد و به اندازه کافی قابل پیش بینی است که اکنون اصرار دارد که این استراتژی م workedثر است.

تا حدی این درست است. وقتی صحبت از مذاکرات تجاری می شود ، اتحادیه اروپا در جنگ معتدل است و از هرگونه نشانه ضعف استفاده خواهد کرد. دیوید فراست ، مذاکره کننده اصلی جانسون در مورد Brexit ، باید نشان می داد که انگلیس مایل است آنجا را ترک کند.

اما در پایان جانسون مجبور شد بین یک معامله تجاری نسبتاً خوب و بدون معامله یکی را انتخاب کند و به طرز عجیبی ، معامله قبلی را انتخاب کرد.

هرج و مرج این هفته در کنت این خطر را نشان می دهد که چند هفته اول سال 2021 با صف کامیون ها در M20 و کمبود مواد غذایی در فروشگاه ها مشخص شود. اگرچه این اختلال احتمالاً فقط موقتی است ، اما به اعتماد به صلاحیت دولت که قبلاً توسط بیماری همه گیر آسیب دیده است ، آسیب می زند.

علاوه بر این ، عدم معاملات با Brexit منجر به سقوط شدید پوند می شود که منجر به افزایش ارزش کالاهای وارداتی می شود. وقتی معاملات کریسمس در این شهر بسته شد ، استرلینگ در برابر دلار 1.36 دلار معامله شد. در صورت عدم وجود معامله ، تحلیلگران پیش بینی می کنند که این قیمت تا 1.15 دلار کاهش یابد.

جانسون همچنین می داند که انعقاد معامله با اتحادیه اروپا احتمال توافق تجارت آزاد با ایالات متحده را بهبود می بخشد. خصومت جو بایدن با بروکسل بسیار کمتر از فردی است که وی را به عنوان رئیس جمهور جایگزین می کند.

با این حال ، از یک نظر توافق بین انگلیس و اتحادیه اروپا منحصر به فرد است. به طور معمول ، دلیل ورود به مذاکرات تجاری این است که هر دو طرف می خواهند دسترسی بهتری برای شرکت های خود در بازار فراهم کنند. این اولین معامله تجاری در تاریخ است که مربوط به رفع موانع و نه برچیدن آنها است. نوار قرمز بیشتر خواهد بود ، اصطکاک بیشتری وجود خواهد داشت.

متن توافق نامه 500 صفحه است و جزئیات آن هنوز مشخص نیست. به طور کلی ، این بدان معناست که انگلیس بدون عوارض و بدون سهمیه به اتحادیه اروپا و بالعکس دسترسی پیدا خواهد کرد.

این مهم برای دو بخش اقتصاد انگلستان – صنعت خودرو و کشاورزی – که بیشترین فعالیت را در مخالفت با توانایی انگلیس در تجارت با اتحادیه اروپا با همان شرایط دیگر اعضای WTO داشته اند ، مهم است.

دلیل این امر این است که اتحادیه اروپا همیشه در تلاش برای محافظت از خودروسازان و کشاورزان خود بوده و در کاهش تعرفه این دو بخش بسیار کندتر عمل کرده است. تعرفه متوسط ​​کالاهای تولیدی وارداتی 3-4٪ است. در بخش خودرو 10٪ است.

جالب اینکه هیچ یک از طرفین پس از انعقاد معامله لحن پیروزمندانه ای را اتخاذ نکردند ، نشانه این که لندن و بروکسل هم می توانند با نتایج زندگی کنند. یک قانون خوب این است که طرفی که بیشترین ادعاهای عجیب را مطرح می کند ، بدتر شده است.

مذاکره کنندگان تجاری همیشه در تلاشند تا مزیت بازار را در مناطقی که قوی هستند به حداکثر برسانند و از بخشهای نسبتاً ضعیف خود محافظت می کنند. بنابراین اتحادیه اروپا خوشحال شد که با ادامه دسترسی بدون عوارض و بدون سهمیه برای اتومبیل ، ماشین لباسشویی و یخچال موافقت می کند ، زیرا سال گذشته حدود 100 میلیارد پوند با انگلیس مازاد تجارت داشت. برعکس ، در منطقه ای که انگلستان قوی ترین است ، تقریباً هیچ چیز ارائه نمی دهد: خدمات.

جانسون گفت: این توافق بریتانیا را به سرنوشت خود و اروپا رقم زده است. اگرچه این آغاز بیش از پایان مذاکرات تجاری بین لندن و بروکسل است ، اما از نظر سیاسی او حق دارد. اگر روزهای نخست وزیری ذکر شود ، برای او Brexit نخواهد بود.

[ad_2]