مدیر عامل سابق M&S استوارت رز رئیس Asda EG Group خواهد شد استوارت رز

برادران میلیاردری که Asda را می خرند ، رئیس سابق مارکس و اسپنسر ، استوارت رز را برای ریاست تجارت گروه EG خود استخدام کرده اند.

EG ، شبکه ای متشکل از 6000 پمپ بنزین متعلق به برادران ایسا مستقر در بلکبرن و گروه سهام خصوصی TDR ، لرد رز را به عنوان رئیس اجرایی منصوب کرد که با آماده سازی برای توسعه با خرید Asda ، بلافاصله رئیس اجرایی می شود.

این خرده فروش باسابقه همچنین رئیس شرکت مواد غذایی آنلاین Ocado است ، اما قرار است پس از بیش از هشت سال در ماه مه فعالیت خود را متوقف کند.

این انتصاب انگیزه ای برای قدرت شرکت های EG و جاه طلبی های آن برای گسترش بود. او Asda ، سومین سوپرمارکت زنجیره ای بزرگ انگلستان را از گروه خرده فروشی Waldart’s ایالات متحده با قیمت 6.8 میلیارد پوند خریداری کرد.

EG به سرعت در اروپا و ایالات متحده گسترش یافت و بیش از 7 میلیارد پوند وام گرفت. در ماه اکتبر ، حسابرسان Deloitte استعفا دادند ، این مسئله نگرانی در مورد مدیریت EG و حاکمیت را ایجاد کرد.

این گروه که 20 سال پیش به عنوان یورو گاراژ توسط Zuber و Mohsin Isa تاسیس شد و اکنون 50/50 متعلق به TDR Capital است ، همچنین در مشاغلی از جمله دیوید لوید لیزر و استون گیت ، بزرگترین صاحب میخانه در انگلیس سرمایه گذاری می کند.

در سال 2019 ، EG بیش از 20 میلیارد یورو (17.7 میلیارد پوند) فروخت و 910 میلیون یورو سود کسب کرد. وقتی Deloitte کنار رفت KPMG مسئولیت حسابرسی را به عهده گرفت.

مقامات رقابت و بازار تحقیق در مورد فاز 1 معامله Asda را آغاز کرده اند. تنظیم کننده در حال بررسی این مسئله است که آیا این خرید منجر به “تضعیف قابل توجه رقابت” در انگلیس می شود یا خیر و تا ماه آینده باید تصمیم به تشدید تحقیقات بگیرد.

رز گفت: “برادران ایسا کارآفرینان بزرگ انگلیسی هستند که دارای جنبش ، دید و جاه طلبی فوق العاده ای هستند. هیئت مدیره EG از من خواست که ساختارهای مناسب حکمرانی برای مشاغل در این مقیاس ایجاد کنم. این تجارت برای سالهای آینده برنامه های توسعه ای مهیج و چشم اندازهای استثنایی دارد. “

در طول 40 سال فعالیت در خرده فروشی ، رز در Burton Group ، Argos ، Booker و Arcadia کار کرد. در سال 2008 ، وی به دلیل خدمات در خرده فروشی و مسئولیت اجتماعی شرکت شوالیه گرفت و در سال 2014 به حبس ابد محکوم شد. وی رئیس سابق شورای مد انگلیس و موسسه خیریه تجارت در جامعه است.

برادران عیسی گفتند: “ما در حال برنامه ریزی برای ایجاد راحتی قابل توجه و امکانات خدمات غذایی برای مشتریان خود هستیم ، و خرده فروشی و تجربه مصرف کننده استوارت اطلاعات و پشتیبانی ارزشمندی را فراهم می کند.”

EG همچنین در حال جستجوی کافه نرو است که KPMG را در ماه سپتامبر منصوب کرد تا به آن کمک کند تا با مالکان خود در مورد کاهش اجاره مذاکره کند.

با این حال ، درخواست EG برای زنجیره 800 قهوه در ماه نوامبر رد شد و در عوض Caffè Nero درخواست توافق داوطلبانه این شرکت را داد – نوعی از ورشکستگی که به خرده فروشان اجازه می دهد اجاره ها را قطع کرده و محل های فروش خود را ببندند.

CVA با حمایت اکثر صاحبخانه های کافه نرو تصویب شد ، اما برخی از آنها ناراضی بودند و تخلفی را ترتیب دادند که بودجه آن دو هفته پیش توسط EG تأمین شد. تاریخ دادرسی هنوز تعیین نشده است. گروه مالکان CVA چالش برانگیز شامل شرکت املاک و مستغلات تجاری Alan Sugar Amsprop است.

به عنوان بخشی از بازسازی مالی کافه نرو ، بنیانگذار و سهامدار کنترل آن جری فورد 5 میلیون پوند به صندوقی پرداخت کرد که در صورت نیاز شرکت می تواند به آن دسترسی پیدا کند. طبق پیشنهاد تصرف EG ، اجاره های عقب افتاده به طور کامل به مالکان پرداخت می شود.