فرماندار اورگان محدودیت های جدیدی را در مورد Covid-19 | اعمال کرده است اخبار ایالات متحده

[ad_1]

در خبرنامه Guardian Today در ایالات متحده مشترک شوید

فرماندار اورگان محدودیت های گسترده جدیدی را در گسترش ویروس کرونا ایجاد کرده و یکی از اقدامات جدی هفته های اخیر را با هدف جلوگیری از رشد عفونت ها در ایالات متحده انجام داده است.

کیت براون روز جمعه دستور داد که “یخ زدگی” دو هفته ای آغاز شود که از روز چهارشنبه آغاز می شود و رستوران ها و کافه ها را فقط به محل حمل و نقل محدود می کند.

ورزشگاه ها ، موزه ها ، استخرها ، سینماهای دولتی و باغ وحش ها مجبور به تعطیلی می شوند. همه مشاغل باید دفاتر خود را به روی مردم ببندند و تا آنجا كه ممكن است اجازه كار در خانه را بدهند.

براون گفت: “طی هشت ماه گذشته ، من از مردم اورگونی خواسته ام که طبق قانون و قانون پیروی کنند ، و ما تصمیم نگرفته ایم که مجری قانون را درگیر کنیم.” “در این مرحله ، متأسفانه ، ما هیچ گزینه دیگری نداریم.”

اورگان یکی از معدود ایالاتی است که اخیراً چنین اقدام شدیدی را انجام داده است. میشل لوژان گریشام ، فرماندار نیومکزیکو روز جمعه اقامت دو هفته ای را در خانه خود وضع کرد ، اما بسیاری دیگر از فرمانداران و مقامات منتخب هیچ اشتهایی برای ایجاد چنین محاصره هایی و بستن مشاغل بزرگ که در بهار سال گذشته مشاهده شده بود ، نشان ندادند.

لودجان گریشام ادعا كرد كه ایالت وی به نقطه عطف رسیده است. وی گفت: “ما در وضعیت زندگی یا مرگ قرار داریم ، و اگر در حال حاضر اقدام نکنیم ، قادر به نجات جان نیستیم ، نمی توانیم به نجات جان ادامه دهیم و سیستم و زیرساخت های مراقبت های بهداشتی فعلی خود را کاملاً نابود خواهیم کرد.” گفت

مقامات بهداشت عمومی و متخصصان پزشکی در ایالات متحده به طور فزاینده ای زنگ خطر را به صدا در می آورند و هشدار می دهند که با تشدید بیمارستان ها با نزدیک شدن به زمان تجارت و تعطیلات ، زمان در حال تمام شدن است.

ویروس کرونا در حال حاضر مسئول 10.6 میلیون مورد عفونت تایید شده و نزدیک به یک چهارم میلیون مرگ و میر در ایالات متحده است. موارد جدید در روز در حال رشد است ، بارها و بارها رکورد شکنی می کنند و در روز پنجشنبه به بیش از 153،000 رکورد می رسند.

در پیش بینی ملی منتشر شده در روز پنجشنبه ، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) پیش بینی کردند که مرگ و میرها طی چهار هفته آینده می تواند به 282000 نفر افزایش یابد.

تاکنون ، در غرب میانه ، به رهبری آیووا ، مینه سوتا ، میشیگان و ایلینوی ، بیشترین عفونت افزایش یافته است.

ایالت های ساحل غربی کمترین موارد را در هر 100000 نفر جمعیت دارند. اما آنها همچنین در ماه نوامبر شاهد رشد نگران کننده دنده بودند. روز پنجشنبه ، کالیفرنیا به دومین ایالت ایالات متحده تبدیل شد که بیش از 1 میلیون مورد Covid-19 دارد و به طور متوسط ​​در روز تعداد موارد جدید در هفته اول نوامبر تقریباً 50 درصد جهش می کند.

دکتر اریک پان ، مسئول افسر بهداشت ایالت و رئیس اپیدمیولوژیست ، گفت: “این سریعترین نرخ رشد است که در کالیفرنیا مشاهده کرده ایم.”

فرماندار نوادا ، استیو سیسولاک روز جمعه گفت که به این بیماری آلوده است. و کالیفرنیا ، اورگان و واشنگتن به طور مشترک خواستار پایان سفرهای ناچیز شده اند و از ساکنان خواسته اند که در صورت لزوم از سفرهای خارج از ایالت به طور نامحدود اجتناب کنند.

دکتر مارک گالی ، وزیر بهداشت و خدمات اجتماعی کالیفرنیا ، با اعلام رایزنی در مورد سفر به ساکرامنتو ، گفت که این سه ایالت تصمیم گرفته اند از محدودیت های اجباری چشم پوشی کنند زیرا ترس از “خستگی کوید” و “کینه کوید” می تواند واکنش ایجاد کند. که باعث می شود مردم به شیوه های کم ایمنی رفتار کنند.

اما مقامات از افرادی که از خارج از این سه ایالت وارد ساحل غربی می شوند و یا به کشورشان برمی گردند خواسته اند که به مدت 14 روز خود را قرنطینه کنند.

گاوین نیوز ، فرماندار کالیفرنیا در بیانیه ای گفت: “کالیفرنیا به تازگی از آستانه هوشیاری عبور کرده است – 1 میلیون مورد Covid-19 – بدون هیچ نشانه ای از کند شدن ویروس.” “افزایش موارد فشار بر سیستم های بیمارستانی ما را افزایش می دهد و زندگی سالمندان ، کارگران مهم و مردم آسیب پذیر کالیفرنیایی را تهدید می کند.”

نیوزوم روز جمعه مجبور به عذرخواهی شد ، با وجود اینکه ماهها از مردم کالیفرنیا خواسته بود که با چنین اتفاقی مخالفت کنند ، در یک جشن تولد با دوازده دوست در یک رستوران شیک در کشور شرکت کرد.

نیوسوم گفت: “اگرچه خانواده ما پروتکل های بهداشتی رستوران را رعایت کرده و اقدامات احتیاطی ایمنی را انجام دادند ، اما ما مجبور شدیم رفتار بهتری را شبیه سازی کنیم و به شام ​​ملحق نشویم.”

[ad_2]