قانون تجاوز در پاکستان در میان تشدید اتهامات قربانیان به اجرا در می آید | اخبار جهان

[ad_1]

رئیس جمهور پاکستان قانون جدیدی را که مدتها در انتظار آن بود تأیید کرد و در آن به تأسیس دادگاه های ویژه ای برای تکمیل سریع محاکمه افراد متهم به تجاوز به زنان یا کودکان ، که توسط فعالان حقوق بشر اشاره شده است ، اشاره کرد.

این قانون که برای اجرایی شدن باید توسط مجلس تصویب شود ، دادگاه ها را ملزم می کند که محاکمات متهم به تجاوز به عنف را به اتمام برسانند و مجازات را ظرف چهار ماه صادر کنند. همچنین افشای هویت قربانیان تجاوز جنسی را منع کرده و ثبت ملی مجرمان جنسی ایجاد می کند.

این اقدام باعث خشم تجاوز گروهی یک زن در مقابل فرزندانش در ماه سپتامبر پس از خرابی ماشین وی شد.

قبل از تصویب قانون جدید ، موارد تجاوز جنسی ممکن است سالها به طول انجامد ، دلیل اصلی این امر تحقیقات نادرست و قوانین ناقص است ، و به همین دلیل دادرسی در دادگاه های قربانیان دشوار است.

در بیانیه ای که روز سه شنبه در دفتر رئیس جمهور Arif Alvi منتشر شد ، جزئیات اضافی ارائه شده است. روزنامه انگلیسی زبان پاکستانی سویتانوک گزارش داد که طبق قانون جدید ، هر مقامی که در بررسی پرونده های تجاوز به عنف سهل انگاری کند ، می تواند به سه سال زندان محکوم شود.

این قانون جدید چند ماه پس از وعده نخست وزیر عمران خان برای رفع نواقص در قوانین موجود برای تسریع در اجرای عدالت برای قربانیان تجاوز صورت گرفت. خان و کابینه او ماه گذشته این قانون را تصویب کردند و آلووی روز سه شنبه آن را امضا کرد و آن را اجرا کرد.

دولت اکنون 120 روز فرصت دارد تا در پارلمان وارد عمل شود و آن را برای همیشه تصویب کند.

به تازگی ، خان همچنین به اعدام در ملا عام یا اخته جراحی متجاوز به عناصر متهم پس از تجاوز دو جنایتكار به زنی در مقابل چشم فرزندانش در بزرگراه خلوت در نزدیكی شهر شرقی لاهور در ماه سپتامبر اشاره كرد. این حمله خشم پاکستان را شوکه کرد ، همین امر پلیس را وادار کرد که ظاهراً قربانی را به سفر تنها متهم کرد.

اگر مجلس ظرف 120 روز آن را تصویب نكرد ، قانون جدید منقضی می شود.

تقریباً 1000 زن هر ساله در پاکستان به دلیل اصطلاح “قتل ناموسی” به دلیل نقض هنجارهای محافظه کارانه در مورد عشق و ازدواج کشته می شوند.

از آسوشیتدپرس

[ad_2]