مجلس ایالات متحده مقاله استیضاح علیه دونالد ترامپ را به مجلس سنا ارائه داده است استیضاح ترامپ (2021)

دوشنبه شب ، مجلس آمریکا مقاله ای را در مورد استیضاح علیه دونالد ترامپ به سنا ارسال کرد که در آن اولین دادگاه سنا برای رئیس جمهور سابق آمریکا تهیه شده بود.

برای دومین بار در طول یک سال ، بیش از 9 رئیس مجلس نمایندگان ترامپ را به یک راهپیمایی تشریفاتی در پایتخت ایالات متحده متهم کردند ، جایی که فقط چند هفته پیش یک جمعیت خشن یک ساختمان را در یک حمله مرگبار به یک سایت دولت ایالات متحده محاصره کرد.

سخنگوی جیمی راسکین ، رئیس برجسته استیضاح و محقق قانون اساسی ، در سخنرانی خود در مجلس سنا رسماً به هیئت 100 نفره خبر داد که حاکمان آماده هدایت آزار و شکنجه رئیس جمهور سابق هستند. سپس مقاله را با صدای بلند خواند.

وی در حالی که سناتورها در سکوت گوش می دادند ، گفت: “دونالد جان ترامپ در جنایات و جنایات برجسته ، با تحریک خشونت علیه دولت ایالات متحده دست داشته است.”

اگرچه کیفرخواست و کیفرخواست رسمی به منزله آغاز دومین دادگاه بی سابقه استیضاح ترامپ است ، اما هفته گذشته رهبران سنا موافقت کردند که پرونده را به مدت دو هفته به تعویق بیندازند و به دادگاه فرصت دادند تا در حالی که دفاع ترامپ پرونده را آماده می کند ، نامزدی جو بایدن را بررسی کند.

روز دوشنبه ، بایدن به CNN گفت كه دادگاه ترامپ “باید اتفاق بیفتد” ، حتی اگر احتمال رای گیری جمهوری خواهان برای محكومیت كمی باشد.

با این حال ، زمان تضمین می کند که در هفته های نخست ریاست جمهوری بایدن تحت محاکمه استیضاح سلف خود ، که از حساب توییتر خود محروم شده ، از زمان ترک کاخ سفید در هفته گذشته سکوت آشکاری داشته است.

روز دوشنبه ، راسکین گفت که رهبران آماده اند “شواهد گسترده ای از حقایق” ارائه دهند که سخنرانی ملتهب ترامپ در جمع حامیان کاخ سفید در طی حامیان ، در طی آن او را به “جهنم جنگیدن” دعوت کرد ، و زمینه را برای خشونت فراهم کرد که به دنبال آن

برخلاف دادگاه اول ترامپ ، سناتور پاتریک لیهی ، رئیس مجلس سنای موقت ، از پشت سکو حکم داد و نقشی را که آخرین بار توسط جان رابرتز ، رئیس دادگستری بازی کرد ، ایفا کرد.

در حالی که در قانون اساسی صراحتاً آمده است که دیوان عالی دیوان عالی کشور بر روند استیضاح رئیس جمهور نظارت می کند ، اما این که چه کسی باید بر سایر مقامات از جمله روسای جمهور سابق ریاست کند ، مشخص نیست.

پس از آنکه دموکرات ها اوایل سال جاری کنترل سنا را به دست گرفتند ، دموکرات عجیب ورمونت ، اخیراً عنوان اختصاص داده شده به سناتوری را که مدت ها در حزب اکثریت عضویت داشت ، بدست آورد. در اوایل سال جاری ، لیحی به هم دموکرات های خود پیوست و در رای گیری برای محکوم کردن ترامپ در دو مورد: سو abuse استفاده از قدرت و ممانعت از کنگره.

لیخی در بیانیه ای روز دوشنبه ، قول داد که “از تعهدات اساسی و قانونی من درمورد دادرسی عادلانه طبق قانون اساسی و قوانین چشم پوشی نکند.”

روز دوشنبه ، سناتور پاتریک لیی قول داد که چنین خواهد داد
روز دوشنبه ، سناتور پاتریک لیی قول داد “دادگاه را به طور عادلانه اداره کند”. عکس: ج. اسکات اپل وایت / EPA

همزمان با تعمیق واحدها در چارچوب کنفرانس جمهوری خواهان درباره محکوم کردن ترامپ به دلیل نقشی که در تسهیل حمله به 6 ژانویه به پایتخت آمریكا كه منجر به كشته شدن 5 نفر شد ، سنا مقاله دریافت كرد.

برخلاف دادگاه اول ترامپ ، جمهوری خواهان در جمع آوری دفاعیات خود با سرعت بیشتری انجام دادند. برخی از سناتورهای جمهوری خواه ، مانند میت رامنی ، می گویند او معتقد است که استیضاح ترامپ صورت گرفته است ، در حالی که برخی دیگر از جمله میچ مک کانل ، رهبر اقلیت ها ، تمایل داشتند که رئیس جمهور پیشین را محکوم کنند ، زیرا وی هفته ها یک مبارزات بی اساس را برای غلبه بر شکست خود انجام داد. در انتخابات

اما آنها ، که فقط تعداد کمی از سناتورهای جمهوری خواه هستند ، آمادگی خود را برای محکوم کردن ترامپ ، که با پایین ترین سطح تایید رئیس جمهور خود از سمت خود را ترک کرد ، اما پشتیبانی قوی خود را از پایگاه جمهوری خواهان حفظ کرد ، ابراز داشتند.

بیشتر سناتورهای جمهوری خواه از طرح این سوال که آیا ترامپ استیضاح کرده است ، خودداری کردند. در عوض ، آنها علیه ماهیت روند خود صحبت کردند و استدلال کردند که سنا پس از ترک رئیس جمهور هیچ اختیار قانونی ندارد که رئیس جمهور را محکوم کند. برخی اظهار داشتند که امیدوارند بتوانند برای لغو کامل روند رای گیری زودهنگام برگزار کنند ، اگرچه بعید به نظر می رسد تلاش ها به نتیجه برسد.

افزایش مخالفت با دادگاه نشانه این است که بسیاری از جمهوری خواهان هنوز تمایلی به تصویب ترامپ ندارند. دموکرات ها برای محکوم کردن وی نیاز به حمایت 17 سناتور جمهوری خواه دارند. در صورت محکومیت ، سنا می تواند به برکناری وی از سمت رأی دهد.

مجلس نمایندگان دقیقاً یک هفته پس از محاصره پایتخت در اوایل ماه جاری از ترامپ خواستار رای گیری احساسی شد. ده جمهوری خواه با همکاری دموکرات های مجلس نمایندگان ترامپ را به “جنایات عالی و جنایات ناشایست” متهم کرده و وی را به عنوان اولین رئیس جمهور تاریخ آمریکا که دو بار استیضاح شده است ، متهم کردند.

اما با گذشت زمان و عقب نشینی ترامپ از صحنه ملی ، خشم جمهوری خواهان نسبت به اقدامات وی کمرنگ شد. ساعاتی پس از محاصره ، سناتور لیندزی گراهام ، متحد سرسخت ترامپ ، اقدامات رئیس جمهور وقت را به شدت محکوم کرد. اما هفته هاست که سناتور کارولینای جنوبی به شدت با استیضاح مخالفت کرده و به گره زدن ترامپ به وکیلی که وکالت وی را در روند استیضاح آینده دارد ، کمک کرده است.

سناتور مایک راندز ، جمهوریخواه داکوتای جنوبی روز یکشنبه در سخنرانی در NBC ، این دادخواست را “موضوعی بحث برانگیز” خواند زیرا نمی تواند منجر به برکناری ترامپ شود. مارک روبیو از فلوریدا ، فرایند “احمقانه” و “غیرمولد” را خواند ، روز یکشنبه گفت که برای پایان دادن به روند “اولین فرصتی که به دست می آورم” رأی می دهد.

چاک شومر رهبر اکثریت سنا در سخنرانی روز دوشنبه این استدلال را غیر منطقی رد کرد و گفت: “منطقی نیست که رئیس جمهور – یا هر مقام دیگری – بتواند جنایتی فجیع علیه کشور ما مرتکب شود و سپس قدرت استیضاح کنگره را به سادگی شکست دهد. تسلیم استعفا برای جلوگیری از پاسخگویی و رأی دادن برای سلب مسئولیت از سمت های آینده. “

سومر در پایان گفت: “دادگاه برگزار خواهد شد.” “این قطعاً و به وضوح قانون اساسی است. و اگر رئیس جمهور سابق محکوم شود ، رأی گیری برای برکناری وی از سمت بعدی خود انجام می شود. “