مدیر عامل گوگل می گوید ، Google تحقیق خواهد کرد چه چیزی منجر به خروج محقق از هوش مصنوعی شده است

[ad_1]

مدیرعامل گوگل عذرخواهی کرد که چرا هفته گذشته عزیمت ناگهانی محقق مشهور هوش مصنوعی در این شرکت “تردید ایجاد کرد”.

Sundar Pichai روز چهارشنبه به کارمندان گوگل ، دریافت شده توسط Axios ، گفت که این شرکت فناوری در حال شروع بررسی شرایط منجر به آزادی Timnit Gebra در هفته گذشته و اینکه چگونه Google می تواند “یک روند محترمانه تر” را هدایت کند.

گبرو محقق برجسته اخلاق هوش مصنوعی و یکی از مشهورترین دانشمندان سیاه پوست در این زمینه است. او گفت كه اخراج شد. گوگل آن را استعفا خواند.

جنجالی که منجر به عزیمت وی ​​شد ، مربوط به تلاش های گوگل برای فاصله گرفتن از کار علمی مشترک گبرو بود که به مطالعه خطرات اجتماعی فناوری هوش مصنوعی استفاده شده توسط گوگل می پرداخت. طبق این پیش نویس که بر اساس پیش نویس دیده شده توسط رویترز ، این سند ادعا می کند که شرکت های فناوری می توانند کارهای بیشتری انجام دهند تا اطمینان حاصل کنند که سیستم های هوش مصنوعی طراحی شده برای تقلید از سواد و گفتار انسانی تحریف های تاریخی و استفاده از عبارات توهین آمیز را تقویت نمی کنند.

هفته گذشته ، گبرو در حساب کاربری خود در توییتر نوشت که پس از ارسال نامه به یک گروه داخلی از زنان و متحدانش که در بخش هوش مصنوعی شرکت کار می کنند ، از کار اخراج شد. در ایمیل او از کارهای تحقیقاتی بحث برانگیز نام برده شده است ، اما به معنای وسیع تری او از برنامه های متنوع Google ابراز ناامیدی می کند. در آن ، گبرو استدلال کرد که “هیچ مسئولیتی صفر وجود ندارد” یا انگیزه واقعی برای تغییر رهبری گوگل است.

رفتن او خشم گسترده شرکت را برانگیخت. بیش از 1200 کارمند گوگل جمعه گذشته نامه اعتراضی را امضا کردند و گوگل را به “سانسور بی سابقه تحقیقات” ، نژادپرستی و دفاع متهم کردند.

در همین حال ، در نامه ای جداگانه ، که روز دوشنبه در “رسانه” ارسال شد ، همکاران گبرا در مورد حساب این شرکت مبنی بر استعفا آن بحث کردند

“دکتر گبرو علی رغم داشتن جف دین (معاون ارشد رئیس و رئیس تحقیقات گوگل) استعفا نداده است به صورت علنی بیان شده است“، – در این نامه آمده است.

در یادداشت Pichai آن را اخراج یا استعفا نمی نامد ، اما می گوید: “ما باید مسئولیت این حقیقت را بپذیریم که یک رهبر برجسته زن سیاه پوست با استعداد فوق العاده Google را ناراضی کرده است.”

جبرا یادداشت پیچای را در روز چهارشنبه در توییتر انتقاد کرد و گفت که او هیچ “برنامه پاسخگویی” در آن نمی بیند و به دلیل اینکه او برای آنچه برایش اتفاق افتاده است عذرخواهی نکرد.



[ad_2]