قبیله ، فعالان و مشاغل آلاسکا برای نجات بزرگترین جنگل ملی آمریکا شکایت می کنند | آلاسکا

[ad_1]

ائتلافی از بومیان آلاسکا ، گروه های حفاظت از محیط زیست و مشاغل کوچک با لغو یکی از جنجالی ترین عقب نشینی های زیست محیطی دولت ترامپ ، یک دادخواست برای نجات بزرگترین جنگل ملی آمریکا تشکیل داده است.

حفاظت از جنگل ملی تونگاس در آلاسکا ، یکی از آخرین جنگل های بارانی آسیب ندیده در جهان ، که نقشی اساسی در مبارزه با تغییرات آب و هوا دارد ، با تصمیم اخیر دولت ایالات متحده در لغو ممنوعیت قطع درختان و ساخت جاده ها به مدت دو دهه مختل شده است.

این عقب گرد محکوم شده میهن Tlingits ، Khaids و Tsimshians را تهدید می کند و فرهنگ و امنیت غذایی بسیاری از جوامع بومی را که امیدوار به شکار و تجمع در تونگاس هستند ، تهدید می کند.

تصمیم برای معافیت تونگاس از قوانین راهنمایی و رانندگی ، که از میلیون ها هکتار جنگل بکر در سراسر کشور محافظت می کند ، پس از مداخله شخصی ترامپ پس از ملاقات خصوصی با مایک دانلی فرماندار آلاسکا در هواپیمای Air Force One اتخاذ شد.

روند مشاوره خدمات جنگل پس از آن نیز به اتهامات مربوط به نقض بودجه و تعصب علیه صنعت چوب بری و ایالت آلاسکا تبدیل شد ، که مدتهاست به دنبال لغو قانون آفرود است.

اکنون Earthjustice و مشاور شورای منابع طبیعی به نمایندگی از مشاغل کوچک در جنوب شرقی آلاسکا ، بیش از ده سازمان حفاظت و پنج قبیله از وزارت کشاورزی و جنگلداری ایالات متحده شکایت کرده اند: سازماندهی شده توسط روستای ساچسمان ؛ انجمن Hun هند؛ انجمن تعاونی کالاو و جامعه هندی Ketchikan.

“دولت ترامپ سهم قبایل و نفوذ در قبایل امیدوار به شکار ، جمع آوری و ماهیگیری در تونگاس را نادیده گرفته است. این تأثیر بر ماهیگیران ، صنعت جهانگردی و تأثیر بر آب و هوا برای کل جهان نادیده گرفته شد. ”” کیت گلوور ، وکیل سازمان غیرانتفاعی حقوقی EarthJustice گفت. “اساساً ، تصمیم منطقی نبود ، بلکه خودسرانه بود.”

سمور دریایی شمال (Enhydra lutris kenyonii) ، که در یک بستر جلبک دریایی در جزایر یونی ، در جنگل ملی تانگاس شناور است.
سمور دریایی شمالی که در یک بستر جلبک دریایی در جزایر اینی ، در جنگل ملی تانگاس شناور است. عکس: جان سالیوان / عکس سهام علامی

تونگاس “ارزش تاج” جنگل های ملی محسوب می شود و مقادیر زیادی دی اکسید کربن را برای جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای در جو تصرف می کند.

تونگاس ، با مساحت بیش از 500 مایل در 16 میلیون هکتار ، از نظر اندازه و تنوع زیستی بی نظیر است: هزاران جزیره ، آبراه ، آبشارهای یخی و دره های سبز توسط کوههای ناهموار و جنگل های گسترده درختان سرو ، صنوبر و درختان بلوط احاطه شده اند. گونه های بی شماری در اینجا زندگی می کنند ، از جمله ماهی قزل آلا وحشی اقیانوس آرام ، خرس های قهوه ای ، گرگ ها ، گوزن های سر سیاه سیتکا و عقاب.

رابرت استاربارد ، مدیر انجمن قبیله های هونا هند ، گفت: “نیاز به این دادگاه نشانه شرمساری دولت فدرال به دلیل نقض اعتماد و مسئولیت های خود در قبال مردم بومی تونگا است.” “این همان لکه برای ایالت آلاسکا است که با دولت ترامپ توطئه کرده است تا تجزیه و تحلیل علمی را دور بزند تا به نتیجه سیاسی مطلوبی برسد.”

تونگاس از سال 2001 مورد حمایت قرار گرفته است ، زمانی که در زمان دولت کلینتون ، پس از مشاوره های عمومی گسترده ، قانون آفرود تصویب شد ، که در آن 96٪ از 1 میلیون شرکت کننده از حفاظت از جنگل های بکر حمایت می کردند.

از آن زمان ، گردشگری سالانه به بیش از یک میلیون بازدید کننده رسیده است ، و این جنگل با پرداخت یک میلیارد دلار از آخرین ماهی قزل آلا وحشی مولد در جهان و همچنین صنعت ماهیگیری تجاری پشتیبانی می کند.

لیندا بنکن ، ماهیگیر تجاری و مدیر اجرایی انجمن ماهیگیران چترباز آلاسکا گفت: “آینده جنوب شرقی آلاسکا به حفاظت از سرمایه طبیعی که از اقتصاد و هویت فرهنگی ما حمایت می کند بستگی دارد.”

در حال حاضر ، صنعت نجاری كمتر از 1٪ به اقتصاد جنوب شرقی آلاسكا كمك می كند ، در حالی كه صنایع ماهیگیری و گردشگری در مجموع 25٪ را شامل می شود.

معافیت از مقررات خارج از جاده ، بیش از 9 میلیون هکتار از جنگل ها را در معرض آسیب دیدگی موج جدیدی از قطع درختان و ساخت جاده ها قرار داده و یک تهدید کننده اصلی را در برابر تغییرات آب و هوایی تهدید می کند. یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که تونگاس بیش از هر جنگل ملی دیگر کربن را جذب می کند ، در سطح قابل مقایسه با آمازون.

رودخانه ای در جنگل ملی تانگاس.
رودخانه ای در تانگاس که مشخص شده بیشتر از هر جنگل ملی دیگر کربن جذب می کند. عکس: تیم پلوودیو / عکس اعلمی

دولت ترامپ استدلال می کند که این امر بدون آسیب رساندن به گردشگری و ماهیگیری به سود صنعت نجاری خواهد بود. با این حال ، تجزیه و تحلیل خود نشان داده است که این تغییر مشاغل قابل توجهی در ورود به سیستم و درآمد ایجاد نخواهد کرد ، این نگرانی را ایجاد می کند که دلیل واقعی تصمیم جنجالی اعلام نشده است.

“این در مورد فروش الوار نیست. همه می دانند که صنعت چوب رو به ضعف و ضعف است. کانگودوها ، واندا لوشر کالپ ، 72 ساله ، فعال Tlingit و هماهنگ کننده تونگاس برای شبکه زنان برای اقدامات زمین و آب و هوا ، گفت که این در مورد استخراج است.

کالپ افزود: “قانون 2001” هیچ راهی “یک پیروزی برای مردم بود ، اما بدون تدوین قانون حمایت از جنگل ، جنگلهایی مانند تونگاس به طور آگاهانه آسیب پذیر باقی ماندند و این همان چیزی است که ما شاهد آن هستیم صنعت از ترامپ استفاده می کند.” “این حمله به مردم و آب و هوا است.”

این دادگاه ممکن است یک سال طول بکشد اگر دادگاه فدرال در ژوئن ، تونگاس را در مقابل دلالان آسیب پذیر کند ، مگر اینکه دولت جدید جو بایدن برای بازگرداندن دفاع مداخله کند.

جوئل جکسون ، 64 ساله ، رئیس کیک دهکده سازمان یافته به گاردین گفت: “اگر قاضی حکم دولت را لغو نکند ، روش زندگی ما خراب خواهد شد.” “تونگاس بیش از 10 هزار سال خانه ما بوده است ، ما باید از آنچه باقی مانده است محافظت کنیم.”

[ad_2]