متحدان پنج چشم از چین خواستند تا ممنوعیت قانونگذاران دموکراتیک هنگ کنگ را لغو کند | اخبار جهان

[ad_1]

گروه اطلاعاتی “پنج چشم” اعلام کرد که وضع قوانین جدید در چین برای رد صلاحیت نمایندگان منتخب در هنگ کنگ بخشی از کارزار خاموش کردن منتقدان است و از پکن می خواهد که مسیر خود را تغییر دهد.

در بیانیه مشترک وزیران خارجه استرالیا ، انگلیس ، کانادا ، نیوزلند و ایالات متحده آمده است: “ما از مقامات مرکزی چین می خواهیم در اقدامات خود علیه مجلس قانونگذار منتخب هنگ کنگ تجدید نظر کنند و اعضای شورای قانونگذاری را بلافاصله اعاده کنند.”

هفته گذشته ، پس از اینکه پکن به مقامات شهر اختیارات جدیدی برای مهار مخالفت داد ، هنگ کنگ چهار عضو مخالف را از مجلس قانونگذاری خود اخراج کرد. این اقدام باعث استعفا گسترده نمایندگان مخالف دموکرات در هنگ کنگ شد.

این همچنین نگرانی های بیشتری را در مورد سطح خودمختاری هنگ کنگ وعده داده شده توسط فرمول “یک کشور ، دو سیستم” هنگامی که انگلیس به حکومت استعماری خود پایان داد و هنگ کنگ را به چین بازگرداند ، در سال 1997 افزایش داد.

این پنج کشور گفتند: “اقدامات چین نقض آشکار تعهدات بین المللی آن در ذیل بیانیه مشترک قانونی چین و انگلیس است که توسط سازمان ملل متحد ثبت شده است.”

بریتانیا اکنون معتقد است که چین سه بار اعلامیه مشترک را نقض کرده است ، از جمله با قانون امنیت ملی هنگ کنگ که امسال معرفی شده است.

واشنگتن پیش از این کری لام ، رئیس جمهور هنگ کنگ و دیگر مقامات چینی را به دلیل سرکوب تحریم کرده و نسبت به اقدامات بعدی هشدار داده است.

پلیس هنگ کنگ گفت که آنها سه قانونگذار سابق را صبح چهارشنبه برای پرونده های ماه مه و ژوئن که مایع بوی بدی به قانونگذار شهر می انداخت دستگیر کرده اند.

چین محدود کردن حقوق و آزادی ها در مرکز مالی جهانی را انکار می کند ، اما مقامات هنگ کنگ و پکن پس از اعتراضات ضد دولتی در ژوئن گذشته ، اختلافات را به سرعت خفه کردند و این شهر را در بحران قرار داد.

[ad_2]