قاضی اخراج داکا ، رئیس وزارت امنیت ملی را به طور غیرقانونی باطل کرد | سیاست آمریکا

[ad_1]

یک قاضی فدرال در نیویورک حکم داد که معاون وزیر امنیت داخلی چاد ولف به طور غیرقانونی روی کار آمد و تعلیق برنامه تعویق ورود به کودکان (داکا) را که جوانان را در مقابل اخراج محافظت می کند ، باطل اعلام کرد.

نیکلاس گاراوفیس ، قاضی منطقه ایالات متحده نوشت: “DHS به حکم قانونی جانشینی عمل نکرده است.”

“بنابراین ، اقدامات دبیران ادعایی متعهد ، که نقش خود را مطابق با دستور قانونی جانشینی انجام نداده اند ، بدون اختیار قانونی انجام شده است.”

حدود 650،000 نفر بخشی از داكا هستند كه به جوانان مهاجر كه از كودكی به این كشور آورده شده اند می توانند به طور قانونی كار كنند و از آنها در برابر اخراج محافظت می كند.

وكیل كارن توملین ، كه نماینده ی شاكی در یكی از دو دادخواست اعتراض به اعتبار ولف بود ، این تصمیم را “یك پیروزی دیگر برای گیرندگان داكا و كسانی كه سالها منتظر بودند برای اولین بار برای برنامه درخواست كنند” خواند.

در ماه جولای ، ولف یک تفاهم نامه صادر کرد که در واقع بررسی داکی در انتظار DHS را به حالت تعلیق درآورد. یک ماه قبل ، دادگاه عالی ایالات متحده حکم داد که دونالد ترامپ هنگام تلاش برای متوقف کردن برنامه ، از رویه های نظارتی پیروی نمی کند ، اما قضات پنجره را باز نگه داشته اند تا وی بتواند دوباره تلاش کند.

در ماه اوت ، گزارش دولت ، سرویس نظارت دو جانبه كنگره ، اظهار داشت كه ولف و قائم مقام وی ، كن كوچینلی به طور نامناسبی فعالیت می كنند و طبق قانون اصلاح شغل مجاز به اداره آژانس نیستند. آنها در خط مقدم ابتکارات اداری در زمینه مهاجرت و اجرای قانون بودند.

ولف پنجمین شخصی است که به عنوان وزیر امنیت داخلی در دوران ترامپ فعالیت می کند ، همانطور که تایید شد ، در حالی که جورج دبلیو بوش و باراک اوباما هر دو در دو دوره ریاست جمهوری به سه نفر خدمت کردند. ولف تنها پس از آنکه دو نفر از کاندیداهای ترجیحی ریاست جمهوری واجد شرایط تصدی شغل نبودند ، به این سمت منصوب شد.

از زمان انتصاب وی ، ولف بر معرفی بحث برانگیز نمایندگان فدرال برای سرکوب اعتراضات زندگی سیاهان در پورتلند نظارت کرده و داشتن قانون اجرای قانون آمریكا با نژادپرستی سیستمی را انكار كرده است. وی همچنین تهدید Covid-19 را هنگام نظارت بر انطباق با محدودیت های شدید مهاجرت ، که کاخ سفید ادعا می کند از گسترش ویروس کرونا جلوگیری می کند ، کم اهمیت جلوه داد.

در حکمی که روز شنبه توسط Garaufis صادر شد ، قاضی نوشت كه DHS از ترتیب جانشینی كه در زمان استعفا كرستن نیلسن ، وزیر وقت وقت در آوریل 2019 استعفا داد ، پیروی نكرد.

DHS بلافاصله به درخواست نظر پاسخ نداد.

[ad_2]