فون در لاین: مجارستان و لهستان باید از بودجه اتحادیه اروپا شکایت کنند اتحادیه اروپا

[ad_1]

مجارستان و لهستان باید اتحادیه اروپا را به عدالت بکشند ، نه اینکه میلیون ها میلیون نفر را با مسدود کردن بودجه 1.8 تریلیون بودجه و صندوق بهبودی مجبور به رنج کنند. یورو گفت ، یورسولا فون در لاین در تلاش 11 ساعته برای حل اختلاف در مورد تلاش برای اتصال وجوه به دولت قانون.

از آنجا که بوداپست و ورشو از امضای برنامه های هزینه اتحادیه اروپا خودداری کرده اند ، در حالی که احترام به هنجارهای دموکراتیک همچنان شرط پرداخت است ، رئیس کمیسیون اروپا دو دولت را به چالش کشیده است.

در پاسخ به شکایات ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان و ماتئوش موراویکی نخست وزیر لهستان مبنی بر اینکه سازوکار پیشنهادی با معاهدات بنیانگذار اتحادیه اروپا مطابقت ندارد ، فون در لاین گفت که آنها باید شکایات خود را به دادگاه اروپا ارائه دهند.

شرایط حاکمیت قانون قبلاً توسط اکثریت واجد شرایط لازم کشورهای عضو توافق شده است. تنها امتناع مجارستان و لهستان از پشتیبانی بودجه هفت ساله گسترده تر ، معروف به پایگاه مالی چند ساله (RB) ، و بانک برای بهبود نسل بعدی اتحادیه اروپا مانع از پرداخت وجوه می شود.

بدون توافق در مورد كل بسته تا 7 دسامبر – آخرین مهلت نمایندگان پارلمان اروپا و كشورهای عضو برای امضای بودجه سالانه 2021 – اتحادیه می تواند برای اولین بار در سه سال گذشته بودجه ریاضت اقتصادی را برای سال آینده كه به عنوان “دوازده موقت” شناخته می شود ، اجرا كند.

حقوق کارمندان اتحادیه اروپا و همچنین یارانه کشاورزان پرداخت می شود ، اما بودجه ساختاری برای فقیرترین کشورها متوقف می شود. صندوق بهبودی ، که ایتالیا و اسپانیا به طور خاص برای بهبود اقتصادی به آن وابسته اند ، مسدود نخواهد شد.

فون در لاین در جریان بحث های مذهبی به نمایندگان پارلمان منطقه ای و ملی گفت كه شهروندان نباید مجبور به مشاجره شوند.

وی گفت: “ما معتقدیم سازوکار شرطی سازی مناسب است. متناسب و ضروری است. و تصور اینکه کسی بتواند اعتراض کند دشوار است.

“اگر کسی شک قانونی داشته باشد ، یک راه کاملاً واضح وجود دارد ، او می تواند به دادگاه اروپا مراجعه کند ، این جایی است که ما معمولاً اختلافات راجع به آزمایشات قانونی را از بین می بریم ، نه به هزینه میلیون ها اروپایی که به شدت منتظر کمک ما هستند زیرا ما در در وسط یک بحران عمیق و عمیق. “

پس از روزها بحث و جدال طاقت فرسا ، همه 27 رهبر اتحادیه اروپا توافق کردند که یک شرط قانون را در بودجه و یک بسته بهبودی را در ماه ژوئیه وارد کنند. جزئیات پس از آن به مدت سه ماه بین پارلمان اروپا و ریاست اتحادیه اروپا آلمان ، به نمایندگی از کشورهای عضو ، توافق شد.

دو هفته پیش ، لهستان و مجارستان کل بسته را وتو کردند و گفتند که گنجاندن رژیم تحریم بر اساس تعریف “قانوناً مبهم” از قانون را قبول نمی کنند.

هر دو دولت در سالهای اخیر به زیر پا گذاشتن استقلال دادگستری متهم شده اند.

کمیسیون نتوانسته است به طور م respondثر پاسخ دهد زیرا این امر مستلزم اتفاق نظر در مورد مجازات یک کشور عضو تحت ماده 7 معاهدات است و هر دو دولت قول داده اند که از هرگونه اقدام جلوگیری کنند.

کشورهای عضو ، از جمله هلند ، فنلاند ، دانمارک و سوئد ، اصرار دارند که موافقت نمی کنند مکانیسم حاکمیت قانون که با پارلمان اروپا توافق شده است را محدود کنند و می گویند اگر بروکسل چشم خود را بر فساد و اقتدارگرایی ببندد رای دهندگان آنها تحمل نخواهند کرد. مدیریت.

اما دو دولت راستگرای هفته گذشته با تأکید بر اینکه اتحادیه اروپا مجبور است منافع مالی اتحادیه اروپا را به حاکمیت قانون متصل کند ، مواضع خود را در مورد مکانیزم جدید قانون قانون تقویت کرد.

این اقدام فقط موجب تقویت موقعیت برخی دولت ها شده است. به گفته یکی از منابع ، هفته گذشته مسن ترین نماینده فرانسه در بروکسل به همکاران خود گفت: “جمهوری فرانسه در برابر دموکراسی غیر لیبرال تعظیم نخواهد کرد.”

اوربان دوشنبه شب به ورشو رفت تا با موراویکی گفتگو کند. پس از جلسه ، یک نماینده دولت لهستان گفت که ورشو برای پیشنهادات آزاد است. سخنگوی گفت: “ما به شرکای خود اطمینان می دهیم که معیارهای خودسرانه ارزیابی قانون در برخی کشورها می تواند منجر به تجزیه اتحادیه اروپا در آینده شود.”

یک دیپلمات عضو ارشد مخالف تغییر این سازوکار گفت که اگرچه شواهدی وجود دارد که نشان می دهد هر دو کشور به دنبال “نردبان پایین آمدن” هستند ، 25 کشور عضو دیگر نباید راه حلی پیدا کنند. دیپلمات گفت: “این مشکل آنهاست ، آنها باید آن را حل کنند.” رهبران اتحادیه اروپا در 10 دسامبر در اجلاس سران که احتمالاً این موضوع و Brexit در آن تسلط دارند ، دیدار خواهند کرد.

[ad_2]