مجله تایم این مخترع نوجوان را اولین “فرزند سال” نامید. علوم پایه

[ad_1]

این دانشمند و مخترع 15 ساله به عنوان اولین “نوزاد سال” مجله تایم انتخاب شد.

گیتانجالی رائو از دنور ، کلرادو ، فناوری های جدیدی را در زمینه های مختلف اختراع کرده است ، از جمله دستگاهی که سرب را در آب آشامیدنی شناسایی می کند و یک برنامه و برنامه افزودنی کروم که با استفاده از هوش مصنوعی مزاحمت های اینترنتی را شناسایی می کند.

وی گفت امیدوار است که بتواند به دیگران الهام بگیرد تا برای “حل مشکلات جهان” ایده های خود را ارائه دهند.

گیتان جالی از بین 5000 نامزد در ایالات متحده انتخاب شد که کمیته جوانان به همراه کمدین و مجری تلویزیون Trevor Noah به 5 نامزد نهایی کاهش یافت.

جمعه آینده ، او و چهار نامزد نهایی دیگر در تلویزیون ویژه مورد تقدیر قرار می گیرند.

در مصاحبه ای با آنجلینا جولی گیتانجالی بازیگر و اومانیست گفت: “من شبیه دانشمند معمولی شما نیستم. آنچه در تلویزیون می بینم یک پیرمرد ، معمولاً سفیدپوست به عنوان یک دانشمند است.

“هدف من واقعاً نه تنها از ایجاد وسایل شخصی من برای حل مشکلات جهانی ، بلکه همچنین به الهام بخشیدن به دیگران تغییر کرده است.

“از آنجا که از تجربه شخصی ، آسان نیست وقتی کسی مثل خود را نمی بینی.

“بنابراین من واقعاً می خواهم این پیام را بیان کنم: اگر من قادر به انجام آن باشم ، شما می توانید آن را انجام دهید ، و هر کسی می تواند آن را انجام دهد.”

تایم در سال 1927 افتخار او را به عنوان “مرد سال” اعطا کرد و بعداً او را به “مرد سال” ارتقا داد ، اما این اولین بار است که او امسال یک کودک را می شناسد. تایم ، که Kids’s Time را نیز منتشر می کند ، کودک پسند است و برای دریافت جایزه جدید با کانال تلویزیونی کودکان Nickelodeon همکاری کرد.

سال گذشته ، گرتا تونبرگ ، فعال آب و هوا ، هنگامی که در 16 سالگی از وی تجلیل شد ، جوانترین فرد سال شد.

[ad_2]