فروش خرده فروشی در انگلیس در سال 2020 پس از یک رکورد کاهش. وام های دولتی در حال رشد است – زندگی تجاری کسب و کار

صبح بخیر ، و به پوشش مستمر اقتصاد جهانی ، بازارهای مالی ، منطقه یورو و تجارت خوش آمدید.

بر اساس داده های اداره آمار ملی که هم اکنون منتشر شده ، فروش خرده فروشی در انگلیس در ماه دسامبر نسبت به ماه قبل فقط 0.3٪ افزایش داشته است. اقتصاددانان انتظار داشتند که 1.2٪ افزایش یابد. در سه ماهه چهارم ، فروش خرده فروشی 0.4٪ نسبت به سه ماهه قبل کاهش داشت.

فروش پوشاک پس از کاهش 19.6 درصدی در ماه نوامبر هنگامی که فروشگاه های غیر خانگی به دلیل محدودیت در گسترش ویروس کرونا بسته شدند ، 21.5 درصد افزایش یافت.

به طور کلی ، در سال 2020 ، فروش خرده فروشی (اندازه گیری شده توسط قدرت خرید) 1.9 درصد نسبت به سال 2019 کاهش یافته است – بیشترین افت در سال گذشته در مقایسه با سال گذشته به دلیل انسداد ویروس کرونا به تعطیلی گسترده فروشگاه ها. با این وجود فروش آنلاین به بالاترین میزان ثبت شده افزایش یافت.

فروشگاه های پوشاک (25.1٪ افت) ، پمپ بنزین ها (22.2٪ افزایش) ، فروشگاه های دیگر (11.6٪ افزایش) و فروشگاه های بزرگ (5.2٪ پایین) افت فروش سالانه رکورد در گذشته را ثبت کردند سال نسبت به 2019. با این حال ، خرده فروشی خارج از فروشگاه – فروش آنلاین و سفارشات پستی – افزایش رکورد سالانه 32٪ در سال 2020 را ثبت کرد.

جاناتان اوتاو ، معاون آماری ملی برای آمار اقتصادی ، می گوید:


فروش خرده فروشی در دسامبر ، به دلیل بهبود فروش ماهانه لباس ، اندکی افزایش یافت ، زیرا کاهش برخی اقدامات انسداد برای برخی از قسمت های ماه به معنای امکان افتتاح فروشگاه های بیشتر است. در این ماه ، فروش فروشگاه های مواد غذایی ضعیف بود زیرا خرده فروشان از محاصره و محدودیت در فروش لوازم ضروری خبر دادند که عواقب آن را تحت تأثیر قرار داد.

فروش خرده فروشی در سال 2020 بیشترین افت سالانه در تاریخ را به خود اختصاص داد ، زیرا تأثیر این بیماری همه گیر کرد. خرده فروشان لباس به ویژه متحمل خسارت شدیدی شدند: افت سالانه بیش از 25٪ ، در حالی که محدودیت های حرکتی منجر به رکورد فروش سوخت در سال گذشته شد.

برخی از بخش ها توانستند از این روند در سال 2020 عبور کنند. افزایش محبوبیت کلیک ها و جمع آوری افراد و افرادی که کالاهای بیشتری را از خانه خریداری می کنند ، منجر به یک سال فروش کلی آنلاین با بالاترین رکورد برای فروش آنلاین مواد غذایی و کالاهای خانگی شده است.

داده های جداگانه نشان می دهد که وام های دولتی ماه گذشته به بالاترین میزان وام در دسامبر و به سومین وام در هر ماه از زمان ثبت نام در سال 1993 افزایش یافته است. بدهی خالص بخش دولتی در دسامبر به 34.1 میلیارد پوند رسید که 28.2 میلیارد پوند بیشتر از دسامبر 2019 است ، بر اساس ONS.

سهام آسیا در پی کسب تجمع اخیر که امیدهای مشوق جدید در زمان جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا را برانگیخته است ، در میان درآمد به بالاترین رکورد رسیده است. Nikkei ژاپن 0.4٪ و هنگ Hang هنگ کنگی 1.3٪ افت کردند. بزرگترین شاخص سهام MSCI در مناطق آسیایی خارج از ژاپن با 0.7٪ افزایش به 724.59 رسید که نزدیک به بالاترین رکورد 727.31 بود که روز پنجشنبه به آن رسیده است.

بازارهای سهام اروپا با گشودگی خاموش و کمی منفی تنظیم شده اند که به دلیل انسداد طولانی مدت ویروس کرونا نگران کننده است.

مایکل هیوزون ، تحلیلگر ارشد بازار در CMC Markets UK ، می گوید:


جلسه دیروز اروپا علیرغم شروع مثبت ناامیدکننده بود ، زیرا سهام با هدف بدبینی اقتصادی کوتاه مدت و به رسمیت شناختن اینکه بانک مرکزی اروپا از کنار نشستن خوشحال است ، جهت گیری کرد. رهبران اتحادیه اروپا دلایل زیادی داشتند که در مورد بسته شدن مرزهای داخلی به دلیل افزایش سطح آلودگی و مرگ و میر اطمینان نداشته باشند ، زیرا دولت های مختلف برای جلوگیری از مراقبت های بهداشتی غلبه بر محدودیت های مختلف مسدود کردن بیشتر تلاش کردند.

اقدامات رئیس جمهور بایدن برای مقابله با ویروس از طریق یکسری مصوبات به تقویت بازارهای سهام ایالات متحده کمک می کند زیرا دولت جدید ایالات متحده اقدامات مقابله با شیوع ویروس و همچنین تشدید برنامه واکسیناسیون را با Nasdaq از نظر فن آوری سنگین انجام می دهد.

اگر سرمایه گذاران آمریکایی واقعاً نگران سرکوب در بخش فنی هستند ، به نظر نمی رسد خیلی نگران آن باشند.

در وال استریت روز پنجشنبه ، داو جونز با کاهش 0.04٪ به 31176 رسید ، در حالی که Nasdaq با 0.55٪ و S&P 500 با 0.03٪ افزایش همراه بود. سهام ایالات متحده یک روز قبل از افتتاحیه بزرگ بایدن به بالاترین رکورد رسید.

با عقب نشینی از بالاترین سطح 11 ماهه هفته گذشته ، قیمت های نفت کاهش می یابد، ترس از اینكه محدودیت های جدید ویروس ها در چین تقاضا برای نفت خام را كاهش دهد. چین بزرگترین وارد کننده نفت در جهان است. نفت خام برنت ، که یک معیار جهانی است ، 1.14٪ کاهش یافت و به 55.46 دلار در هر بشکه رسید ، در حالی که نفت ایالات متحده با از دست دادن 1.24٪ به 52.47 دلار در هر بشکه رسید.

امروز صبح ، ما تخمینهای فوری برای بررسی دقیق PMI برای تولید و خدمات و همچنین قرائت عمومی برای ژانویه برای فرانسه ، آلمان ، منطقه یورو و انگلیس و به دنبال آن ایالات متحده در بعد از ظهر دریافت خواهیم کرد. آنها اولین ایده را درباره چگونگی توسعه اقتصاد در سال جدید با انسداد جدید به ما ارائه خواهند داد.

دستور جلسه

  • 8.15 صبح زمان متوسط ​​گرینویچ: ساخت و تولید / خدمات / ارزیابی فلش PMI مرکب در ژانویه
  • 8:30 صبح به وقت گرینویچ: آلمان Markit ساخت / خدمات / کامپوزیت PMI Flash برای ژانویه
  • 9:00 به وقت گرینویچ: تولید / خدمات / مونتاژ منطقه فلش PMI منطقه یورو در ژانویه
  • 9:30 صبح به وقت گرینویچ: تولید / خدمات / Composite Flash PMI UK Mark برای ژانویه
  • 14.45 به وقت گرینویچ: تولید / خدمات Markit آمریکایی / فلش ترکیبی PMI برای ژانویه
  • 15:00 به وقت گرینویچ: فروش خانه در ایالات متحده در ماه دسامبر