قره باغ کوهستانی: نخست وزیر ارمنستان توافق نامه پایان دادن به جنگ با آذربایجان و روسیه را امضا کرد | اخبار جهان

[ad_1]

نخست وزیر ارمنستان نیکول پاشینیان گفت که وی با سران آذربایجان و روسیه توافق نامه ای را برای خاتمه درگیری نظامی بر سر قره باغ کوهستانی صبح سه شنبه پس از بیش از یک ماه خونریزی امضا کرده است.

این اعلامیه از شش هفته نبرد سنگین و پیشروی نیروهای آذربایجانی ناشی می شود. روز دوشنبه ، مقامات باکو ، پایتخت آذربایجان گفتند که روز بعد از اعلام پیروزی در نبرد برای دومین شهر بزرگ این بلاگ ، دهها شهرک دیگر در قره باغ را تصرف کردند.

پاشینیان صبح روز سه شنبه در شبکه های اجتماعی گفت: “این تصمیم براساس یک تحلیل عمیق از وضعیت جنگ و در گفتگو با بهترین متخصصان در این زمینه اتخاذ شده است.”

“این یک پیروزی نیست ، اما تا زمانی که خود را شکست خورده ندانید ، هیچ شکستی وجود ندارد. ما هرگز خود را شکست خورده نخواهیم دانست و این آغاز جدیدی در دوره وحدت و احیای ملی ما خواهد بود. “

پاشینیان گفت که این تصمیم “بسیار دردناک” بود. وی گفت این توافقنامه از ساعت 1 بامداد روز سه شنبه (دوشنبه در ساعت 21:00 به وقت گرینویچ) اجرا می شود و به شش هفته درگیری شدید در منطقه مورد مناقشه منجر به کشته شدن صدها نفر پایان می یابد.

وی گفت این توافق “بهترین راه حل ممکن برای شرایط فعلی” است.

سخنگوی کرملین گفت که رهبران روسیه ، آذربایجان و ارمنستان توافق نامه ای در مورد توقف کامل درگیری ها بر سر قره باغ کوهنورد را امضا کردند ، آژانس های روسی روز سه شنبه گزارش دادند. هیچ واکنش فوری رسمی از باکو صورت نگرفت.

پیش از این ، آذربایجان گفته بود که نیروهایش هنگام پرواز بر فراز ارمنستان یک بالگرد نظامی روسی را سرنگون کردند. این حادثه در حدود 70 کیلومتری قره باغ کوهستانی اتفاق افتاد ، اما آذربایجان گفت که جنگ به آن کمک می کند.

جنگ برای قره باغ کوهستانی از 27 سپتامبر آغاز شد. این منطقه تحت کنترل نیروهای قومی ارمنی است که ارمنستان از سال 1994 از آنها حمایت می کند.

به زودی …

[ad_2]