مأموران اسرائیلی در ایران ستوان ارشد القاعده را می کشند – پیام | اخبار جهان

[ad_1]

نیویورک تایمز به نقل از مقامات اطلاعاتی گزارش داد ، فرمانده دوم القاعده در ماه آگوست در ایران توسط عوامل اسرائیلی که به دستور ایالات متحده عمل می کردند ، کشته شد.

بر اساس گزارش NYT ، عبدالله احمد عبدالله که در حال عبور با نام ابومحمد المصری بود توسط دو مرد با موتور سیکلت در تهران کشته شد. وی به تسهیل بمب گذاری در سال 1998 در دو سفارت ایالات متحده در آفریقا متهم شد.

مصری بعنوان جانشین احتمالی ایمن الظواهری که گفته می شود رهبر فعلی القاعده است ، دیده می شد.

NYT گزارش داد ، مشخص نیست كه ایالات متحده در كشتار شبه نظامیان متولد مصر در 7 آگوست در سالگرد حملات سفارت چه ، چه زمانی و چه نقشی داشته است ، افزود كه مقامات آمریكایی در حال پیگیری ماسری و القاعده دیگر هستند. سالها در ایران

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود ، از تأیید جزئیات تاریخ NYT یا گفتن اینکه آیا ایالات متحده در این ماجرا دست داشته است ، خودداری کرد. شورای امنیت ملی کاخ سفید بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

تایمز گزارش داد: ماسری به همراه دخترش ، بیوه پسر حمام بن لادن پسر اسامه بن لادن کشته شد.

اسامه بن لادن ، رهبر القاعده ، که حملات 11 سپتامبر را به ایالات متحده سازماندهی کرد ، در حمله سال 2011 ایالات متحده به پاکستان کشته شد.

NYT به نقل از مقامات اطلاعاتی ایالات متحده که نامشان ذکر نشده گزارش داد ، مصری از سال 2003 در “بازداشت” ایران به سر می برد ، اما از سال 2015 در یک حومه طبقه بالای تهران زندگی می کند.

مقامات ضد تروریستی ایالات متحده معتقدند که ایران ، همچنین یک دشمن آمریکایی ، می توانست به او اجازه دهد برای انجام عملیات علیه تأسیسات ایالات متحده در آنجا زندگی کند.

بلافاصله مشخص نشد که مرگ مصری چه تاثیری می تواند بر فعالیتهای القاعده داشته باشد. حتی پس از از دست دادن مدیران ارشد نزدیک به دو دهه پس از حملات به نیویورک و واشنگتن ، وی وابسته های فعال خود را از خاورمیانه تا افغانستان و غرب آفریقا حفظ می کند.

با رویترز

[ad_2]