“لطفا به ما کمک کنید”: کودکان پناهنده وقت ندارند قبل از Brexit به انگلستان بروند | پناهندگان

[ad_1]

وزارت امور داخله گفته است اگر پرونده های آنها تا 31 دسامبر که برنامه پیوستن اتحادیه اروپا به پایان می رسد از طریق سیستم پناهندگی یونان عبور نکنند ، به گروهی از کودکان پناهنده اجازه نمی دهد که به خانواده هایشان در انگلیس ملحق شوند.

حدود 20 کودک واجد شرایط پیوستن به بستگان خود در انگلیس تحت طرح الحاق فعلی هنوز منتظر تکمیل پرونده خود در یونان هستند قبل از اینکه دولت انگلیس در 31 دسامبر از اتحادیه اروپا خارج شود این برنامه را کامل کند.

سازمان غیر دولتی Travel Safe ، که به کودکان کمک می کند ، می گوید برخی از آنها در حال حاضر بی خانمان هستند و در بسیاری از موارد تأخیر در عبور به موقع از سیستم پناهندگی یونان وجود دارد.

گاردین نامه ای را مشاهده كرد كه در آن وزارت امور داخله گفته بود كه با مقامات یونانی در این مورد تماس نخواهد گرفت یا مهلت مهلت را برای اجازه دادن به كودكانی كه به یونان مراجعه كرده اند اما پرونده های آنها به اتمام نرسیده است پس از 31 دسامبر وارد انگلیس می شود.

اعضای خانواده که سعی دارند اقوام جوان را از طریق یک برنامه اتحاد مجدد در انگلستان به امنیت برسانند خواستار تمدید هستند.

علی ، یک پناهنده سوری ساکن انگلیس ، یک خواهرزاده و برادرزاده دارد که در یونان بوده اند و امور آنها به تأخیر می افتد.

محمد و خان ​​* ، فرزندان برادرش ، 16 و 17 ساله. آنها مانند علی از عفرین ، یک منطقه کردنشین سوریه تحت کنترل نیروهای مسلح تحت حمایت ترکیه هستند.

علی به شدت نگران امنیت خود در یونان و احتمال اعزام آنها به عفرین است.

“وضعیت در آنجا فقط بد نیست ، بلکه بسیار بد است. گروه های تروریستی “داعش” ، “النصره” بسیاری وجود دارد. آنها روستاهای ما را ویران کردند. اگر از وضعیت فرزندان عفرین به شما بگویم ، تمام روز صحبت خواهم کرد. هیچ آینده ای ، هیچ آموزشی وجود ندارد. “

اکنون نوجوانان تنها مانده و در یونان گرفتار شده اند. بعید است که اسناد و مدارک آنها به موقع برای وکلای Safe Passage برسد تا یک درخواست رسمی برای انتقال پرونده های خود به انگلیس ارائه دهند.

برای درخواست مهاجرت خانوادگی تحت “قانون دوبلین” اتحادیه اروپا ، جوانان زیر 18 سال ابتدا باید در کشور ورودی درخواست پناهندگی کنند. مدارک آنها پس از پردازش این درخواست به شعبه دوبلین از کشورهایی که انگلیس درخواست پذیرش انتقال را دارد ، ارسال می شود. هیچ یک از جوانان نتوانستند تمام مراحل لازم را انجام دهند و زمان به سرعت در حال اتمام است.

“لطفا به ما کمک کنید”

علی گریه کرد ، درمورد از دست دادن اتحاد خانواده صحبت کرد. وی گفت: “این مسئله ما را بسیار تحت فشار قرار می دهد تا انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شود و وضعیت ما را پیچیده تر کند. ما امیدواریم که انگلیس به همه بچه های تنها مانده کمک کند و خانواده منتظر مراقبت از آنها هستند. من اینجا زندگی شگفت انگیز و آرامی دارم. من می خواهم خواهرزاده و خواهرزاده ام بخشی از آن باشند.

“لطفاً ، در هر خانواده دارای فرزند در یونان به ما کمک کنید.”

او هر روز با بستگان جوان خود صحبت می کند. “من همیشه با آنها در ارتباط هستم. آنها دلتنگ خانواده ، والدین ، ​​خانه خود هستند. آنها پس از این سفر دشوار نیاز به آرامش دارند ، آنها بسیار ناراضی هستند. من همچنین با برادرم تمام وقت صحبت می کنم ، او می خواهد بداند که آیا آنها ایمن هستند. او به من می گوید: “من دو قطعه قلبم را از دست دادم.”

خردسالان بی سرپرست در یک مرکز پذیرایی در یونان
قانون دوبلین که به خردسالان بی سرپرست اجازه می دهد به یک خانواده در انگلیس بپیوندند ، به زودی پایان می یابد. عکس: Thanasis Stavrakis / AP

پس از خروج انگلستان از اتحادیه اروپا ، قوانین محدودتری برای پیوستن به خانواده بریتانیا اعمال می شود. آنها به افراد اجازه نمی دهند که به خواهر و برادر ، عمه یا عمه بپیوندند ، در بیشتر موارد “عبور امن” در نظر گرفته می شود.

درخواست انتقال به عنوان بخشی از روند پیوستن خانواده دوبلین باید از کشور فرستنده ارسال شود – در این مورد یونان. وزارت کشور گفت که این مسئولیت تاخیرهای طرف یونانی را بر عهده ندارد.

اما در موارد اخیر گزارش شده توسط گاردین ، ​​مقامات یونانی پس از تماس انگلیس با آنها تلاش خود را افزایش داده اند.

احمد در لسبوس گیر کرده بود و وقتی گاردین با وزارت کشور تماس گرفت ، نامه ای به مقامات یونان نوشت. در عرض یک روز آنها توانستند تاریخ پرواز را به او بدهند.

Sandy Protager ، رئیس International Travel Safe در یونان ، گفت که انگلیس می تواند انعطاف بیشتری داشته باشد. “بچه ها بیش از حد معمول در اینجا منتظر موارد هستند ، بخشی از آن به دلیل وضعیت Covid است. اکنون حدود 20 پرونده در انتظار ما است و می فهمیم که یونانی ها به دلیل فوریت در تلاش هستند که امور انگلیس را در اولویت قرار دهند.

“اما وزارت داخله انگلستان درخواست دارد تا پرونده ها را به طور رسمی در یونان ثبت کند. بنابراین ، تنها انگلستان می تواند به انعطاف پذیری به خواسته های سیستم دوبلین پاسخ دهد. برخی از جوانان ما از سوریه ، آنها در سراسر یونان گرفتار شده اند ، برخی بی خانمان هستند ، فشار زیادی بر مسکن پناهندگان وجود دارد. “

NGO بهترین روزها همچنین با جوانان تلاش می کند از یونان به انگلیس بروند.

وکیل ایریس پوپ گفت: “ما در انگلیس بچه های 15 یا 16 ساله داریم که دارای یک خانواده هستند ، آنها در اینجا کسی ندارند. اگر انگلیس اتحاد خانواده را متوقف کند ، آنها تنها و بدون محافظت در اینجا خواهند بود. سال آینده کودکان بیشتر و بیشتر می آیند ، و فقدان این مسیر امن بسیار نگران کننده است. “

در بیانیه ای ، گارد داخلی گفت که به تعهدات قانونی خود در قالب طرح اتحادیه خانواده اتحادیه اروپا عمل می کند و تمام مواردی را که تا پایان دوره انتقال وارد سیستم انگلستان می شوند ، بررسی خواهد کرد.

“برای اینکه انگلیس انتقال کودک بی سرپرست را در نظر بگیرد و از استانداردهای دوبلین پیروی کند ، ما از کشور اعزام کننده درخواست می کنیم” برای پذیرش اقدام کند “، این یک فرایند کاملاً ثابت است.”

این قانون می افزاید: “دولت موظف است یک رایزنی عمومی در مورد پیوند مجدد خانواده پناهجویان بدون همراه در اتحادیه اروپا انجام دهد. ما تا 10 فوریه 2021 بیانیه ای را به پارلمان ارائه خواهیم داد سال “.

* نه نام واقعی آنها

[ad_2]